משה ארבל צילום אוליבייה פיטוסי, מיכל רוזין, יבגני סובה צילום אוליבייה פיטוסי, אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן, דורון רייזל, אליהו ברוכי צילום זאב שטרן, פנינה תמנו שטה צילום יחצ

הרשימה המקומית: שבעה פתח תקוואים מתמודדים על מקום בכנסת ה-22

מה הם עשו, מה הם מתכוונים לעשות, למה הם חושבים שהם צריכים להיבחר ומה הסיכוי שלהם: שבעה תושבים ותושבות מפתח תקוה מנסים להיבחר לכנסת. כל מה שצריך לדעת עליהם

פורסם בתאריך: 15.9.19 19:22

"יש כל כך הרבה אי צדק במדינה שלנו, במיוחד תחת השלטון הנוכחי"
ח"כ פנינה תמנו-שטה, מקום 24 במפלגת 'כחול לבן'

בחירות. פנינה תמנו שטה צילום יחצ

פנינה תמנו שטה צילום יחצ

כרטיס ביקור: "כיהנתי כדירקטורית במספר עמותות ובחברות ציבוריות", מספרת פנינה תמנו-שטה, עורכת דין, עיתונאית ומגישת רדיו וטלוויזיה לשעבר. "את פעילותי הציבורית התחלתי בתחילת שנות האלפיים כאקטיביסטית חברתית במאבק נגד אפליה וגזענות וקידום שוויון ומאז ועד היום אני פועלת בתחום זה. את מרבית זמני בכנסת אני מקדישה למען אוכלוסיות מוחלשות, אלימות נגד נשים, רווחה ואימוץ, ילדים ובני נוער בסיכון וחיילים בודדים".
למה אני: "השאלה צריכת להיות למה שליחת ציבור? אני מאמינה בעשייה חברתית והמקום שבו ניתן לבצע מהלכים משמעותיים שייטיבו עם כלל האוכלוסיות שאני נלחמת למענן הוא הכנסת. יש כל כך הרבה אי צדק במדינה שלנו, במיוחד תחת השלטון הנוכחי ואני חושבת שצריך שינוי. כל חיי נלחמתי כדי לשבור את תקרת הזכוכית. נבחרתי לראשונה בכנסת ה-19 והפכתי לאישה האתיופית הראשונה בבית הנבחרים. הקמתי את השדולה למאבק באלימות נשים וכיהנתי כיו"ר השדולה למען מתמודדי הנפש. פעלתי ועוד אפעל רבות לקידום יוצאי אתיופיה בישראל, כי יש עוד הרבה עבודה".
מה הסיכוי: "כחול לבן הוקמה במטרה אחת – להיות מפלגת שלטון. המפלגה בהנהגתם של בני גנץ ויאיר לפיד הביאה אלטרנטיבה לציבור גדול שרוצה שינוי. יותר ממיליון מצביעים נתנו אמון ברשימה של כחול לבן ואני בטוחה שבסבב ב' של הבחירות יגיעו יותר מצביעים שישימו כחול לבן בקלפי. לעם ישראל נמאס ממצב שבו הממשלה והיושבים בה חושבים רק על הישרדות פוליטית ומוכנים לבזבז מיליארדי שקלים על הסכמים קואליציוניים, במקום שהכספים ילכו לנושאים החשובים באמת כמו רווחה, רפואה, חינוך ועוד. אנחנו נהיה המפלגה הגדולה בכנסת הבאה, ונקים ממשלת אחדות רחבה שתפעל למען אזרחי מדינת ישראל. מבחינה אישית, אני ממוקמת במקום ה-24 וההערכה שלי היא שהמפלגה תקבל 33-37 מנדטים ולכן אני ברוך השם ממש לא מודאגת. המשימה היא לנצח ולהגיע לתחזית שלי כדי שנרכיב ממשלה".

 

"אני מכיר היטב את הבעיות של הדור שלי ושל ההורים שלנו"
ח"כ יבגני סובה, מספר 3 ברשימת ישראל ביתנו

יבגני סובה

ייבגני סובה

כרטיס ביקור: יבגני סובה הוא בן 39, אב לשתי בנות, מתגורר ליד צומת סירקין. לפני כן עבד כ-15 שנה בתקשורת בשפה הרוסית והיה פרשן מדיני בערוץ 9 ובערוץ REVI. היה גם במשך שנתיים מגיש בתאגיד השידור כאן רק"ע.
למה אני: "כי אני מכיר היטב את הבעיות של הדור שלי ושל ההורים שלנו, וזאת לאחר שעליתי לארץ בגיל 17. התעסקתי כעיתונאי בבעיות של המגזר ושל המדינה בכלל, ואני לא אייצג רק את המגזר הרוסי, אך הנושאים הסוציאליים אלו נושאים שמאוד ארצה להתעסק איתם. ארצה להתעסק עם פתיחת עסקים בשבת שפונים לקהל מסוים. אני מכהן כחברת בוועדת החינוך וארצה לפעול בנושא הזה. בקדנציה הבאה ארצה לקדם את נושא הפנסיות בישראל, ואת ההון ראשוני לו זקוקים זוגות צעירים בקניית דירה ראשונה".
מה הסיכוי: "אף פעם אין מאה אחוז, אך בבחירות הקרובות אנו לא מדברים אם נעבור את אחוז החסימה או לא, כבר ברור לנו שאנו מסתכלים קדימה על הגושים ועל הרכבת הממשלה".

"בוחרי כחלון חיפשו בית חברתי אחר והגיעו לש"ס"
אוריאל בוסו, מספר 10 בש"ס

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

כרטיס ביקור: בוסו, סגן ו/או ממלא מקום ראש העיר מזה 13 שנה, הוא בן 46 ואב לשישה ילדים. הוא שימש ומשמש כמחזיק תיקים שונים כמו הביטחון, התכנון והבניה, המינהל הכללי ועוד.
למה אני: "הנושאים אותם ארצה לקדם הם הקלה בבירוקרטיה בנושאים כמו הארנונה והרווחה, כמו גם לפתוח את לשכתי בפני הציבור, ובכך למנוע את החסמים שקיימים בין חברי הכנסת לבין הציבור הרחב. במהלך כהונתי מילאתי את תפקידי באהבה רבה ובהצלחה. עסקתי בשיפור פני העיר, המתנ"סים, החינוך, הביטחון, הנדסה, עיר ללא אלימות ועוד. מה שאהבתי בשנות העשייה שלי זה העזרה הפרטית לאזרח הפשוט ולחלש, ואת כל זה אני רוצה להמשיך למענם גם מהכנסת. אני רוצה להיות הנציג האישי שלכם, לטפל בדברים שאנחנו יודעים יחד כמה הם חשובים לנו".
מה הסיכוי: "בבחירות הקודמות הסיכוי שלי היה להיכנס בגלל החוק הנורווגי, והסקרים שמו אותנו על 7 או 8 מנדטים. לש"ס סיכוי להגיע לעשרה מנדטים, ואני מאמין שגם בלי החוק יש לי סיכוי טוב. ש"ס נמצאת במגמת עליה. בוחרי כחלון שהם חברתיים ברובם, חיפשו בית חברתי אחר והם הגיעו לש"ס".

 

"ש"ס מספרת את הסיפור שלנו כקולקטיב של מזרחיים ומסורתיים"
משה ארבל, מספר 7 בש"ס

משה ארבל צילום אוליבייה פיטוסי

כרטיס ביקור: ארבל הוא בן 35, אב לחמישה, יליד העיר, מתגוררת ברחוב פיק"א שבמרכז העיר. בשנים האחרונות שימש כיועץ המשפטי של ש"ס ולאחר מכן ראש המטה של השר דרעי במשרד הפנים ובמשרד לפיתוח הנגב והגליל. נבחר בבחירות הקודמות לכנסת.
למה אני: "הייתי רוצה להמשיך את הפעילות בכל נושא של הרג מיותר של פועלי בניין, בנוסף הייתי רוצה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות להקמת שדולה למען חייבי הוצאה לפועל, וכל מה שהציבור צריך או יבקש אעשה למענו. ש"ס מספרת את הסיפור שלנו כקולקטיב של מזרחיים ומסורתיים, כאנשים שאוהבים את המסורת ואת השבת, והמטרה היא שאנחנו כנבחרי ציבור נשמש פה לאותם אנשים ששלחו אותנו כנסת".
מה הסיכוי: "אם בסקרים בפעם שעברה היינו על סף אחוז החסימה וקיבלנו שמונה, אז אין סיבה שלא נקבל עכשיו הרבה יותר ממה שהסקרים נותנים לנו. אני מאמין שהציבור הוא זה שבסופו של דבר יחליט".

 

"יש חזית שמאל רחבה ולא מתנצלת"
מיכל רוזין, מספר 13 במחנה הדמוקרטי

בחירות. מיכל רוזין צילום ינאי יחיאל

מיכל רוזין צילום ינאי יחיאל

כרטיס ביקור: ח"כ מיכל רוזין נבחרה לכנסת מטעם מפלגת מרצ בכנסות ה-19, ה-20 וה-21. בכנסת ה-19 הייתה יו"ר הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים שם קידמה פתרון צודק למשבר מבקשי המקלט ודרום תל אביב. בכנסת ה-20 הייתה חברה בוועדות חוץ וביטחון, בוועדת חוקה, חוק ומשפט ובוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור. ח"כ רוזין הייתה יו"ר השדולה לפלורליזם ולשוויון אזרחי, השדולה לקהילה הגאה, השדולה לקידום בני נוער, השדולה למען יוצאי מוסדות החינוך החרדי והשדולה לשוויון תעסוקתי. בנוסף, זכתה ח"כ מיכל רוזין באות הפרלמנטר המצטיין, במקום הראשון של המדד הגאה ונבחרה לעשירייה הראשונה במדד המגדרי ובמדד החברתי.
למה אני: "אני נמצאת במחנה הדמוקרטי, ובמקור במרצ, כי אני מאמינה ששוויון הוא עקרון היסוד של הדמוקרטיה, וצריך להיות הבסיס גם למדיניות של ממשלת ישראל ומדינת ישראל. מי שמאמין ומאמינה בערך השוויון באמת – לא יכולים למתוח לו גבולות; השוויון לא יכול להיגמר בקו הירוק, בפרשנות אורתודוקסית להלכה או במוצא הלאומי של האזרחים. לכן, כמו שלעם היהודי יש זכות להגדרה עצמית, כך גם לעם הפלסטיני יש זכות להגדרה עצמית וכמו שלי כסטרייטית יש זכות להינשא ולהקים משפחה – כך גם ללהט"בים צריכה להינתן הזכות. אני מאמינה שהצלחתי להציב את ערכי היסוד שלי ושל המפלגה בחזית העשייה הפרלמנטרית, הן בחקיקת 18 חוקים גם מהסיעה הקטנה ביותר דאז בכנסת והן בקידום מאבקים בכל הכלים שעמדו לרשותי למען השלום, החופש, הצדק חברתי, הצדק מגדרי וזכויות האדם והאזרח".
מה הסיכוי: "אני חושבת שהאיחוד בין מרצ, סתיו שפיר, התנועה הירוקה וישראל דמוקרטית של אהוד ברק שהביא ליצירת המחנה הדמוקרטי, הביא לחזית שמאל רחבה ולא מתנצלת שתמשוך חזרה אלינו מצביעים שהעדיפו בבחירות האחרונות להצביע אסטרטגית לכחול לבן. אני מאמינה שאם השמאלנים יצאו להצביע עם הלב ולא על פי חישובי פרשנות פוליטית, נוכל להיות כוח משמעותי ומוביל בכנסת ה-22".

 

"מי שלמעלה הוא זה שמחליט"
אליהו ברוכי, מספר 10 ביהדות התורה

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

כרטיס ביקור: ברוכי הוא בן 43, אב לשבעה ילדים, מתגורר במרכז העיר. בשתי הקדנציות האחרונות כיהן כחבר מועצה, כיהן גם כמחזיק תיק הנכסים העירוני. היום הוא חבר באופוזיציה של מועצת העיר.
למה אני: "המטרה שלי כחבר כנסת תהיה לקחת את הבעיות של האזרח הקטן שבעיני הוא האזרח הגדול, למודל הארצי. הכוונה היא שבכל השנים הללו הייתי בשטח וראיתי את הבעיות של התושבים בכל מיני פרמטרים, בעיות של אזרחים קטנים, כמו הנחות בארנונה או קושי ברישום למוסדות חינוך. כעת אני רוצה לקחת את הבעיות הללו לרמה גבוהה יותר. אפשר לומר שמה שעשיתי פה בעיר כחבר מועצה הוא בעצם סטאז' לעבודה בדרג גבוה יותר".
מה הסיכוי: "נקראתי לדגל, ולאן שאגיע אפעל בכל דרך. מי שלמעלה הוא זה שמחליט, ומה שהוא יחליט זה מה שיהיה".

 

"אנו רוצים לעזור לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים"
דורון רייזל, מספר 6 במפלגת עוצמה כלכלית

דורון רייזל

כרטיס ביקור: רייזל הוא בן 42, נשוי ואב לשניים, מתגורר בשכונת אם המושבות הוותיקה. הוא מגיע מהתחום המקצועי-טכנולוגי ועובד 12 שנה בחברת פרטנר. היה מנטור לעולים חדשים במציאת מקום עבודה.
למה אני: "אמנם אני שכיר, אך יתר האנשים במפלגה הם עצמאים, והמפלגה שלנו היא מפלגה שרוצה לעזור לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים שמשלמים את רוב נטל המיסים ולא מקבלים את מה שמגיע להם. אנו ערים לכל הקושי שהם חווים בתחום ימי החופש או המחלה למשל. מעבר לכך, יש להם עוד קשיים. כך למשל עבדתי עם בעלי עסקים שרצו לייבא מוצרי תקשורת לארץ ונתקלו בקשיים מצד משרד התקשורת, ואז ראיתי את הקושי הרגולטורי והבירוקרטי שיש להם, ולכן אני רוצה לעזור להם".
מה הסיכוי: "אנו מפלגה כלכלית חברתית ואנו מגיעים מכל קצוות הארץ ומכילים את מגוון האוכלוסייה. אני אוהב להגיד שהכל תלוי בציבור ובמה שהוא רואה לנכון. הסיכוי שלי להיבחר הוא לא גבוה, אך גם למפלגת הגמלאים בזמנו לא כל כך נתנו סיכוי. אנו לא שוללים הפתעה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר