אייל דורון במפגש צילום של זאב שטרן

"להביא את הילד לפעמים לעבודה כדי שיראה איך אנחנו פותרים בעיות זה נפלא"

בנק לאומי ומלאבס קיימו בפתח תקוה מפגש נוסף בסדרת המפגשים המיוחדים על הורות בעידן המודרני ועל המהפיכה הדיגיטלית

פורסם בתאריך: 12.9.19 14:36

במסגרת סדרת המפגשים שמקיימים בנק לאומי ורשת שוקן, התקיים ביום רביעי השבוע מפגש נוסף בשיתוף בנק לאומי ומלאבס בבר התרל"ח בעיר. במרכז הערב עמדה הרצאתו של ד"ר אייל דורון, מחבר רב המכר "להמציא מחדש הורות וחינוך במאה ה-21". עשרות משתתפים שמעו מדורון על ההורות בעידן החדש והדיגיטלי, ועל היתרונות של תקופה זו.
את הערב פתח אורי גבזה, מנהל אזור פרימיום ירושלים והמרכז של בנק לאומי. "אני שמח לפתוח עוד ערב מהנה ולפגוש את אייל דורון", אמר גבזה בתחילת דבריו. "כל אחד מאיתנו ידבר בתחומו על חישוב מסלול מחדש. זכינו לחיות בעידן של מהפכה אמיתית ששינתה את כל אורחות החיים שלנו, ובאמצעות הטלפון שלנו אנו עושים הכל, מזמינים אוכל, מנווטים אל היעד, בודקים טיסות ומכירים אנשים, ולפעמים גם מתקשרים. זה חלק ממהפכה האמיתית. יש דור שנולד לתוך המהפכה הזאת וזה גרם לפער בין דורי. אנו מגשרים על הפער הזה באמצעות כל מיני תהליכים. יש את מונח הפיזיקל, לפיו צריך להגיע לנקודה באופן פיזי, לעומת הדיגיטל, שמגיעים לכל מקום בלחיצת כפתור. אנו בלאומי מבינים שמצד אחד צריכים לסייע לחלק מהאנשים לעשות פעולות בדיגיטל, ויש פעולות רבות שניתן לעשות שם, ולא צריך להיכנס לבנק ולעמוד בתור. אנו רוצים גם שהלקוחות יגיעו לסניפים כדי לקבל יעוץ פיננסי. יש לנו בנק דיגיטלי, ויש לנו מצטרפים כל הזמן, כי צריכים להגיע לכל הלקוחות שלנו בזמן שמתאים להם ובערוץ שנוח להם".

אורי גבזה במפגש צילום של זאב שטרן

אייל דורון ואורי גבזה צילום של זאב שטרן

לאחר דברי גבזה התקיימה הרצאתו של אייל דורון. דורון הוא חוקר, מרצה, סופר ויוצר רב תחומי. הוא ראש המסלול Creativity in Action בבית הספר להכשרת מנהלים במרכז הבינתחומי, ומומחה לעבודה עם חברות ומנהלים בארץ ובעולם על טיפוח השקפת עולם יצירתית, ועל הקשר המשולש בין יצירתיות, אושר ארגוני והישגי שיא עסקיים בתנאים של חוסר ודאות.
תחילה סיפר דורון על ספרו: "כדי לכתוב את הספר נפגשתי עם אנשים במדינות שונות ועבדנו עם 71 ערים ויישובים. ניסיתי לחקור ולהפוך כל אבן כדי להבין מה קרה להורות הישראלית", אמר דורון שסיפר לאחר מכן על ג'ק מא, מייסד עליבאבא. "היום אנשים מסיימים בית ספר עם הרגשה שהם יודעים אנגלית, ואז הם מגיעים לפגישה בחיים האמיתיים והם מגלים שהם לא יודעים אנגלית. הצעתי ללמד אנגלית על ידי כך שמידי פעם בהפסקה של בית הספר הילדים ידברו רק אנגלית. תוך זמן קצר הם יראו שזה לא כל כך נורא. כי בגיל 12 ג'ק מא רצה ללמוד אנגלית, אז הוא הלך למלון היחידי בעיר מגוריו שדיבר אנגלית, כי הוא ידע שילמד אנגלית איפה שיש תיירים. הוא ידע שכל מה שהוא צריך זה לדעת ללמד את עצמו בדרך הכי טובה שיש. כך הוא הגיע למלון מגיל 12 ועד גיל 17".
בהמשך סיפר דורון על ההורות בעידן הנוכחי אל מול הילדים, תוך הצגת מספר אמירות קבועות לפיהם אבא טוב חוזר הביתה לפני שהילדים ישנים, אמא אחראית לניהול הבית וכו'. "הילדים שלנו לא נמצאים איתנו בעבודה כדי לראות איך אנחנו פותרים בעיות בעבודה, לכן זה טוב לפעמים להביא את הילד לעבודה כדי שיראה איך אני עובד והוא יבין מה אני עושה, זה פשוט נפלא", הוא ציין.
עוד סיפר דורון: "כאשר מגדלים ילד אפשר לקבוע מה חשוב יותר, אך יש להתמקד בעיקר, לפי כמה כללים, שהראשון הוא ערכים מול כללים. ערך זה מה שאנחנו מאמינים בו ורוצים אותו. למשל, להגיד לילד לא לרוץ לכביש, כי גם אני בעצמי לא רץ לכביש. מנגד, כלל זה משהו שאני לא מקיים בעצמי וכנראה שאני גם לא סגור על זה. אם הערך שלי הוא ללמוד אנגלית, אז אמרתי לילד שלי שיראה יוטיוב כמה שהוא רוצה רק בלי תרגום, ואחרי שלושה חודשים הוא למד אנגלית".
בהמשך התייחס דורון גם ליתרונות של משחקי המחשב ועל איך הם יוצרים חברים חדשים ועל הצורך בביטול שיעורי הבית. לסיום ציין דורון שכל ילד הוא מצוין במשהו, רק צריך לגלות במה. הוא נתן דוגמא איך בתי ספר צריכים לקיים בדיקה מעמיקה ולדעת לגבי כל ילד במה הוא הכי מצטיין, וכך למשל יוכלו לדעת למשל שתלמידה מסוימת בכיתה ג' היא מצטיינת בעיצוב, ואז לשלב אותה בתחום הזה בפעילויות בית הספר, וכך הדבר יפעל גם לגבי ילדים אחרים בבית הספר שמצטיינים בתחומים אחרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר