רמי גרינברג. צילום ראובן קופולינסקי ענת זנזורי. צילום זאב שטרן

זנזורי: "בניגוד לדברי גרינברג, לא נרכשה תחנת ניטור". גרינברג: "נחתם חוזה, זנזורי ממשיכה להכפיש"

הסכסוך מחריף. לפני כמה ימים, בתגובה להתפטרותה של זנזורי מתיק איכות הסביבה, אמר גרינברג: "רכשנו מערכת ניטור גרמנית מתקדמת". זנזורי: "זה לא קרה". גרינברג: "יש שתי זנזורי, אחת מהן בטוח משקרת"

פורסם בתאריך: 7.10.19 16:46

ענת זנזורי, סגנית ראש העיר שהתפטרה בשבוע שעבר מתפקידה כמחזיק תיק איכות הסביבה, טוענת כי תחנת הניטור, שלפי ראש העירייה רמי גרינברג הוזמנה מגרמניה, כלל לא נרכשה. כזכור בתגובה להתפטרות זנזורי מתפקידה כמחזיקת תיק איכות הסביבה וטענות שהעלתה כלפיו, מנה גרינברג צעדים שונים שנעשו בנושא. בין היתר אמר: "רכשנו מערכת ניטור גרמנית מהסוג המתקדם ביותר בעולם, בעלות של מאות אלפי שקלים שתבחן באופן מדוייק את הפרמטרים של החומרים הנמצאים באויר".

זנזורי טוענת בהודעה שפרסמה כי לא נרכשה כלל מכונה שכזאת. "כולנו כבר שבעי הבטחות", כתבה זנזורי, "מבטיחים שמטפלים, מבטיחים שהופכים כל אבן, רוכשים את התחנה הכי משוכללת בעולם ואפילו ראש העיר יוצא בהצהרות לכל עבר, שהנושא כבר מקודם מלפני חצי שנה והתחנה לדבריו "תוצב בהקדם האפשרי". אך כמי שתמיד נשארה שם עבורכם עם עין אחת פקוחה. בקשתי להבין מעט יותר על אותה רכישה ודאגתי לקבל לידי את מפרט התחנה ואת הצעת המחיר. ישבתי עם גורמים מקצועיים פרטיים שנתנו לי להבין עד כמה התחנה אינה מתאימה ואינה עונה על הצרכים שלנו כתושבים. ואף הגדלתי ופרטתי במייל אישי ישירות לראש העיר על הנסיבות בגינן אבקש לא להזמין את התחנה ולאפשר לנו להשאיר את התחנה הקיימת לטווח ארוך".
זנזורי מציינת כי כאשר פנתה לאגף לאיכות הסביבה כדי לבדוק את עניין התחנה, היא הבינה שאין הזמנה שכזאת. "במקביל, הודעתי למנהל האגף לעצור את ההזמנה ואף יצרתי קשר עם האגף המזמין – אלא שאז התברר לי להפתעתי, שמעולם לא התבצעה רכישה של תחנת ניטור", כתבה זנזורי והוסיפה, "לא הופתעתי. בפעם הבאה שאתם שואלים אותי מדוע התפטרתי, נסו לקרוא את הפוסט הזה מההתחלה. בכל מקרה אין מנוס מלהשאיר את התחנה הקיימת כיום בסגולה לטווח ארוך עם אפליקציה פתוחה לתושבים ON LINE/ שום אופציה אחרת לא תתקבל. מה שלא הצלחתי לעשות מפנים, נעשה יחד מבחוץ".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות הגברת זנזורי, בוצע הליך רכישה של תחנת ניטור אשר במסגרתו נבחרה החלופה הטובה ביותר מתוך סך החלופות שהוצגו בפני ראש העיר. עם קבלת ההחלטה, הועבר תקציב מתאים לחברה העירונית, חל"ד, אשר חתמה על חוזה מול החברה שנבחרה. לאחרונה נראה כי ענת זנזורי בוחרת באופן שיטתי לזרוע חול בעיני הציבור ולעשות ככל יכולתה להכפיש את שמו של ראש העיר ופועלו למען הציבור. נציין כי אותה גברת, אשר מבקשת כביכול להציג את האמת בפני הציבור – מסתירה את העובדה כי כסגנית ראש העירייה, האמונה על איכות הסביבה, עיקר עיסוקה היה בקידום תנאי השכר שלה מול ראש העירייה, סמנכ"לית משאבי אנוש בעירייה ומשרד הפנים. זאת לצד הצבת דרישות בלתי סבירות למשרד הפנים – כמו קבלת שכר באופן רטרואקטיבי שלא מגיע לה ושאסור לתת. יש להניח כי זו הסיבה שהביאה אותה להכפיש ולא הדאגה לזיהום האוויר. הרי עובדתית בכל פוסט והודעת וואצאפ עד היום טענה ענת זנזורי כי יש לה שיתוף פעולה מלא עם ראש העיר בנושא הטיפול בזיהום האוויר. לפיכך – לאיזו זנזורי להאמין?! מה שבטוח אחת מהם אינה דוברת אמת. למרות ההכפשות המופנות כלפיו, ראש העיר רמי גרינברג, ימשיך לפעול למניעת הריחות הרעים וזיהום האוויר המגיעים מהמפעלים בסגולה כאשר רק טובת הציבור לנגד עיניו ולא שום שיקול אחר. נציין כי אין פעולה או כל דבר אחר שניתן לעשות בתחום זה שהעירייה לא מבצעת כדי שהזיהום יפסק".

יש לציין כי במסגרת השאילתה, ובניסיון לברר מידע אודות הטענות, הופנתה לעירייה בקשה לתשובות סביב מחיר התחנה, מתי הוזמנה ומאיזו חברה בגרמניה. בינתיים לא התקבלו תשובות רלוונטיות בנושא.

יצוין כי בשבוע שעבר הגישה סיעת הביצועיסטים הצעה דחופה לסדר ובה דרשה לענות על השאלות הבאות לגבי תחנת הניטור: 1. מתי הוזמנה תחנת הניטור מגרמניה? 2. מתי אמורה תחנת הניטור להגיע לארץ? 3. מהם החומרים אותם אמורה התחנה לנטר? 4. מיהם החברים בצוות המומחים המיוחד שנשכר?

בנוסף דרשה הסיעה לצרף לתשובות את המסמכים הרלוונטיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת העיר

    לצערי, האחד שנשמע לא אמין (מבין שניהם) זה דווקא רמי.
    ראש עיר עם הכי הרבה רעש וצילצולים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר