משלחת מסין בלשכת ראש העיר. צילום באדיבות העירייה

גרינברג אירח משלחת מעיר בסין עמה דרש לנתק את הקשרים כחבר אופוזיציה

בעבר דרש רמי גרינברג מאיציק ברוורמן לנתק את קשרי ערים תאומות עם העיר איי יאנג, בשל טענה להפרת זכויות אדם. אתמול אמר גרינברג: "זה לא היה ביקור רשמי, ייתכן שננתק איתם את הקשרים"

פורסם בתאריך: 29.8.19 09:51

משלחת בכירים מהעיר התאומה בסין, איי יאנג, שכללה לפי העירייה את מזכיר העיר, הגיעה השבוע לביקור בעיר והתארחה אף בלשכת ראש העירייה, רמי גרינבר. בשל ביקור הנציגים, ולאחר פניה לראש העיר רמי גרינברג, הוא התייחס לכך שכחבר אופוזיציה בעבר, הוא בעצמו דרש לבטל את הסכם העיר התאומה עם העיר הסינית, וציין כי הוא בוחן זאת.
בהודעה שפרסמה העירייה נכתב כי המשלחת כללה את המזכיר הראשי של איי יאנג, מנהל מחלקת קשרי חוץ, ראש תחום החינוך באיי יאנג ואנשי הייטק, והיא ביקרה השבוע בעיר ונפגשה גם עם ראש העיר רמי גרינברג אשר קיבל אותם בברכה בלשכתו. עוד נכתב כי "המשלחת סיירה בעיר ובאזורי התעשייה. ביקרה בפארק עופר וקיבלה הסבר על תעשיית ההייטק בפתח תקוה, השקיפה על אזור התעשייה מהמצפה בגג פארק עופר והתבוננה על ההתפתחות התחבורתית ותנופת הפיתוח על ציר ז'בוטינסקי. ראש העיר רמי גרינברג בירך על בואה של המשלחת מהעיר התאומה והעלה אפשרויות להמשך הידוק הקשרים בתחומי התרבות, החינוך והתעשייה". בהודעה נכתב כי ראש העיר גרינברג, ציין נוכח הביקור: "אנו שמחים על ביקור חגיגי זה וגאים להציג בפני האורחים את העיר שלנו ההולכת וצומחת והופכת לעיר מטרופולין מובילה ומשמעותית. נמשיך בפעילות של התיכונים התאומים ונפעל להידוק הקשרים בתחומי הרפואה, החינוך והתעשייה".
עם זאת, בשנת 2015 דרש רמי גרינברג מברוורמן להפסיק את היחסים עם העיר המדוברת, כל זאת בטענה שבעיר ישנה הפרה של זכויות אדם. גרינברג אף הכין בזמנו מצגת לחברי מועצת העיר, בה טען למה יש לבטל את הסכם ערים תאומות עם עיר זו, וציין כי הברית פוגעת בערים מוסריים והערכים של העיר ותושביה. בקשתו אז לא התקבלה והקשרים עם העיר אי יאנג נמשכו.
עם זאת, הבוקר ציין גרינברג כי ייתכן ובמהלך הקדנציה שלו הקשרים עם העיר באמת ייפסקו, וציין כי לא היה מדובר בביקור רשמי העיר. "הם היו בסיור באזורי התעשיה של חברות הייטק שיש להם פה שיתופי פעולה, והם אלו שאירחו אותם", אומר גרינברג, "בסוף האירוע הביאו אותם ללשכה. צריך להבין שאלו לא נציגים מטעם העיר ולא נציגים רשמיים מטעם העירייה. בזמנו אכן ביקשתי לבטל את הקשרים עם העיר הזאת, ואנחנו עדיין בוחנים את זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר