עמיר פרץ. צילום אליהו הרשקוביץ

מפלגת העבודה נגד מקפ"ת: תנו גם לנו לקיים כנס באולם שרת

בעבודה ובגשר עתרו לוועדת הבחירות המרכזית ואומרים: לאחר שסוכם על קיום הכנס, קיבלנו הודעת ביטול בטענה שלא ניתן לקיים כנס פוליטי, בעוד הליכוד קיים כנס דומה במקום. השופט חנן מלצר הורה למקפ"ת להשיב לעתירה עד היום אחר הצהרים

פורסם בתאריך: 3.9.19 13:23

מפלגת העבודה ומפלגת גשר עתרה אתמול לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה לאפשר להם לקיים כנס פוליטי ביום חמישי הקרוב באולם שרת. במפלגות טוענים כי לאחר שנחתם חוזה מול מקפ"ת שמפעילה את האולם, הם קיבלו הודעת ביטול בטענה שלא ניתן לקיים שם כנס פוליטי, בעוד שמפלגת הליכוד כן קיימה בו כנס בחודש יוני.
"ביום 26.8.19 כרתו העותרת ומקפ"ת חוזה לצורך קיומו של כינוס שיתקיים ביום חמישי הקרוב, 5.9.19 בשעות הערב. בכינוס צפויים להשתתף למעלה מ-350 אזרחים ודבר קיומו ומיקומו של הכינוס כבר הופץ ברבים באמצעות שלט חוצות, עיתון מקומי, רשתות חברתית ובאלפי עלונים", נכתב בעתירה שהגיש מטעם המפלגה עו"ד עמרי שגב, "ביום חמישי שעבר הודיע מ"מ מנכ"ל מקפ"ת כי בהתאם להנחיות הפנימיות של המשיבה 'אין לקיים מפגשים פוליטיים באולמות ובמבנים השייכים למקפ"ת ומופעלים על ידה'. עוד נאמר במכתבה של מקפ"ת כי החוזה מול העותר לא השתכלל לכדי התחייבות חתומה, כי 'בטעות' דובר עם העותרת על אפשרות לקיים אירוע ושלל המתלות נוספות אשר באמצעותן מבקשת מקפ"ת שלא לאפשר לעותרת לעשות שימוש באולם בו היא מחזיקה".
בעתירה נכתב על כך שרק חודשיים קודם לכן, התקיים בו כנס פוליטי של מפלגה אחרת, "למרבה ההפתעה התגלה כי לא זו בלבד שמקפ"ת מקיימת אירועי תעמולה לקראת הבחירות לכנסת ה-22 אלא שהיה זה ראש עיריית פתח תקווה אשר עשה שימוש במשאב שבחזקת מקפ"ת כדי להזמין את תושביו לאירוע בחירות בהשתתפות שרים וחברי כנסת", כתב שגב, "כמצוות החוק, פנתה העותרת למקפ"ת בבקשה לאפשר לה את קיומו של הכינוס ואף תזכרה אותה שנית לאחר חלוף המועד. עובר לכתיבת שורות אלה, מקפ"ת טרם נאותה להשיב ומכאן העתירה. יודגש כי דחיפותה של העתירה היא נוכח הפרסום הרב שנעשה לכינוס האמור אשר הושקעו בו אלפי שקלים ומשאבים ניכרים".
יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ציין כי המשיבים צריכים להשיב לעתירה עד היום, יום שלישי, ב-15:00.

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בקשות המפלגות השונות לקיום אירועי בחירות באולמות השייכים למקפ"ת נדחו באופן גורף במהלך החודשיים האחרונים, לרבות הבקשה שהגיעה מטעם מפלגת הליכוד. כזכור, משרד הפנים אסר על המשך ההתקשרות בין העירייה למקפ"ת משום שההסדרה בין הגופים טרם הושלמה. הנחיה זו, מונעת ממקפ"ת להפעיל אולמות עירוניים חדשים שלא הופעלו על ידה עד כה, כמו אולם שרת. נציין כי במועצת העיר האחרונה אושר התקנון החדש של מקפ"ת אשר נתון עכשיו לאישורו של משרד הפנים. עם קבלת האישור – תוכל מקפ"ת לחזור ולהפעיל את האולמות העירוניים. לצד הבעיה הבירוקרטית שנוצרה ובניגוד לנטען ע"י מפלגת העבודה – גשר, טרם נחתם חוזה על השכרת אולם שרת. יתרה מזאת, המפלגה סירבה להצעת העירייה לקיים את הכנס באולם חלופי, ללא תשלום, אשר נותן מענה זהה לצרכי הכנס".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר