הישיבה בעירייה צילום דוברות עיריית פתח תקוה

אחת הדרכים במאבק נגד המפעלים בסגולה: ארנונה גבוהה

בישיבה שהתקיימה בעירייה נידונו מספר צעדים במאבק נגד זיהום האוויר, ביניהם גם הגברת הפעילות של המשטרה הירוקה

פורסם בתאריך: 11.11.19 13:36

ראש העירייה, רמי גרינברג, כינס אתמול ישיבה שדנה על דרכי הפעולה האפשריים כנגד המפעלים באזור התעשייה בסגולה. בין היתר עלה כי הרשות תפעל לשינוי התב"ע באזורי התעשייה, תקדם חוק עזר עירוני שיסייע באכיפה וכן תשנה את סיווג הארנונה למפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים. בנוסף, יתוגבר המערך של המשטרה הירוקה והיא תפעל על פי תכנית עבודה מוגדרת. בפגישה לקחו חלק גורמי המקצוע הרלוונטיים מטעם הרשות וכן נציגות תושבים משכונת אם המושבות. בהמשך לממצאי דו"ח המומחים שקבע כי המפעלים פלטו במהלך חודש יולי האחרון חומרים מסוכנים לאוויר, עלו בפגישה הבוקר מספר דרכי פעולה מרכזיים.

בין היתר נקבע כי הרשות תפעל לשינוי התב"ע באזורי התעשייה בעיר כדי להרחיק מפעלים מזהמים וכן כדי שלא יקומו בעתיד מפעלים בעלי אופי פעילות מזהם. עוד דובר על כך שיקודם חוק עזר עירוני אשר יסייע לרשות בביצוע האכיפה כנגד המפעלים. בנוסף, יבוצע שינוי בסיווג הארנונה של המפעלים שבהם מתבצעת פעילות עם חומרים מסוכנים. המטרה בשינוי סיווג הארנונה היא לאפשר לרשות להיערך מול המפגעים מבחינה כלכלית ולאפשר פעולות מנע ובקרה שעלותן גבוהה מאוד. עוד סוכם בפגישה כי המשטרה הירוקה תעבוד על פי תכנית עבודה מוגדרת והיא תתוגבר בהתאם. יש לציין כי לצד דרכי הפעולה, הפגישה כללה סיעור מוחות שבמהלכו עלו מספר רעיונות שיבדקו ע"י גורמי המקצוע.

כזכור, מיד לאחר השלמת עיבוד הממצאים שעלו מן הדו"ח הגולמי, פעל ראש העיר רמי גרינברג כדי להקדים את הדיון שהיה אמור להיערך בדצמבר. בית המשפט המחוזי בלוד נענה לבקשתו של ראש העיר ובדיון שיערך ביום רביעי הקרוב יידונו בין היתר גם ממצאי הדו"ח החדש.

רמי גרינברג, מסר בתום הפגישה: "אנחנו הופכים כל אבן כדי שמפגעי האוויר בשכונת אם המושבות יפסקו לאלתר. העירייה ואני בראשה, קשובים לציבור וככל שיעלו רעיונות ישימים שנוכל לקדם בנוסף לאלו שכבר נמצאים על השולחן, לא נהסס מלעשות זאת. נושא מפגעי האוויר נמצאים בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו לא נשקוט עד אשר ימוצו כל דרכי הפעולה כנגד המפעלים והתושבים יזכו לאיכות החיים המגיעה להם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר