הקורקינטים החשמליים של bird צילום יניב ריבלין
הקורקינטים החשמליים של bird צילום יניב ריבלין

אחרי החגים: מערך קורקינטים חשמליים יחל לפעול בפתח תקוה

העירייה פרסמה קול קורא להפעלת המערך בעיר. השאיפה היא שאחרי החגים יוכלו תושבי פתח תקוה להשתמש בכלי הרכב החשמלי שהפך פופולרי. כל רוכב יוכל לקחת ולהשאיר את הכלי בכל רחבי העיר

פורסם בתאריך: 11.9.19 16:51

עיריית פתח תקוה פרסמה קול קורא להפעלת מערך הקורקינטים החשמליים ברחבי העיר, והשאיפה היא כי אחרי החגים המערך ייצא לדרך. בעירייה מציינים כי הקורקינטים יפעלו במערך שיתופי וללא תחנות עגינה ולמעשה כל רוכב יוכל לקחת ולהשאיר את הכלי בכל רחבי העיר. המערך יופעל על ידי אפליקציה בה הרוכב ישלם ועל ידי כך יבטל את נעילת הקורקינט. בתום השימוש ינעל המשתמש את הכלי והרוכב הבא בתור יוכל לקחת אותו מהמקום בו הושאר.

אחת הבעיות במערכים שכאלו היא סביב החניה, דבר שגרר אכיפה בעיר תל אביב למשל, לאחר שהקורקינטים חנו על מדרכות. בעירייה מציינים כי מבחינה זו הם ידרשו מהמפעילים לוודא כי לא ישאירו כלים ברחבי העיר במקבץ, למעט בכניסה למסופי תחבורה ציבורית דוגמת מסוף אוטובוסים ותחנות רכבת ישראל, בכניסה למרכזי ספורט, בילוי ופנאי כגון אצטדיון, מתחם מופעים, בסמוך למתחם אירועים, ברחבות מבני משרדים המונים מעל ל-500 עובדים, ואזורים אחרים אשר יוגדרו בעתיד על ידי החברה לפיתוח. כמו כן, אחראי המפעיל בסוף כל יום לאסוף את הקורקינטים ולהטעינם וכן לסדרם באזורי חלוקה מוסדרים.

הגוף האחראי על הפרויקט הוא החברה לפיתוח, וההערכה היא כי כבר אחרי החגים יוכלו התושבים להשתמש בקורקינטים.

"אנו פועלים כל הזמן לצמצום עומסי התנועה לצד מציאת פתרונות ירוקים ויעילים לתושבי העיר", אומר ראש העירייה רמי גרינברג, "הפעלת מערך הקורקינטים החשמליים הוא פתרון מצוין לשילוב בין הדברים. אני מאמין כי המערך יפחית את זיהום האוויר, יקל על העומסים וישדרג את איכות החיים בעיר. כעת פ"ת מצטרפת לקבוצת ערים מרכזיות בעולם בהן פועלים כלי תחבורה חשמליים לרווחת הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב פתח תקווה מודאג

    צריך להרחיב את חדרי המיון, כל הרוכב הממוצע חסר כל מודעת לכלים האלה, ורובם המוחלט ימצאו את עצמם מרוחים על המדרכה, הולך רגל או רכב כלשהו. צעד מקולל וחסר התחשבות בתושבי העיר!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר