חתול. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

"אם חתול ירצה לעשות צרכים, הוא יעשה איפה שנוח לו". תושבים חוששים מהקמת גינת חתולים

תושבים בכפר גנים מתנגדים להקמת גינת חתולים בגן יהונתן, סמוך לבתיהם. גם יו"ר ועד ההורים של בית ספר יד לבנים חוששת. העירייה: "הקמת הגינה תפחית את מטרדי חתולי הרחוב וההאכלה תהיה מסודרת"

פורסם בתאריך: 19.11.19 15:34

תושבים משכונת כפר גנים מתנגדים להקמת גינת חתולים בגן יהונתן, שנמצא בסמוך לבתיהם, וזאת בטענה כי הדבר יפגע באיכות חייהם ויהווה עבורם מפגע.
מדובר בגינה שמוקמת על ידי העירייה ותהווה בית פתוח לחתולים. במקום יהיו מתקני האכלה, גינת חול, מתקני מים, פינות מסתור ועוד. עלות הפרויקט מסתכמת בכ-120 אלף שקלים.
"אני גר בבניין הצמוד למקום שבו מקימים את הגינה, בערך 12 מטר מהגינה המוקמת", אומר אחד השכנים, "הגינה נמצאת בשלבי הקמה. לדעתנו המקום הזה יפגע בנו. גם אם זה רק לצורך האכלה של חתולים, זה ירכז לגינה חתולים רבים. החשש שלנו הוא שהחתולים יתגוררו בסמוך לגינה, ישנו בגגות ובחצרות. נאמר לי על ידי הווטרינרית שיהיה ארגז חול, אך אם חתול ירצה לעשות את צרכיו, לא בטוח שהוא יעשה אותו בארגז החול שבגינה במקום בחצרות שלנו ובגינות של הבניינים. הוא יעשה איפה שנוח לו. מעבר לכך, המקום עלול להפיץ ריחות ולגרום ליללות של חתולים שיפריעו לשכנים. עשרות חתולים שיגיעו לשם יכנסו גם לחצרות הבניינים או מתחת לרכבים. מי ישלוט על עשרות חתולי במקום אחד".

הקמת גינת חתולים בגן יהונתן, ההדמיה באדיבות העירייה

תושב נוסף שמתגורר בסמוך לגן אומר: "החשש שלנו הוא לא רק מריחות שיצאו מהמקום או מרעשים שיפריעו לנו, אלא גם מכך שייתכן ומתגוררים פה תושבים שיש להם אלרגיות או דברים דומים, ויש חשש שזה יפגע בהם. חשוב לציין שאף אחד לא אמר לנו שמקימים גינה שכזאת. רק אחרי שראינו עבודות באחד הימים, ניגשתי ושאלתי, ונאמר לי שמקימים פה גינת חתולים. נראה לי לא סביר להקים מקום שכזה בסמוך לבנייני מגורים".
שלומית פרויל, יו"ר ועד ההורים בבית ספר יד לבנים שנמצא גם הוא בסמוך, טוענת שהדבר עלול ליצור בעייתיות עבור חלק מהילדים: "יהיה שם ריכוז גדול של חתולים וזה עלול ליצור בעיות עם ילדים אלרגיים. אולי כדאי שזה לא יהיה בדרך לבית הספר, כי יש ילדים שמפחדים. מעבר לכך ייתכן שחתולים יכנסו לבית הספר, כי זה נמצא ממש בתפר של העלייה לבית הספר. אני מאוד אוהבת חתולים וגם החתולים צריכים פתרון, אך אולי עדיף שיעתיקו את הגינה למקום אחר".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "במסגרת הפרויקט הייחודי והראשון מסוגו בארץ, הוחלט על פיילוט להקמת גינת חתולים בגן יהונתן. מדובר על מתחם בו החתולים יוכלו לצאת ולהיכנס כאוות נפשם, מתוך מטרה להפחית את מטרדי חתולי הרחוב ולוודא כי המאכילים יאכילו בגינה עצמה באופן מוסדר. נציין כי החתולים נמצאים גם היום באזור אך בעקבות הקמת הגינה, האכלת החתולים תהיה מוסדרת ולא בכניסה לבניינים או על המדרכה. כמו כן, העירייה תדאג לניקיון ותחזוקת המקום כך שלא יהווה מטרד לתושבים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. שמוליק

    מנסיון כל מקום מסודר להאכלת חתולים גורם לסירחון בסביבה פגיעה באיכות החיים, החתולים מסתובבים בחצרות, גגות, מרפסות של הדיירים שבסמוך, מפגע היגיינה, זבובים… פשוט צרה….

  2. חתולאית

    כשהילדים עושים רעש וליכלוך זה בסדר.כשאנשים מבוגרים מזהמים את הסביבה זה גם בסדר אבל חתותים?? חס וחלילה שיהיו להם זכויות? בלי החתולים,היו שם מלא עכברים,נחשים ועוד מלא חרקים. אנשים רעים!!!

  3. גיא

    אוהבי החתולים נדפק לכם השכל לחלוטין.. גינה לחתולים??? .. אתם לא נורמלים.

  4. למה בריכת מים לחתול יותר חשובה?

    למה לא להשקיע את הכסף בדברים הרבה יוצר חשובים? נוער בסיכון, חיילים בודדים, מקלטים להומלסים, מקלטים לנפגעים ונפגעות מינית או אפילו מקלטים לחיות? יש כל כך הרבה מטרות יותר חשובות מגן משחקים לחתולים

  5. איציק

    רעיון מעולה. הלוואי בכל עיר ובכל שכונה.
    אגב, אם יהיו יותר מקומות כאלה לא יהיה 'ריכוז חתולים' במקום אחד, חוץ מזה שמקומות כאלה מאפשרים עיקור/סירוס שיטתי ובכך להפחתה של מספר חתולי הרחוב בכלל.

  6. איריס

    איריס
    חתולים יש בכל מקרה.
    אם הם יטופלו, יעוקרו ויסורסו למניעת התרבות חסרת שליטה,
    יאכלו לשובע ויהיו מוגנים, לא יהיו יללות של ריב בין זכרים מיוחמים ולא יללות של חתולות בייחום.
    התושבים, במקום לראות את הייתרון שבעניין, מתנגדים באופן אוטומטי בלי להבין שזה נעשה לטובתם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר