ירחון שבת בפתח

"האדרת המנהיג ורוממותו". העירייה מפיצה עיתון משלה בבתי כנסת בעלויות של אלפי שקלים בחודש

העירייה החלה להוציא עיתון חודשי אשר מחולק בבתי הכנסת. אורי אהד: "להפיץ מידע לציבור זה חשוב, אבל לא בטוח שהחוברת הזו עונה על ההגדרות של מה מותר לעירייה". דובר העירייה: "החוברת מופקת על ידי הדוברות ללא התערבות"

פורסם בתאריך: 1.12.19 17:55

עיריית פתח תקווה החלה להוציא ביום שישי האחרון ירחון בן 16 עמודים, אותו היא מחלקת בבתי הכנסת בעיר אחת לחודש. על פי העירייה, מדובר בכ-6,000 עותקים, בעלות מוערכת של 4,500 שקלים לחודש. באופוזיציה תקפו את המהלך בטענה שהוא חריג וגורם לבזבוז כספים לטובת האדרתו של ראש העירייה, רמי גרינברג.
מדובר למעשה בשני ירחונים, עם לוגו של העירייה בחלק העליון, האחד הוא גרסה לקהל הדתי והשני גרסה לקהל החרדי. בין היתר ניתן למצוא בו טורים של רבנים, חדשות העיר, מודעות של העירייה ועוד. בעוד שבעירייה מנסים לצייר את הירחונים הללו כלא פוליטיים, בתוך הירחונים ניתן לראות הקשרים פוליטיים. כך למשל, באחד הטורים נכתב: "אחים יקרים, יום בשורה גדול הוא לנו ולכל תושבי פתח תקווה, כאשר בסיעתא דשמייא זוכים אנו לצאת העלון השבועי שבת בפתח, אשר יוצא לאור על ידי ראש העיר היקר והאהוב מר רמי גרינברג". עוד ניתן למצוא בעמוד הפותח ציטוטים כמו: "אין סימבולי שממש בימים אלו אנו פותחים את השנה השנייה לכניסתו של רמי גרינברג לתפקיד ראש העיר. בתוך כך, אנו בטוחים ומצפים כי נכון לנו-ימים של התחדשות והתקדמות בעשייה העירונית".
"מדובר בכספי ציבור. זה לא משנה אם רמי היה מתנגד לזה כאופוזיציונר או לא, כי כל אדם שיש לו אחריות על כספי ציבור מתנהג ככה", אומר אורי אהד, "העירייה מוציאה באופן קבוע עם הארנונה חוברת מידע לתושב, ולא התלוננתי על זה. יש דברים שהם נורמטיביים וחוקיים, ואולי אפילו חשוב למסור מידע לציבור. אני מניח שבקרב משלמי הארנונה אחוז ניכר הם אלו שפוקדים את בתי הכנסת, ככה שהם מקבלים את המידע לתושב. להפיץ חוברת שכזו שהתכנים שלה הם האדרת המנהיג ורוממותו, לא בטוח שזה עונה על ההגדרות של מה מותר לעירייה למסור מעבר לאינפורמציה, ומעבר לכך הקהל הזה כבר מקבל את המידע בחוברת הארנונה. אולי פשוט נעשה חוברת לכל עדה בעיר. זה בזבוז של כספי ציבור".
על השאלה לגבי האם הם מתכוונים לפנות לגורמים המוסמכים בנושא, מסר אהד: "כמות ההתעסקות שלנו בנוגע לבזבוז כספי הציבור שרמי עושה, יכולה לספק לנו תעסוקה לשנה שלמה. וכן, בהחלט נעשה את זה".
גורם דתי בעיר אמר: "זה מחולק בכל בתי הכנסת בעיר, ויש פה עלויות של הדפסה והפצה. כך למשל, בטור פתיחה וגם בתוך הירחון יש מסרים פוליטיים על מה שראש העיר עושה ועושה. לא מקובל לדחוף פוליטיקה לתוך בתי הכנסת ועוד מכספי משלמי המיסים. שיעשה את זה מהכסף הפרטי שלו. אני לא זוכר שהעירייה הוציאה כזו חוברת בתוך בתי הכנסת".
מעיין אמודאי, דובר עיריית פתח תקוה, מסר: "הירחון המדובר הוא מוצר הסברתי אשר נכתב והופק ע"י דוברות עיריית פתח תקוה בלבד ללא כל התערבות של גורם עירוני אחר. בדומה לירחון המדובר, הדוברות מפיקה עשרות חוברות מידעון מידי שנה המיועדות לכלל הציבור ובתוכן החוברת אשר מחולקת אחת לחודשיים במעטפת הארנונה המובאות גם בשפה הרוסית ובקרוב גם בשפה האמהרית. חומרי ההסברה מופקים מתוך מטרה להגיע לכלל אוכלוסיות העיר ולהנגיש עבורם את המידע העירוני השוטף. באשר לירחון המדובר, זה המקום גם להודות לתושבים הרבים אשר הביעו הערכה על העבודה המאומצת שנעשתה עבורם עם הפקת הירחון וכן לאלו אשר העבירו את הערותיהם הבונות מתוך מטרה לשפר. הירחון ראה אור לראשונה בשבת האחרונה ומטבע הדברים הוא צפוי לעבור מקצה שיפורים לקראת הפקת העלון הבא כפי שעוברים כל החומרים ההסברתיים שיוצאים באופן קבוע מטעם דוברות העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיכאל

    אורי אוהד, די לעוקצנות פוליטית,,,,
    ראש העיר – רמי גרינברג עובד למען ציבור התושבים
    מבוקר עד ליל.
    עוד לא היה ראש עיר שעובד כה קשה למען העיר
    פ"ת ותושביה כמו ראש העיר רמי גרינברג.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר