קורקינטים חשמליים בפתח תקוה

בעקבות מותו של רועי אברהם ז"ל: דרישה לבחון מחדש את פרויקט הקורקינטים החשמליים בפתח תקוה

נוכח הנתונים על מספר הנפגעים בתאונות, מבקשים חברי סיעת הביצועיסטים לקיים דיון בפרויקט בפתח תקווה ולשקול אף לבטל אותו בהיעדר תשתיות ראויות לנסיעה בטוחה

פורסם בתאריך: 20.11.19 08:23

סיעת הביצועיסטים מבקשת לדון בהצעה לבחון מחדש את הפעלת מיזם הקורקינטים החשמליים העירוני, וזאת לאור התאונות האחרונות ובעיקר מותו הטראגי של רועי אברהם ז"ל מרמת גן. אברהם ז"ל נפצע באורח קשה בראש ובגפיים לאחר שרכב פגע בו בצומת הרחובות בן גוריון ובן יהודה בתל אביב, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
"מנתונים אשר פורסמו לאחרונה עולה תמונה קשה, אשר מאמתת, לאסוננו, את החששות לעניין הפעלת הקורקינטים במרחב העירוני, בייחוד כאשר העירייה מעודדת ומדרבנת שימוש בכלי זה, מבלי לקיים אכיפה נאותה וכללים ברורים", הם כותבים. בהצעתם הם מציינים שעל פי הנתונים, בחודשים ינואר עד ספטמבר נהרג רוכב קורקינט אחד, ונפצעו 391 בני אדם ב-373 תאונות דרכים שבהן היו מעורבים קורקינטים. מספר זה הינו כפול מן הנתונים שהיו בשנה הקודמת ועמדו על 154 בלבד. הם מבקשים להדגיש שהמספרים מתייחסים לתאונות שדווחו למשטרה, אך בכלי התקשורת השונים מדווחים כי 142 פצועים נוספים פונו לבית החולים לאחר תאונות שלא דווחו. "נוכח העובדה כי בחודשים האחרונים שיתפה העירייה פעולה עם יזמים פרטיים, לקידום פרוייקט של השכרת קורקינטים חשמליים, מבלי שקדמה לכך עבודת תשתית כגון הקצאת שבילים ייעודיים, מעידה כי יש לבחון החלטות אלו מחדש, לבטלן או לשפרן, אך בוודאי שלא להשאירן כפי שהן כיום. לא ניתן להתעלם מן העובדה כי הקורקינט החשמלי חושף את המשתמשים בו לפגיעות גוף. היזמים הפרטיים, משכירים את הכלי החשמלי ללא קסדת בטיחות וניסיון החיים מלמד כי רוב המשתמשים לא נושא עימו קסדה צמודה ולפיכך השימוש בכלי זה נעשה כאשר המשתמש אינו חובש קסדה. זאת ועוד, העובדה כי לא הוסדרו שבילים ייעודים, בנוסף לכך כי אסור לקורקינטים לנסוע על המדרכות, מובילות לכך כי משתמשי הקורקינטים נוסעים בכבישים חשופים לכל סכנה".
לצד זה הם כותבים שהקורקינטים השיתופיים יוצרים מטרדים של חסימת מדרכות, נוכח העובדה כי לא הוסדרו בעבורם מקומות מוגדרים לחנייה ואנשים "נוטשים אותם" באמצע המדרכות. "נוכח האמור לעיל, אנו מעלים לסדר יום מועצת העיר הצעה לסדר לדיון ובחינה מחודשת של הנושא, תוך קבלת החלטות אופרטיביות, החל מביטול הפרוייקט עד להסדרת תשתיות והמשך בפתרונות נוספים, אשר יבטיחו את שלומם ובטיחותם של תושבי העיר".

הם מבקשים לזמן לדיון במועצה את כלל הנציגות המקצועית הרלוונטית ובכלל זה גורמי התנועה, ההנדסה, משטרת ישראל והייעוץ המשפטי.

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מדובר במיזם חשוב ונצרך עבור תושבי פתח תקוה, הקיים בכל הערים המובילות בעולם. מטרת המיזם היא לשפר את התניידות התושבים בתוך העיר, לצמצם את השימוש ברכבים ועל ידי כך להפחית את הפקקים ואת זיהום האוויר. בתוך כך, על המשתמש מוטלת האחריות לחבישת קסדה ולנסיעה מוסדרת במקומות המותרים כפי שעל הנהג מוטלת האחריות לשים חגורת בטיחות בעת הנסיעה. ככל שהמשתמש יעבור על הוראות החוק בעניין זה, גורמי אכיפת החוק ינקטו נגדו צעדים. לצד זאת, הרשות מקדמת שבילים ייעודיים לרכיבה בנוסף לאלו הקיימים וכן תכניות לימודיות בבתי הספר אשר במסגרתן נלמדים כללי ההתנהגות על הכביש ורכיבה בטוחה על כלי חשמלי.

"נציין כי מערך הקורקינטים החל לפעול כפיילוט לפני כחודש ועד כה הוא הוגדר כמוצלח מאוד. בשלב הפיילוט הוחלט על הצבת קורקינטים לרווחת הציבור באזורים מרכזיים בעיר לרבות מתחמי עסקים גדולים, תחנות רכבת ועוד. בתום הפיילוט, בעוד כחמישה חודשים, ייבחנו הסדרי פיזור נוספים. כמו כן, המפעילים התחייבו בכתב הרשאה מפורט במיוחד – לזמני תגובה מהירים לפינוי הקורקינטים שמפריעים לתנועה וכן הוגבלה כמות הפריסת בעיר.

"עוד נציין כי היקף השימוש שהציגו המפעילים עד כה בתחומי העיר פתח תקוה, עולה על עשרת אלפים רכיבות שבוצעו רק בחודש אחד. לעומת זאת, היקף התלונות שואף לאפס. המשמעות היא שהפיילוט נותן מענה מצויין לתושבי העיר ואנו מברכים על כך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יפה

    צריך לחוקק חוק שיכריח את רוכבי הקוקינטים והאופניים ללבוש ווסט זוהר. בצבע אחיד , כדי שיראו אותם.

  2. רובינזון

    מה יש לבחון? צריך פשוט לאסור עליהם לנסוע בכביש ותצילו אותם וגם את מי שברכב שעלול לפגוע בהם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר