בריכת עמישב צילום זאב שטרן
בריכת עמישב צילום זאב שטרן

המאבק בין דתיים לחילוניים בעמישב: חשש מסגירת הבריכה החדשה בשבתות

המאבק בין תושבים חילוניים לדתיים בשכונה סביב הפעלת הבריכה החדשה בסופי שבוע מתחמם: תושבים חילוניים מתנגדים להסדר החדש שמסתמן

פורסם בתאריך: 2.10.19 08:54

תושבים חילונים בשכונת עמישב מוחים על ההסדר המסתמן, לפיו במהלך אוקטובר הבריכה החדשה בעמישב תיסגר בשבתות. יצוין כי רק הבריכה החדשה, שהיא מקורה, אמורה להיות פתוחה כל השנה. הבריכה הישנה הפתוחה נסגרת בסוף הקיץ. למעשה אם הבריכה החדשה תיסגר בסופי שבוע החל מהחודש, לא תהיה בריכה פעילה בשכונה בשבתות.

כזכור, מדובר במאבק ממושך. תושבים דתיים משכונת הדר גנים דרשו לסגור את הבריכה החדשה שנפתחה במתחם וחלק אף לא חידשו את המנוי לבריכה. מנגד התושבים החילונים טוענים כי מדובר בהפרה של הסטטוס קוו, לפיו בריכת עמישב הייתה פתוחה בשבת מאז הקמתה. הם טוענים כי ראש העירייה רמי גרינברג, הבטיח להם לפני ואחרי הבחירות, כי הבריכה תהיה פתוחה בשבת.

יש לציין כי גם באתר של מתנ"ס עמישב, שבשטחו נמצאת הבריכה, שעות הפעילות המצויינות הם בשעות א'-ו'. אחת הטענות שמעלים התושבים היא שהבריכה תיסגר בשבת באופן זמני עד להקמת חדר הכושר, שהעירייה צפוייה להתחיל בהקמתו לאחר החגים.

"מה שאומרים זמני זה קבוע", טוען אחד מהתושבים החילונים בעמישב, "בפני חלק מהתושבים אנשים מהעירייה אומרים שהבריכה תחזור להיות פתוחה לאחר שיבנה חדר הכושר, שאז הפעלתה בשבתות תהיה כדאית, לאחרים נאמר שהבריכה היא לא רווחית ולכן סוגרים אותה בשבת. הבריכה כן יכולה להיות כלכלית. גם תינוק שנולד לומד ללכת בגיל שנה וחצי, ולכן אי אפשר לצפות מהבריכה להיות רווחית תוך חמישה חודשים. להבנתנו החל מתחילת אוקטובר הבריכה החדשה תפסיק לפעול בשבתות, ואילו רק הישנה תפעל בשבת. רמי גרינברג אמר לפני ואחרי הבחירות שהבריכה תישאר פתוחה בשבת, ואנו מאוד מאוכזבים. כמובן שהתושבים החילונים מאוכזבים. הם אלו בשכונה שבחרו בו, בעוד שבהדר גנים הלכו עם ברוורמן".

אשר שיטרית, יו"ר ועד שכונת עמישב וחבר בהנהלת המתנ"ס מציין: "אף אחד לא יודע בדיוק מה יהיה, וכרגע רק הדתיים אומרים את מה שהם רוצים. יכול להיות שהשנה נסגור את הבריכה החדשה בגלל שעדיין אין חדר כושר ולכן ואין טעם לפתוח, אך אין עדיין החלטה סופית בנושא. את חדר הכושר תכף מתחילים לבנות, ולפתוח את הבריכה בלי חדר כושר זה לא כדאי. לכן אולי נסכים רק שהשנה הבריכה תהיה סגורה בשבת, ואילו בשנה הבאה היא תפתח".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, אין שינוי במדיניות לגבי הסטטוס קוו ואנו פועלים על פי האינטרס של כלל הציבור. יחד עם זאת, הבריכה, כמו כל עסק אחר, פועלת על פי הצורך והביקוש. כך, בימים ובשעות שבהם תנועת המתרחצים דלילה – יותאם היקף פעילות הבריכה".

העירייה לא השיבה לשאלה האם הבריכה החדשה תפסיק לפעול בסופי שבוע החל מהחודש.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני אישית בחרתי בראש העיר המכהן רמי גרינברג..אין קשר בין מה שהבטיח למה שבפועל נעשה !!!
    חבל.
    מה הקשר אם יש חדר כושר /אין חדר כושר לפתיחת הבריכה ביום שבת ?
    הבריכה נולדה חילונית ופתוחה בשבת ורמי גרינברג הבטיח שככה תישאר
    השכונה מתחרדת כי אין בתי ספר חילונים את הבריכה ייסגרו בשבת…. כי הדתיים לוחצים ….
    כולם כמו כולם מבטיחים לפני שיושבים על הכסא….ברגע שרק נכנסו לתפקיד שכחו מי בחר בהם!
    כל שכונת הדר גנים בחרה באיציק ברוורמן וקיבלה את הבריכה על מגש של זהב…קיבלה גינות , כבישים, תחזוקה של שכונה
    סיירנו עם ראש העיר והראנו לו כבישים ומדרכות שבורות חבל שבחר להתעלם מאיתנו התושבים .
    בסוף רמי גרינברג יסיים את תפקידו כמו איציק ברוורמן ולא יידע מה הסיבה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר