נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה וחודש הסליחות

הרב אוריאל בוסו מספר על חודש אלול, חודש הסליחות והתשובה

פורסם בתאריך: 6.9.19 08:47

כניסת השבת בפתח תקוה: 18:36
יציאת השבת בפתח תקוה: 19:30

הרב אוריאל בוסו על חודש אלול – חודש של סליחה ותשובה:

 

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

"לכאורה. מה נדרש מאתנו בימים אלו – "הימים הנוראים"? האם נוכל תוך ארבעים יום של חודש אלול ועשרת ימי תשובה. לשפר את מאזן כל השנה כולה? אמת היא שנראה לנו שהדבר בלתי אפשרי, ולכן נוטים אנו להתייאש מראש.
החיבור בין הקב"ה לעם ישראל – פירש רבי יעקב גלינסקי: כאשר אדם נזקק לרופא, חוקר ומחפש מיהו הרופא הטוב ביותר, המומחה מכולם, שולחים אותו לכתובות שונות לראות ולבדוק המלצות וכו'. אך כאשר נזקק אדם לנסוע באוטובוס או עולה הוא על מטוס הוא אינו מברר מי הטייס? מיהם צוות המטוס כמה טיסות ביצעו, והאם בהצלחה? אלא שאלתו היחידה היא באיזה חברת תעופה כדאי לטוס, ולכל היותר היכן יהיה מקום מושבו. מדוע? מה השוני?
והתשובה כל כך פשוטה, הרופא, אם יחשוב על עצמו בלבד ולא על המטופל הרי במקרה הגרוע הוא ישלח אותו לעולם שכולו טוב. ואז? הרופא ישאר בחדר הניתוח בעוד החולה בעולם העליון. אבל הטייס, אם ידאג לעצמו בלבד, ידאג בהכרח גם לנוסעיו, כי אם חלילה אינו דרייבער טוב, הוא גם פוגע בעצמו לבד מנוסעיו.
וזה כביכול מצבנו שאנו קשורים עם הקב"ה בקשר של אבא ובניו, ישראל וקב"ה חד הוא, וזהו מה שדרשו ״אני לדודי ודודי לי" כי נסמכים אנו על רבש"ע כי דואג הוא לנו בבחינת שדואג הוא לעצמו.
יהי רצון ונזכה באמת להיות בניו כשם שהוא אבינו הרחמן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר