אדיר בן אבי באוורסט עם דגל ההנצחה לחייל אביב לוי ז"ל צילום באוורסט יהונתן אור חוף

הדרך המרגשת של אדיר בן אבי להנציח את חברו, החייל אביב לוי ז"ל: דגל לזכרו על האוורסט

אביב לוי ז"ל מפתח תקוה, לוחם גבעתי, נהרג מאש צלפים בגבול רצועת עזה. חברו ליחידה, אדיר בן אבי מראש העין, החליט להנציח את זכרו בדרך מיוחדת. יעקב, אבא של אביב ז"ל: "התרגשנו מאוד, אשתי לא הפסיקה לבכות"

פורסם בתאריך: 3.11.19 13:22

"נפאל, נובמבר 2019, שנה אחרי השחרור ואני עם דגל שלך אביב, על מרגלות הר האוורסט. אחרי 11 ימי הליכה לא פשוטים בכלל וכל מה שיש לי בראש זה הדגל שלך. הדגל שיתנופף לו בעוד כמה ימים על ההר הגבוה, העוצמתי והיפה בעולם. בדיוק מה שמייצג אותך, בחור עוצמתי, חזק ומוביל. אני מרגיש שסגרתי מעגל שישב לי הרבה זמן בראש. אז אביב חבר יקר זו המחווה שלי אלייך. אני מקווה שהפכתי את המקום הזה לעוד מקום הנצחה, לעוד מקום עליה לרגל לכל עם ישראל ולחטיבת גבעתי כולה ומחזור מרץ 16 צבר בפרט. אני מבקש מכל המטיילים שמגיעים בתקופה הקרובה, תשמרו על המקום שיישאר נקי והדגל תלוי".

סמ"ר אביב לוי ז"ל צילום מתוך הפייסבוק

סמ"ר אביב לוי ז"ל צילום מתוך הפייסבוק

את הדברים המרגשים, המיוחדים והעוצמתיים האלה פרסם אדיר בן אבי בדף הפייסבוק שלו במוצאי שבת. אדיר, שיצא לטיול אחרי הצבא, כמה ימים לפני שכבש את הר האוורסט והניף במקום את דגל ישראל עם שמו של אביב לוי ז"ל, חברו ליחידה, לוחם גבעתי שנהרג מירי צלפים בגבול רצועת עזה ביולי 2018. "אני נמצא בטיול של אחרי הצבא והמחזור שלנו היה מאוד מגובש, כולם חברים והרגשתי שאני צריך להנציח את אביב בצורה קצת שונה בטיול של אחרי הצבא", סיפר אדיר למלאבס. "אני ואביב היינו חברים מאוד טובים. עשינו ביחד הכשרת לוחם וקורס מ"כים ואז תפסנו כמה גזרות מבצעיות במקביל וכמובן גם את עזה. היינו ביחד באותה מחלקה מהטירונות ועד המ"כים. היה מאוד חשוב לי להנציח את אביב בדרך מאוד מיוחדת".

סמ"ר אביב לוי מפתח תקוה היה בן 20 במותו. הוא נהרג ביום שישי ה-20.7.2018 מירי צלף בגבול רצועת עזה כאשר היה בסיור בגזרה. אביב נהרג שבועיים לפני יום הולדתו ה-21 ושלושה חודשים לפני השחרור שלו מצה"ל. בעקבות הירי לעבר הסיור בו היה אביב, התפתחו חילופי אש בגבול רצועת עזה, שבהם נהרגו שלושה מחבלים, חברי הזרוע הצבאית של חמאס. בהמשך נהרג פלסטיני נוסף. בצה"ל אמרו כי הלוחם, שהיה עם אפוד קרמי, נהרג מקליע שפגע בחזהו. תחילה הוזעק מסוק לפנותו כשמצבו מוגדר קשה, אך מותו נקבע בשטח. אביב ז"ל היה חייל צה"ל הראשון שנהרג בגבול רצועת עזה לאחר צוק איתן. הוא היה לוחם ביחידת גבעתי והתגייס לצבא במרץ 2016. הוא למד בתיכון גולדה באם המושבות והשאיר אחריו זוג הורים, יעקב ופרי לוי ושלושה אחים, אוריאן, נוי ודן.
"עדכנתי את הוריו של אביב על התוכניות שלי לפני שעשיתי את זה והם אישרו לי הכל לפרטי פרטים. לאורך כל ימי הליכה שלי עדכנתי אותם וכמובן גם שלחתי להם את התמונות", מספר אדיר.

הדגל שתלה באוורסט אדיר בן אבי לזכר אביב לוי ז"ל צילום יהונתן אור חוף

המחווה המיוחדת של אדיר ריגשה מאוד את הוריו של אביב. יעקב, אבא של אביב, אמר: "אדיר שיתף אותנו ברעיון מהרגע הראשון ונתן לנו כמה דגלים של אביב שיהיו לנו. זה מיזם שכולו כבוד ומאוד ריגש אותנו. ביום שבת ישבנו בבית וחיכינו, ידענו שזה הולך להיות ושמרנו את זה בשקט, עד שהוא יגיע לפסגה אליה תכנן להגיע. אחרי שהוא שלח לנו תמונות מאוד התרגשנו ואשתי לא הפסיקה לבכות. זה לא מובן מאליו בכלל, מה שאדיר עשה".
יעקב מספר גם שמאז מות אביב החברים והמפקדים נמצאים איתם בקשר. "זה לא מובן מאליו שהחבר'ה הצעירים לוקחים איתם קדימה את המטען הזה ולא משאירים אותו בצד", אומר יעקב, "הם מכבדים, מתקשרים ויוצרים קשר, כל החברים והמפקדים".

אדיר בן אבי והדגל לשכר אביב לוי ז"ל באוורסט

 

"אנחנו מנסים להמשיך את דרכו, שזה לא יהיה חסר משמעות. בעקבות המסע של אדיר, אני שוקל לעשות את אותו מסע יחד עם הבן השני שלי. אני מאוד אוהב לטייל ובימים אלה בודק איך לקדם את זה"

את עומק הקשר אפשר לראות למשל בכך שיעקב הוזמן להרצות בסיום קורס של לוחמי גבעתי. "המפקד של אביב, שחינך את הלוחמים על רוח אביב, רוצה שאשא דברים בסיום קורס של לוחמי גבעתי, שאספר מי היה אביב ועל הדרך שלו", מציין יעקב. "אביב, למרות שהוא היה צעיר, השאיר דברים שמבוגרים לא משאירים, וחשוב לנו להזכיר אותו, לספר על הערכים שלו, התרומה והרצון שלו לתת. אנחנו מנסים להמשיך את דרכו, שזה לא יהיה חסר משמעות. בעקבות המסע של אדיר, אני שוקל לעשות את אותו מסע יחד עם הבן השני שלי. אני מאוד אוהב לטייל ובימים אלה בודק איך לקדם את זה".
אדיר נולד בפתח תקווה וגדל עם משפחתו ברחוב הנרייטה סאלד. הוא למד בתיכון אנקורי וכיום מתגורר בראש העין. הוא חבר בקלוב תעופה בפתח תקווה ומבקר הרבה בעיר. בחו"ל הוא מטייל בימים אלו לבד ומידי פעם פוגש ישראלים בדרך ומטייל גם איתם. הוא מודה לחברת קשת דיגיטל שתרמה את הדגל, ומסכם: "יש לי בערך עוד חמש מדינות שאני מתכוון לטייל בהן, תאילנד, קמבודיה, לאוס ויטנאם והפיליפינים", הוא מציין, "ואני כבר אחרי שלושה חודשים שבהם טיילתי בהודו ועכשיו אני בנפאל. אין ספק שההנצחה של אביב היא מבחינתי רגע השיא של הטיול שלי. הלוואי שהוא היה יכול להיות כאן איתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר