איציק ישראל. צילום זאב שטרן
איציק ישראל. צילום זאב שטרן

זיהום האוויר: משרד הפנים הורה לגרינברג לכנס ישיבה מיוחדת בהתאם לדרישת תשעה חברי מועצה

זאת משום שלמרות דרישה לכנס ישיבה כזו אותה הגישו שליש מחברי המועצה, הישיבה לא כונסה. אם גרינברג לא יכנס ישיבה כזו בקרוב, ימונה אדם אחר לעשות זאת. העירייה: הנושא יידון בישיבה הקרובה

פורסם בתאריך: 18.11.19 16:24

בצעד חריג, שלח משרד הפנים מכתב לראש העירייה רמי גרינברג, לפיו הוא דורש ממנו לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא זיהום האוויר, וזאת בהמשך לפניית שליש מחברי המועצה. במכתב מודיע המשרד שאם לא תקוים הישיבה, הוא ימנה אדם אחר לעשות זאת.
על פי החוק, ברגע ששליש מחברי המועצה מבקשים לקיים ישיבת מועצה מיוחדת, ראש העירייה חייב להיענות לכך. שליש מחברי המועצה פנו לאחרונה בבקשה לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא זיהום האוויר, אך הישיבה לא התקיימה, מה שגרר פניה של חבר המועצה איציק ישראל למשרד הפנים, שהחליט להתערב.
במכתב שלחה מיטל ברבי, מנהלת תחום שלטון מקומי במשרד הפנים, לגרינברג, היא כתבה: "בהמשך לפנייתם של חברי מועצת העירייה בנושא שבנדון, אבקש לזמן ישיבת מועצה בהתאם לדרישתם. במידה ולא תוזמן ישיבה בהתאם, יפעל הממונה על המחוז, על פי הנחיית סעיף 10 לתקנון בדבר ישיבת המועצה והנוהל שבהן, וימנה אדם שיכנס ישיבה זו בהתאם לחוק. אבקש לפעול לזימון ישיבה זו תוך הזמן הנדרש במטרה למנוע התערבותנו בנושא".
הבוקר (שני) התייחס אהד לבקשה של משרד הפנים. "אם שליש מחברי מועצה מגישים בקשה לקיום ישיבת מועצה שלא מן המניין, היא צריכה להתקיים תוך שבוע מהיום שראש העיר קיבל זאת", הוא אומר, "רמי קיבל את הבקשה שלנו לפני שבועיים והיה צריך לכנס את הישיבה עד יום חמישי האחרון. הוא קיבל מאיתנו דרישה חתומה, אותה שלחנו בצורה ידנית ולא במייל או בפקס, כדי שלא יוכל להתחמק. יש חותמת של התקבל. ביום חמישי האחרון, ולאחר שלא התקיימה הישיבה, פנה איציק ישראל למשרד הפנים. במצב שכזה משרד הפנים יכול למנות חבר מועצה אחר שיקיים את הישיבה. זה אומר שמשרד הפנים בעצם לוקח את הסמכות. גם עכשיו, לא בטוח שרמי יכנס את הישיבה, ולא מן הנמנע שמשרד הפנים יתערב. זו לא פעם ראשונה שרמי שם פס על חוק. כל שנותיי בפוליטיקה, אני לא זוכר מצב שבו משרד הפנים התערב בצורה שכזאת".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "הנושא יידון בישיבת המועצה הקרובה (ביום ראשון הקרוב), כפי שנקבע מלכתחילה. מעבר לזה שאין טעם לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין בצמוד לזו שנקבעה מראש ועל פי פקודת העיריות גם אין מחויבות לכך. כמו כן, נציין כי בניגוד לבקשת האופוזיציה, רק המחוז רשאי לכנס ישיבת מועצה. כידוע, בהמשך לפעילותו המאומצת של ראש העיר רמי גרינברג למניעת מפגעי האוויר בשכונת אם המושבות, החליט בית המשפט המחוזי בלוד לצרף את המשרד להגנת הסביבה שיהיה צד בהליך המשפטי. בהמשך לכך, המשרד החליט לערוך בימים אלו בדיקות ניטור אוויר באזור התעשייה סגולה. כמו כן, לצד הפעילות המשפטית ובהמשך לממצאי דו"ח המומחים שקבע כי המפעלים פלטו חומרים מזהמים במהלך חודש יולי, ראש העיר הנחה על ביצוע ההליך לשינוי התב"ע באזורי התעשייה בעיר וכן יקודם חוק עזר עירוני אשר יסייע לרשות בביצוע האכיפה כנגד המפעלים. בנוסף, יבוצע שינוי בסיווג הארנונה של המפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים וזאת כדי לאפשר לרשות להיערך מול המפגעים מבחינה כלכלית ולקדם פעולות מנע ובקרה שעלותן גבוהה מאוד. כפי שניתן לראות, ראש העיר פועל בכל דרך אפשרית על מנת שמפגעי האוויר באם המושבות יפסקו והמפעלים המזהמים יורחקו אל מחוץ לעיר. כל מהלך אחר, מטרתו להסית את תשומת הלב הציבורית מהעיקר ולעשות 'פוליטיקה קטנה' על חשבון הציבור. מדובר בגורמים אשר לא עשו מאומה – הן בהווה והן בעבר – כדי למנוע את המפגעים, וטוב היה לו היו מצטרפים למאבק אותו מוביל ראש העיר ולא מנסים לחבל בו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר