ענבל נטיב צילום באדיבות המשפחה

מהמירוץ למיליון להתמודדות על החיים: "אנחנו לא זכאים לתרופה ומה שנותר לנו זה עם ישראל"

תושבת העיר, ענבל נטיב, מתמודדת זו הפעם השלישית עם מחלת הסרטן וזקוקה בדחיפות לעשרות אלפי שקלים עבור תרופות שאינן בסל התרופות. הורי בית הספר הדר, בו מלמדת אחותה, התגייסו לסייע

פורסם בתאריך: 11.12.19 13:34

תושבת העיר, ענבל נטיב, מתמודדת זו הפעם השלישית עם מחלת סרטן קשה. לפני כשנתיים חלתה לראשונה במחלה, היא עברה סדרה של טיפולים קשים, כימותרפיה ותרופה ביולוגית, ולשמחתה ולשמחת המשפחה היא החלימה. אך חודשיים לאחר מכן המחלה חזרה בפעם השנייה. "בהדמיה ראו שהמחלה חזרה וענבל התחילה שוב פעם לעבור הקרנות וטיפול", מספרת האחות יעל ביטון חי. "אחרי תקופה ראו נסיגה ומלבד נקודה קטנה שאמרו שהיא שום דבר הכל היה תקין. לפני מספר חודשיים היינו בביקורת שגרתית והתגלה שהמחלה חזרה והפעם בצורה אלימה יותר וקשה יותר".
ענבל מוכרת ללא מעט מהתוכנית 'המירוץ למיליון', היא השתתפה בעונה הרביעית עם בת דודתה תחת הכינוי ״צוקי וחוטי". על מנת שענבל תוכל לקבל את הטיפולים החודשיים, היא זקוקה לסכום של 40 אלף שקלים לחודש, מאחר והתרופה לא כלולה בסל הבריאות. כרגע חסר למשפחה לטיפול הקרוב סכום של 17 אלף שקל. "המחלה של ענבל מאוד נדירה, אין אותה לאף אחד בארץ ובעולם יש בודדים ואין מחקרים מספיקים ליצור תרופות או להביא לכך שהתרופות ייכנסו לסל הבריאות", מסבירה יעל. "מבחינת וועדת חריגים אנחנו לא זכאים לתרופה כי אין שיפור ומה שנותר לנו זה עם ישראל". יעל מוסיפה שלצד הצורך בכסף עבור הטיפולים גם המצב הכלכלי בבית לא טוב. האם שעובדת כאחות במחלקת אונקולוגיה ילדים בשניידר, לא עובדת בחודשיים האחרונים והאב בפנסיה. "אמא שלי 25 שנים מטפלת במשפחות ובילדים ועכשיו זה דפק אצלה בדלת הראשית ואצלה זה יותר קשה, כי היא יודעת להסתכל כמה צעדים קדימה".

בפוסט שפרסמה ענבל בדף הפייסבוק שלה היא כתבה: "ידעתי שמשהו לא בסדר איתי כבר 3 שבועות, הכאבים חזרו, רציתי רק לישון, אך לא ציפיתי לתוצאות כאלה. גידולים חדשים – גידול גדול בכלייה, גידולים בריאות וגידול בחוליה c1. שוב פעם כימותרפיה קשה מנשוא, הגיהנום במיטבו זה כימותרפיה. וגם לא בטוח שזה יעבוד, זה ניסיוני כי המצב קשה. שוב פעם לגלח את הראש שלי, ואל תרשמו לי 'זה כולה שיער', אף אחד לא רוצה שיגלחו לו את השיער. שנה לקח לו לגדול. מה שמובן מאליו למישהו אחד לא מובן מאליו למישהו אחר״.

מי שהתגייס לטובת המשפחה הם הורי בית הספר הדר, שבו מלמדת טל ביטון, אחותה של ענבל, בכיתה א' 3. "טל אספה אותנו נציגי הוועד וסיפרה לנו שאחותה חולה בסרטן זו הפעם השלישית", מספרת לאה חיים, אמא מוועד הכיתה. "מיד התגייסנו, פתחנו פיי בוקס וקיימנו אירוע הפרשת חלה והצלחנו לגייס לטובת המשפחה סכום של 15 אלף שקלים. עכשיו אנחנו מקיימים ערב נוסף שיתקיים עבור ענבל במתנ"ס עולמות שכל ההכנסות לטובת המשפחה".

הערב יתקיים ביום שלישי ה-17.12 במתנ"ס עולמות ובמקום יתקיים אירוע חנוכה שיכלול הופעה של איציק הליצן, מעגל קפוארה, הופעה של טליה, ועוד. "מאוד חשוב לנו לעזור לה. היא מורה צעירה והתחברה לילדים ומשקיעה בהם וחשוב לנו לעזור להם, הם הפכו להיות חלק מהכיתה".

לתרומות: העברה בנקאית לבנק דיסקונט (11), סניף סלור (041) , חשבון 816795 על שם ענבל נטיב.

או כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר