ילד. צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לשים לב לילדים שמצוים בחרדות בגלל המצב הביטחוני: השרות הפסיכולוגי בפתח תקוה פרסם הנחיות מיוחדות

הבוקר התמוטטה בחולון ילדה בת 8 במהלך אזעקת צבע אדום. השרות הפסיכולוגי ממליץ גם להימנע מחשיפת יתר של הילדים לדיווחים החדשותיים

פורסם בתאריך: 12.11.19 12:20

עיריית פתח תקווה קיימה הבוקר פגישת חירום נוספת בהשתתפות ראש העירייה רמי גרינברג, מ"מ רה"ע ויו"ר אגף ביטחון וחירום אוריאל בוסו, נציג יחדית הקישור לרשות, נציג פיקוד העורף, ואנשי מקצוע נוספים. בפגישה התקבלו ההחלטות הבאות: כאמור, אין היום לימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר, בתי ספר, גנים וחינוך מיוחד וכן אין הסעות של החינוך לעיר או מחוצה לה; ילדי פנימיות נשארים בפנימייה בעיר, אלא אם כן ההורים באו לאסוף את הילדים; בתי ספר הנמצאים בטיול מחוץ לעיר, עושים דרכם חזרה לעיר; בנוסף, כל המקלטים הציבוריים נפתחו (רשימה מלאה באתר העירייה) וכן המתנ"סים פתוחים בשלב זה; דיירים הגרים בבתים משותפים מתבקשים לפתוח את המקלטים ולהשאיר את דלתות הכניסה לבניין פתוחות; בנוסף, אתרי בנייה יסגרו לעבודה וכרגע אין אישור מפקע"ר להתכנסות מעל 300 איש, כולל שמחות.

ישיבה מיוחדת בעיריית פתח תקוה צילום דוברות העירייה

עוד מציינים בעירייה שלגבי אירועים המוניים בהמשך השבוע (מרוץ האופניים וכו') תתקבל החלטה קרוב למועד האירוע. כמו כן, בוטלו חופשות לעובדים חיוניים ולפי הוראות פקע"ר (פיקוד העורף) אין יציאה לעבודה במקומות שאינם חיוניים. גרינברג אמר: "התכנסנו בשנית על מנת לבחון שוב את המצב. תגברנו את צוותי המוקד העירוני, תגברנו את הסיירים בשטח ואלו עוברים ליד כל מוסדות החינוך בגזרתם. אנו מבקשים מכל התושבים לפתוח את המקלטים הפרטיים ואנו כמובן פתחנו את כל המקלטים הציבוריים. אנו מזכירים כי באזור פתח תקוה זמן ההגעה למרחב הכי מוגן שיש הוא 90 שניות. אנא פעלו לפי הנחיות פיקוד העורף אלו הנחיות מצילות חיים".

כנסו כאן לקרוא את הנחיות פיקוד העורף

כנסו כאן לקרוא על האירועים ועל המצב בפתח תקוה

הבוקר נשלח לכלל ההורים מכתב הנחיות של השירות הפסיכולוגי, שנחתם על ידי גרינברג ועל ידי מ"מ וראש מינהל החינוך, רון כץ, ובו ניתנו להם עקרונות מנחים להתנהלות בעתות חירום מול הילדים. במכתב להורים נכתב שאירועים אלה משפיעים על המצב הרגשי של מבוגרים וילדים ומגבירים חששות ופחדים מפני העתיד לקרות. ניתנו הנחיות איך להסביר לילדים את המצב, ולתווך עבורם את המציאות המשתנה. ראשית, מתבקשים ההורים להקשיב להנחיות פיקוד העורף וליישמן, בצורה עניינית ורגועה ככל האפשר. בנוסף, יש לרענן נהלי בטחון ולהזכיר לילדים היכן נמצאים המרחבים המוגנים ומה יש לעשות בהישמע האזעקה ולאחריה. יש לתת לילדים מידע אמין ולעודד אותם לשאול שאלות ויש להימנע מחשיפה מוגברת לדיווחי חדשות על האירועים.

בנוסף, יש לחלק לילדים תפקידים בהתאם ליכולותיהם והגיל שלהם על מנת שיהיו עסוקים, לאפשר לילדים לשתף במחשבות וחוויות אישיות וכן לשים לב לילדים חרדים במיוחד ובמידת הצורך לפנות לעזרה. הבוקר התמוטטה בחולון ילדה בת 8 במהלך אזעקת צבע אדום. כנסו כאן לקרוא על מצבה.

אגף השירות הפסיכולוגי בעיריית פתח תקוה עומד לרשות ההורים בטלפון: 03-9290444.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר