רמזור אדום צומת עין גנים פינת גורדון

תיזהרו: עלייה דרמטית ומדאיגה ב-2018 בדוחות לנהגים שעברו באדום בפתח תקוה

פתח תקוה היא העיר הרביעית בארץ במספר הדוחות שנרשמו לנהגים על חציית צומת באור אדום. לעומת העלייה בפתח תקוה, נרשמה ירידה בממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 2.12.19 13:07

משטרת ישראל רשמה בעיר פתח תקווה בשנת 2018, 2,076 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום. מדובר בעליה של 53 אחוז, לעומת שנת 2017 אז נרשמו 1,358 דוחות בלבד. השבוע פרסמה עמותת אור ירוק, שבשנת 2018 נרשמו על ידי משטרת ישראל ברחבי הארץ  26,484 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום, בממוצע הארצי מדובר בירידה קלה של 230 דוחות לעומת שנת 2017. פילוח הדוחות לפי ערים חושף כי הנהגים בירושלים קיבלו הכי הרבה דוחות בגין חצית צומת באור אדום בשנת 2018 5,800 דוחות, במקום השני הנהגים בתל אביב-יפו עם 3,838 ובמקום השלישי הנהגים בחיפה עם 3,186, פתח תקווה ממוקמת במקום הרביעי.
על פי סקר שערכו באור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" 89% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה ואחד מכל ארבעה נשאלים (25%) טען כי ראה לפחות ארבע פעמים ויותר נהג שחצה צומת באור אדום. כמו כן עולה מהסקר כי יותר מאחד מכל ארבעה (28%) העיד על עצמו כי חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. הסיבה? 76% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 17% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-7% לא יודעים את הסיבה. כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (67%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. בכל שנה עשרות בני אדם נהרגים ונפצעים קשה בתאונות דרכים לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום. הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת, מצולם וייקנס בסכום כסף גבוה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דרור

    2 דקות בצומת ז'בוטינסקי עם קפלן/הרב מלכה (בילינסון) ורק מתצפית על הרמזור לבאים ממערב (ז'בוטינסקי) ופונים שמאלה (צפונה, לרב מלכה) [במיוחד, אחה"צ] והמשטרה הייתה מעשירה את כיס המדינה בסכומי קנסות לא מעטים. מסיעי המכוניות (קשה לקרוא ליושבים במושב שמאחורי ההגה, נהגים) עשו להם הרגל קבוע להוסיף עוד זמן על פרק הזמן הירוק ולעבור כאשר הרמזור כבר באדום מלא, וגרוע יותר, אותם עבריינים – בנס לא דורסים הולכי רגל שכבר חוצים (כחוק, בירוק) את מעבר החציה בכניסה לכוון צפון ברב מלכה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר