הקפות צילום אלון רון

אירועי שמחת תורה בפתח תקוה: הקפות שניות, די. ג'יי, תזמורת וגם הקפות משותפות לנשים וגברים

במוצאי חג שמחת תורה יתקיימו הקפות שניות במקומות רבים בעיר, ברובם בליווי תזמורת או תקליטן. מספר האנשים הגדול ביותר צפוי להיות באם המושבות, הקהילה המסורתית תקיים הקפות שוויוניות

פורסם בתאריך: 20.10.19 09:42

חג שמחת תורה כולל בתוכו הרבה שמחה בתוך בית הכנסת ומחוצה לו. במהלך החג יתקיימו בבתי הכנסת הקפות ראשונות, ואילו בצאת החג, ביום שני בערב, יתקיימו במספר נקודות בעיר הקפות שניות. לרוב ההקפות השניות חגיגיות יותר וגדולות יותר, וזאת לאחר שבצאת החג ניתן להפעיל מוזיקה או להשתמש בכלי רכב לצורך החגיגות.
אחת ההקפות המרכזיות של העיר תהיה במוצאי שמחת תורה באם המושבות, שם התאחדו בית הכנסת בראשית עם בית הכנסת בית אליהו. "יש את ההקפות הראשונות שעושים בליל שמחת תורה ולמחרת בבוקר", אומר רב בית הכנסת בראשית, הרב משה הר נוי, "בצאת החג יתקיימו הקפות שניות גדולות, ואנו עושים את ההקפות הגדולות בעיר, ואחת הגדולות באזור המרכז. בשנה שעברה היו מעל ל-3,000 אנשים. השנה התאחדנו עם בית הכנסת בית אליהו ברחוב יעל רום ותהיה תהלוכה אחת גדולה מבית כנסת בראשית לבית אליהו. זה יהיה בליווי של מוזיקה ישראלית מגוונת. אומרים שהתורה היא כמו חומה, ומבטאים את ההגנה של התורה עלינו בהקפות סביבה. בנוסף, הסיבה שרוקדים עם ספר סגור ולא פתוח, זה כדי שיידעו שהתורה שייכת לכולם ושאף אחד לא יצביע ויגיד שאת זה למדתי ואת זה לא. כלומר, התורה שייכת לכולם".

הקפות שניות מרכז בראשית. צילום באדיבות הרב משה הר נוי

הקפות שניות מרכז בראשית. צילום באדיבות הרב משה הר נוי

הר נוי מספר על המנהג שהתחדש לפני עשרות שנים: "ההקפות השניות זה מנהג של מקובלים בצפת במאה ה-16, והוא חודש בתל אביב בשנות ה-40. בגלל שהקשר אז עם יהודי אירופה נותק וידעו שיש שם צרה צרורה, הוחלט לעשות הקפות גם בשבילם בצאת החג, וכך חודש המנהג בארץ לאחר מאות שנים".
כאמור הקפות שניות יתקיימו בצאת החג במספר מקומות בעיר ובבתי כנסת רבים. כך למשל, בשכונת כפר גנים יתקיימו הקפות בגן ליפשיץ שברחוב העצמאות בהשתתפות עמירן דביר. בשכונת חן הצפון יתקיימו ההקפות ברחבת המרכז המסחרי ברחוב יונה גרין, עם אלישע ולהקת שיר חדש. בהדר גנים יתקיימו ההקפות במגרש הכדורסל ברחוב בגין 81 בהשתתפות הזמר דרור טייטלבוים. בשכונת כפר אברהם יתקיימו הקפות בבית הכנסת יד דניאל שברחוב עוזיאל עם התקליטן אביעד דרשן. בשכונת יוספטל יתקיימו הקפות שניות בבית הכנסת ישובו בנים ברחוב אסתר המלכה 5, עם תקליטן מצוות האחים. בשעריה יתקיימו הקפות בבית הכנסת אוהל דן ברחוב הנרייטה סולד 44, גם כאן עם תקליטן מצוות האחים.
הקפות שניות נוספות יתקיימו גם בבית הכנסת קהל חסידים ברחוב אריה בן אליעזר 17, ובבית הכנסת צעירים פתח תקווה, ברחוב רוטשילד 108, שם יתקיימו ההקפות בליווי תזמורת.
אירוע מרכזי יתקיים גם בשכונת נווה גן בצאת החג השני. האירוע יתקיים במגרש בית הספר מרחביה ברחוב טבצ'ניק 3, לאירוע צפויים להגיע ראש העיר, רבנים ואישי ציבור נוספים. את האירוע ילוו הזמר שי ברק ותזמורת.
בנוסף, יתקיימו הקפות שיוויוניות בבית כנסת בכפר גנים. ד"ר יואל בר גיל, מבית כנסת הקהילה המסורתית שנמצאת בחממה בשכונת כפר גנים, מציין כי בבית הכנסת יקיימו הקפות בצורה שיוויונית בהן ייקחו חלק גברים ונשים יחד. "אנחנו עושים בערב החג, בשעה 18:00, הקפות ראשונות בבית הכנסת, אלו יהיו הקפות בתוך שטח בית הכנסת עם ספר התורה שלנו", הוא מספר, "זה יהיה אירוע משפחתי, ומגיעות משפחות שלמות. יש לנו בבית הכנסת ספר תורה אחד, ואיתו אנו שמחים. מגיעים למעלה מ-50 אנשים וזה כולל בעיקר משפחות עם ילדים".

כניסת החג בפתח תקוה: 17:43

יציאת החג: 18:40

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורי

    אם אפשר לעשות הקפות שניות בצורה אנושית! ולא להרעיש עולמות עד השעות הקטנות של הלילה! למה לא עושים הקפות שניות בתוך אולמות מתנ"ס? וכאילו דווקה בחצרות בית ספר שמסביב בתי מגורים! אתם מורידים את הדת לתת רמה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר