עו"ד משה הרצוג ז"ל מעניק את הספר לראש העירייה, רמי גרינברג צילום דוברות עיריית פתח תקווה
עו"ד משה הרצוג ז"ל מעניק את הספר לראש העירייה, רמי גרינברג צילום דוברות עיריית פתח תקווה

הלך לעולמו יקיר העיר פתח תקוה, עו"ד משה הרצוג ז"ל

הרצוג ז"ל היה ממקימי מועדון ליונס הראשון בפתח תקוה. בשנה האחרונה הגשים חלום ופרסם ספר ילדים שכתב

פורסם בתאריך: 10.11.19 08:37

ביום שישי האחרון, הלך לעולמו בגיל 87 עו"ד משה הרצוג, יקיר העיר פתח תקוה לשנת תשס"ח, מתנדב חברתי, שלפני כשנה בנוסף על עיסוקיו הרבים, הוציא לאור ספר ילדים שביקש להגביר את המודעות לעוול הנוראי של סחר בבעלי חיים.
משה הרצוג ז"ל, נולד בשנת 1932 בפולין ובגיל שנה עלה ארצה. את נעוריו בילה בתל אביב. במהלך לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית הכיר את רחל לנדס, בת פתח תקווה ועבר להתגורר איתה בעיר. הרצוג הצטרף למשרדה של רחל, שאז הייתה עורכת הדין היחידה בפתח תקווה. השניים נישאו והמשרד שפעל ועוד פועל בבית הוותיק של משפחת לנדס, ברחוב חובבי ציון, החל לשגשג.
לאורך השנים נודע משה ביכולתו להתחבב על הבריות, לפתור בעיות משפטיות סבוכות ורבים בעיר ומחוצה לה הסתייעו בעצותיו, במיוחד בתחום הנדל"ן, הנושא שמשרדו התמחה בו. משה ז"ל ידע לשלב את הניסיון המקצועי שרכש עם מחויבותו העמוקה לחברה בישראל. עוד בהיותו בן 16 התנדב לעזור למפוני השכונות הדרומיות של תל אביב. לאחר קום המדינה סייע בהתנדבות לתושבי המעברות באר יעקב ומחנה ישראל (כיום מקום התעשייה האווירית).
בהמשך, נמנה עם מקימי מועדון ה"ליונס" הראשון בפתח תקווה והיה הנשיא הראשון של המועדון בשלוש השנים הראשונות לפעילותו. בשנת 1977 נבחר לנציב "ליונס" ישראל. בזכותו פעלו בפתח תקווה חמישה מועדוני "ליונס" ועוד שניים בבת ים ובקרית אונו. דגלי עשרות מועדונים מרחבי העולם התלויים בקירות ביתו, מלמדים על היותו שגריר של רצון טוב לישראל.

עו"ד משה הרצוג ז"ל צילום באדיבות המשפחה

בנוסף, משה היה המנוע שדחף להקמת שתי מכללות אקדמיות לפישור ולגישור – אחת בחסות שערי משפט בהוד השרון והשנייה בחסות אוניברסיטת באר שבע. במסגרת זו פעלה מערכת לימוד להכשרת טוענים משפטיים המסייעים בהתנדבות לעולים חדשים בבתי המשפט לתביעות קטנות. הוא הנחה בעצמו, בהתנדבות כמובן, חוגי פישור וגישור בחטיבות הביניים בפתח תקווה וייעץ חינם לארגונים שונים שעוסקים בסיוע לשכבות החלשות. "אבא היה איש מלא דמיון ואנחנו כילדים ולאחר מכן הנכדים אהבנו מאוד את הסיפורים שסיפר לנו לפני השינה", מספרות בנותיו עידית ותמר, "בשנתו האחרונה הגשים את חלומו הגדול ופרסם שני ספרים, האחד על תולדות המשפחה עם המון פרטים שהיו חדשים לנו, והשני ספר ילדים "פונזו הקופיפ משבט השימפנזים". הספר מספר על קוף יוצא דופן שמתחבר לאנשים ומעולל תעלולים ובכך רצה לחבר בין אהבתו הרבה לחיות ולהדגיש שילדים יכולים להיות שונים ויוצאי דופן ועדיין אהובים ומוצלחים. הוא חלם לפרסם עוד ספר ילדים אבל לצערנו לא הספיק. הוא תרם בשמחה את ספרו לספריות העירוניות בפתח תקווה וזה גרם לו סיפוק ואושר רב".
לפני כשנה העניק משה ז"ל את הספר לראש העיר רמי גרינברג בטקס בלשכתו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מיקי

    הרבה כבוד לאיש ולתרומתו בהתנדבות לציבור.
    איפה הוא ואיפה עובדי הציבור שתמורת משכורת לא עושים כלום. פרט לראש העיר שעובד ללא חשבון עבור ולמען תושבי עירו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר