מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

מפעל טביב והעירייה: מה אמר נציג המשרד להגנת הסביבה בבית המשפט על המפגעים הסביבתיים?

בבית המשפט התקיים דיון בעתירה שהגישו מפעלי טביב ואקוכם נגד העירייה. בדיון העיד גם נציג המשרד להגנת הסביבה

פורסם בתאריך: 10.10.19 18:49

דיון נוסף התקיים באחרונה בעתירת מפעלי טביב ואקוכם לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, לאפשר להם לקבל היתר בניה להסדרת עבירות בניה, וזאת לאחר שהוועדה המקומית לא אישרה את קבלת ההיתר לכך. בעירייה רואים במפעלים אחראים לכאורה לריחות רעים באם המושבות, בעוד במפעלי טביב ואקוכם מדגישים כי עד היום לא נמצאה כל זיקה בין תחושת התושבים או העירייה סביב זיהום האוויר למצב האמיתי באזור.
הדיון בעתירה התקיים ביום חמישי שעבר לאחר סירובה של הועדה המקומית לתכנון ולבנייה להעניק למפעלים היתרי בניה לטובת הסדרת בנייה בלתי חוקית שבוצעה על ידם, ולכן התקיים דיון בוועדת הערר לתכנון ולבנייה במחוז מרכז. במהלך הדיון שארך כמספר שעות נדונו טענות הצדדים וכן ניתנה עמדתו של המשרד להגנת הסביבה על ידי נציג מטעמו. על פי עמדה זו, למרות העובדה שבעבר אירעו מספר מפגעים סביבתיים שמקורם בפעילות המפעלים הרי שכיום לא מתרחשים מפגעים שכאלה ועל כן, על פי עמדת המשרד להגנת הסביבה, אין מניעה להעניק למפעלים את היתרי הבנייה המבוקשים על ידם.
למרות זאת, הועדה המקומית דחתה עמדה זו וסברה כי נוכח המפגעים הסביבתיים שמקורם במפעלים אין מקום להעניק את היתרי הבנייה. לאחר הדיון, אמר ראש העיר רמי גרינברג: "אנו מקווים כי וועדת הערר תביא בחשבון את כל השיקולים, ועל אף עמדת המשרד להגנת הסביבה, תאפשר את החלטת הוועדה המקומית. לצערנו המפעלים ממשיכים לפגוע בסביבה ולקיים מפגעים סביבתיים ועל כן אין מקום ללכת לקראתם ולאפשר היתרי בנייה להסדרת הבנייה הבלתי חוקית".
מחברת טביב נמסר בתגובה: "בפני ועדת הערר התקיים דיון, אשר עסק בבקשות טביב לקבלת היתרי בניה, בהמשך להיתרים קודמים שניתנו במהלך השנים. ועדת הערר היא גוף מקצועי והוגן. אנו סמוכים ובטוחים שועדת הערר תביא בחשבון את כלל השיקולים והאינטרסים וכי תדע למצוא בהחלטתה, את האיזון הראוי. חשוב להדגיש כי לא נמצאה כל זיקה בין תחושות של תושבים או פקידים בעירייה בנוגע לזיהום אוויר או ריחות רעים לבין איזור התעשייה סגולה. הוכח פעם אחר פעם על ידי אנשי המקצוע הרלוונטי כי חברת טביב פועלות על פי הכללים המחמירים ביותר של איכות סביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר