מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

מחכים לתוצאות: המשרד להגנת הסביבה בודק את זיהום האוויר בסגולה

לבקשת בית המשפט ומפעלי טביב ואקוכם, צורף המשרד להגנת הסביבה כמשיב בעתירת העירייה נגד המפעלים. בהתאם לתוצאות הבדיקות תישקל הצבת תחנת ניטור בסגולה

פורסם בתאריך: 18.11.19 17:19

המשרד להגנת הסביבה צורף להיות צד בהליך המשפטי בין העירייה למפעלי טביב ואקוכם, כל זאת בהתאם לבקשת בית המשפט המחוזי והמפעלים עצמם, והוא יבצע דיגומי אוויר עד לדיון הבא, בתאריך ה-25.12.
במשרד להגנת הסביבה ציינו כי הם ישקלו להציב תחנת ניטור במקום, וזאת בהתאם לתוצאות הדגימות. מנגד, בעירייה ציינו כי לצד הפעילות המשפטית, בתחילת השבוע כינס ראש העירייה רמי גרינברג בלשכתו פגישה שבה נדונו דרכי הפעולה האפשריים שהרשות תקדם מול המפעלים באזור התעשייה סגולה. בין היתר נקבע כי הרשות תפעל לשינוי התב"ע באזורי התעשייה בעיר וכן יקודם חוק עזר עירוני אשר יסייע לרשות בביצוע האכיפה כנגד המפעלים. בנוסף, יבוצע שינוי בסיווג הארנונה של המפעלים שבהם מתבצעת פעילות עם חומרים מסוכנים. המטרה בשינוי סיווג הארנונה היא לאפשר לרשות להיערך מול מפגעים מבחינה כלכלית ולאפשר פעולות מנע ובקרה שעלותן גבוהה מאוד.
"מפגעי האוויר בשכונת אם המושבות נמצאים בראש סדר היום העירוני ואנחנו פועלים בכל החזיתות על מנת להרחיק את המפעלים המזהמים מתחומי העיר", אומר ראש גרינברג, "אני מברך על החלטת בית המשפט לצרף לעתירה גם את המשרד להגנת הסביבה ואני מקווה כי המשרד לא ימשוך זמן לשווא וייכנס לעובי הקורה במהרה כדי לסייע לנו לשמור על בריאות התושבים".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "בעקבות המלצת בית המשפט ובקשה שהגישו חברות טביב ואקוכם לבית המשפט, צורף המשרד להגנת הסביבה כמשיב לעתירה כנגד עיריית פתח תקווה עוד ביום 24.7.19. באחרונה, המשרד ביצע סבב דיגומים באזור התעשייה של סגולה ובשכונות מגורים. באשר להצבת תחנת ניטור קבועה באזור התעשייה: לאחר שיתקבלו ויבחנו תוצאות הדיגום המשרד ישקול, לאור הנתונים, את הדרך המיטבית לקבלת תמונת מצב באזור התעשייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר