תמר פניגשטיין ז"ל

כאלף איש ליוו את תמר פניגשטיין ז"ל למנוחות. צפו בהספד קורע הלב של אחיה, אבינועם

"תשלחי לנו כוחות, שהיו מיוחדים רק לך שנוכל להצליח ולשמור על הבית", אמר האח. לפני ההלוויה התכנסו באולפנת ישורון חברותיה לכיתה. "העולם לא יהיה אותו הדבר בלעדייך", כתבה לזכרה חברתה, נופר צדוק

פורסם בתאריך: 4.12.19 15:36

עדכון אחרון: 4.12.19 16:50

תמר פניגשטיין ז"ל, שנדרסה אתמול למוות, על ידי הרכבת הקלה בירושלים, הובאה אחר הצהריים למנוחות בבית העלמין ירקון. כאלף איש ליוו אותה בדרכה האחרונה ובמהלך ההספדים והלוויה לא נותרה עין אחת יבשה.

צפו בהספד של אחיה, אבינועם:

את דברי ההספד פתח רב קהילת פנינת גנים, הרב צבי יניר, שדיבר על היותה נערה אהובה והסביר שהוא לא מבין איך מגיעים להספיד אותה במקום להביא אותה לחופה. הרב הוסיף שהאב משה שכל לאחרונה ארבעה בני משפחה – את אביו, אימו ושני אחיו וזו מכה חמישית, וביקש מבורא אולם להפסיק את צרותיו. הוא סיפר שתמר היתה כולה נתינה, פקדה את בית הכנסת כל שבת. היא נולדה לפני 19 שנה יחד עם תחילת הקמת בית הכנסת של הקהילה בהדר גנים. בהמשך דיבר רב ישיבת גבעת שמואל, שבה עובד האב. אחריו הספיד את תמר אחיה, אבינועם, שאמר: "תמר, החיוך לא מש מפיך. מחייכת, אוהבת את האדם באשר הוא אדם ותמיד מסביבך יש חברות, אנשים, אף פעם לא היית לבד, גם ברגעים האחרונים שלך היית עם חברות ואהבנו אותך. לא מכיר אדם אחד שהסתכל עליך בעין רע, כולם הסתכלו עליך בעין טובה וזה לזכותך, כי את הסתכלת על כולם בעין טובה".

תמר פניגשטיין ז"ל

האח הוסיף שהוא מצטער שהמשפחה לא היתה ברגע הקשה על מנת להציל אותה: "הרבה דברים קשים עברנו, אבל בלעדיך איך נצליח. תשלחי לנו כוחות, שהיו מיוחדים רק לך שנוכל להצליח ולשמור על הבית".

בהמשך דיברה מחנכת הכיתה שסיפרה שתמר הייתה כמו הבת שלה: "היא הייתה הרוח החיה בכיתה ונתנה לכולם את שמחת החיים שלה. ידעה להתגבר על כל קושי ומכשול והיא תהיה איתי לנצח". האח אבינועם ביקש מהנוכחים לכבד את תמר, כלומר להיות שמח יותר, לאהוב יותר, ולשמח את הזולת. אחותה של תמר ביקשה לדעת "איך יכול להיות שכולם נמצאים פה ותמר שתמיד הייתה במרכז העניינים לא נמצאת". היא ביקשה שתהיה עבורם מליצת יושר.

האב משה פתח בשיר שהיה שר לה ליד המיטה וסיפר על כל השמחה והנתינה של תמר. "אני מקבל את צידוק הדין", הוא אמר, "זה קשה, מקבל אותו בקושי, אבל מקבל אותו. תמשיכו כמו שתמר הייתה רוצה, שתצאו אוהבים יותר, בעלי רוח נתניה גדולה, שמחים יותר, מחייכים יותר, כי בסופו של יום, רק אהבה תנצח". לאחר מכן החל מסע הלוויה שהיה סגור לתקשורת.

האב משה בהלוויה, מימין האח אבינועם, משמאל האם נועה

"ערוכים לחזק, לעטוף ולהקשיב"

צוות אולפנת ישורון, בה למדה תמר ז"ל, כינס הבוקר את התלמידות להדלקת נר ותפילה ולשיחה בעקבות מותה הטראגי של תמר ז"ל, בוגרת האולפנה. "כולנו ערוכים לעטוף, לחזק ולהקשיב. שהבנות יבינו שמצד אחד הכאב עצום ומצד שני בחרת בחיים ולראות איך עושים זאת ממקום נכון, מאמונה וכאב שהוא לא מחליש אלא מרומם", אמר הבוקר הרב יניב כהן, רב האולפנה.

הרב כהן סיפר: "תמר היא בוגרת שלנו. היא עשתה שירות לאומי בשערי צדק ומדובר בילדה מדהימה עם עוצמות אדירות והרבה רצון, מאמץ ואמונה. היה לה עמוד שדרה מאוד גדול. היה לה עולם של ערכים וחסד והיא נאבקה רבות על מנת להצליח".

"תמר הייתה מודל לכולנו"

אורית בן שושן, רכזת השכבה בישורון, ויוני הלחמי המחנכת של תמר, כתבו במשותף לזכרה: "לדבר על תמר בלשון עבר, זה דבר לא נתפס. תמר. נערה כל כך מיוחדת, בחורה ערכית עם שורשים חזקים, דרך ברורה. נערה עם חיוך תמידי על השפתיים, אך לא רק, בעלת עיניים מאירות, תמיד חשת את השמחה שלה לקראתך, בחיוך ובצחוק מתגלגל וסוחף. תמר הייתה מודל לכולנו לרצון ולנחישות. גם כשלא היה קל היא לא ויתרה, השקיעה את כל כולה במשימה, בלי טענות, ציפיות מאחרים, להיפך, הכל עם הכרת הטוב והערכה. בכיתה ובשכבה הייתה שותפה בכל עשיה, עשתה הכל בצניעות ומאחורי הקלעים. תמר הייתה חברה אהובה על כל חברותיה, הם מצאו אצלה אוזן קשבת, תמיכה. כך גם חניכיה בסניף עזרא בהדר גנים. השבר גדול והלב מסרב להאמין".

"העולם לא יהיה אותו הדבר בלעדייך"

נופר צדוק, חברתה של תמר מהכיתה, כתבה: "תמרי שלנו, אני זוכרת את השנה הראשונה שבה הפכנו להיות משפחה, בתחילתה של כיתה י׳, אני זוכרת שהמורה הושיבה אותי לידך וישר התעצבנתי, כי ידעתי שאת הולכת לצחוק כל השיעור, וכמובן ידעתי שללמוד אני לא אלמד כי ידעתי שלא אצליח להתאפק שלא לצחוק איתך. גם הצחוק שלך זה אחד הדברים שהכי אתגעגע אליהם, אני זוכרת איך תמיד היית מגשרת בין כולם דואגת שיהיה שלום, שכולן יישארו חברות, את היית זו שהסתדרה עם כולן, זאת שתמיד הייתה אהובה וראתה את הטוב בכל אחד, מה שאף פעם לא הצלחתי לעשות בלב שלם. כשראיתי את החדשות התמלאתי צער כלפי אותה בחורה, אבל כשגיליתי שזו את דבר ראשון כעסתי. למה?, מה את עשית לא טוב שלקחו אותך מאיתנו, מההורים, מהאחים. למה האנשים הכי טובים, האנשים שהופכים את העולם למקום יותר טוב הם אלו שנלקחים!? למה אחרות ימשיכו את חייהן בשמחה, יזכו להתחתן ולהקים משפחה ואת לא!?, דווקא את מבין כולם, זו שהייתה נותנת מעצמה לאחרים, שמוותרת על האושר הקטן שלה בשביל מי שצריך את זה טיפה יותר. זה לא נתפס לי. את תמיד היית מוארת וחייכנית וזה אחד הדברים הכי יפים שבך, היית אופטימית ותמיד האמנת שהכל לטובה, שהכל מלמעלה. את תחסרי לנו כל כך והעולם לא יהיה אותו הדבר בלעדייך, תשמרי עלינו מלמעלה מלאך שלנו. ברוך דיין האמת".
מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר