נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

דרורה אטיאס מספרת על פרשת השבוע, ועל מחשבות שליליות ומחשבות חיוביות

פורסם בתאריך: 29.11.19 09:12

 

כניסת שבת :16:14
יציאת שבת :17:16

 

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

דרורה אטיאס מספרת על פרשת השבוע, פרשת תולדות:

"בחיים שלנו אנחנו כל הזמן מתרוצצים, רצים ורצים, והפרשה באה ללמד אותנו שכאשר עושים ההפך, רואים את הניסים מעבר למה שהטבע עושה. בפרשה מצוין שיש לרבקה בבטן תאומים "ויתרוצצו בקירבה…". מה זה יתרוצצו? לכל אחד מהתאומים היה את הרצון שלו, איתו הוא נולד: אחד עם רצון לשקר והשני עם הרצון לאמת. עשיו הבכור שיצא הראשון – היה לו את הכוח של השקר ויעקב שאחז בעקב יצא אחריו עם הכוח של האמת.
"גם בעולם בו אנחנו חיים, השקר הוא הבכור. כי לאדם יש קודם מחשבות שליליות בראש והוא רוב הזמן עסוק בפתירת בעיות במקום לייצר מחשבות טובות ולקדם את עצמו בחיים. היצר הרע הוא צייד כמו עשיו – תמיד חושב איך לצוד את המחשבה של האדם והוא עושה את זה בפחדים, בספקות, ובדאגות על העתיד, והאדם נמצא בגיהינום תמידי. על מנת לצאת מהמצב הזה צריך לעשות נגד הטבע, במקום לדאוג ולפחד, פשוט לייצר מחשבות טובות. לראות את הטוב, לדבר אמת ולעשות מעשים טובים. כי מפתחות האושר, השמחה, הצער והכאב נתונים ביד האדם. מי שבזבז זמן על רגש שלילי בסוף נהיה חולה מהחלל שיצר לעצמו. ואין אבדה כאבדת הזמן.
"אנשים כל הזמן אומרים, אילו ידענו קודם או מבקשים להחזיר את הגלגל לאחור. לאף אחד אין שליטה מה יהיה מחר. לכן צריך לשמוח היום על מה שיש ובעזרת השם, מחר יהיה טוב יותר".

# דרורה אטיאס היא מאמנת אישית, מרצה בהידברות ומקיימת ערבי הפרשת חלה והעצמה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר