בית ספר אורנים. צילום זאב שטרן
בית ספר אורנים. צילום זאב שטרן

בעקבות טעות במערך ההסעות: ילד ממוצא אריתראי הועבר מבית ספרו

שלושה חודשים לאחר שהחל את לימודיו עם חבריו לכיתה, התבשרה משפחתו של תלמיד כיתה א' מבית הספר אורנים כי הוא מועבר לבית הספר פיק"א. "אני מתקשה להבין איך עושים את זה לילד", אמרה אחת האמהות. מלשכת דובר העירייה נמסר: "האם הגיבה בצורה הפגנתית ובהתלהמות וסירבה לקחת את בנה לבית הספר"

פורסם בתאריך: 25.11.19 14:11

עיריית פתח תקוה החליטה להעביר בתחילת השבוע תלמיד כיתה א' ממוצא אריתראי מבית הספר אורנים לבית הספר פיק"א, לאור בעיות בנושא ההסעות. לטענת הורים מבית הספר אורנים, התלמיד למד בבית הספר מתחילת השנה וביום ראשון השבוע קיבלה המשפחה הודעה, שאחרי כמעט שלושה חודשים בהם למד בכיתה א', הוא יעבור ללמוד בבית ספר אחר, עם חברים ומורים אחרים.

"לא הגיוני שהילד לומד מתחילת השנה באורנים ופתאום מחליטים להעביר אותו לבית ספר אחר בגלל בעיות תקציב", אומרת אחת האמהות מבית הספר. "פנינו לראש העיר והוא אמר לנו שיש בעיות בתקציב ההסעות ולכן הוא לא יכול להמשיך ללמוד באורנים. אני מתקשה להבין איך עושים את זה לילד, במיוחד שבשכבה יש עוד שני ילדים ממוצא אריתראי. דין תלמיד אריתראי כדין ילד רגיל. עשיתם פשלה, תתמודדו איתה. תמתינו עד סוף השנה ואז תחליטו מה עושים ואל תיצרו אצל הילד נזק נפשי".

מנגד, טוענים גורמים בעירייה כי הילד שובץ בטעות לאורנים ומאחר וההסעה מלאה ואין מקום עבורו, הם נאלצים להעביר אותו לבית הספר פיק"א הסמוך לרחוב בו הוא מתגורר. "הילד שובץ רק ב- 31.8 ומי שעשה את השיבוצים, הסתכל על מספר התלמידים האריתראים באורנים ולא הסתכל על כמות התלמידים בהסעה ונוצר מצב שבפועל ההסעה מלאה", מסביר גורם עירוני. "ניסו לשבץ אותו בהסעות אחרות וזה לא הסתדר ולכן צריך להוציא לו הסעה יחידנית, שהעלות שלה מאוד גבוהה. אחרי שיחות הוחלט להעביר אותו לפיק"א הסמוך לבית שלו, יש בפיק"א עוד ילדים מהשכונה. נכון שההתחלה לא תהיה פשוטה, אבל הם יקבלו תמיכה ועזרה מהרשות ומבית הספר לשלוב מיטבי".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתלמיד אשר שובץ בתחילת השנה לבית הספר אורנים ובעקבות טעות בשיבוץ מערך ההסעות לבית הספר, הובהר להורים כי התלמיד ישובץ בהמשך לבית הספר פיק"א הנמצא בסמוך למקום מגוריו. נציין כי בוצעו מספר שיחות בנושא עם ההורים במהלך השבוע שחלף והם אף הוזמנו למשרדי מנהל החינוך בעירייה ביום חמישי האחרון אך סרבו להגיע. עוד נציין כי על אף השיח האינטנסיבי מול ההורים, נתקל הצוות המקצועי בצעקות, בחוסר הקשבה ובניתוק השיחות תוך הבעת זלזול. אתמול הופיעה האם יחד עם בנה במשרדי האגף לחינוך יסודי והוסבר לה ולבנה את נושא ההסעות והעברה לבית ספר פיק"א".

עוד נמסר מלשכת דובר העירייה: "על אף הניסיונות הרבים ליצור שיח עם האם ובנה, האם הגיבה בצורה הפגנתית ובהתלהמות וסירבה לקחת את בנה לבית הספר. לפיכך, לפנים משורת הדין ובכדי לסייע למשפחה, החליט מנהל מינהל החינוך כי תוזמן מונית לאם ובנה ויתלוו אליהם לבית הספר נציגי הרשות הרלוונטיים. נציין כי נציגי מינהל החינוך והאם ובנה, הגיעו לשער בית הספר ושם חיכו להם בתאום שנעשה מראש – מנהלת ביה"ס והיועצת שקיבלו את פני התלמיד בסבר פנים יפות ובחיבוק. עם ההגעה למקום, צוות ההוראה דיבר עם התלמיד ועודד אותו להיכנס לכיתה. התלמיד הראה רצון להיכנס ואילו האם המשיכה באופן ההתלהמות כלפי הצוות והלהיטה את המצב מול בנה המבוהל. בשלב מסוים האם החלה לצלם את חברי הצוות תוך שהיא מתעלמת מבקשת הצוות המקצועי לחדול מהצילום. בנוסף, היא החלה לתקוף את הצוות באלימות פיזית הכוללת דחיפות, משיכות והרמת ידיים. מיותר לציין כי מדובר בסיטואציה קשה ביותר בה הופעלה אלימות חסרת תקדים כנגד עובדי ציבור אשר עשו ככל שביכולתם ואף פעלו מעבר לחובתם המקצועית כדי שהתלמיד יזכה להתאקלם באופן המיטבי והראוי ביותר. בעקבות מקרה האלימות, חלק מן הצוות פונה לקבלת טיפול רפואי ותלונה בנושא תוגש במשטרה בקרוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר