ההפגנה בכיכר. צילום מוטי מילרוד
ההפגנה בכיכר. צילום מוטי מילרוד

בג"ץ: ההפגנות יחזרו זמנית לכיכר גורן בנוכחות מצומצמת

בערעור שהגישו מארגני ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה והתנועה לאיכות השלטון לבג"ץ נגד החלטת המשטרה לאסור עליהם להפגין בכיכר גורן, החליטו השופטים לאשר בצו ביניים עד 500 מפגינים, לא כולל ההפגנה שמנגד

פורסם בתאריך: 24.8.17 16:09

ההפגנות חוזרות לעת עתה לכיכר גורן שבשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, לאחר שבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ פסק היום בצו ביניים כי ההפגנות יתקיימו במוצאי שבת בתנאים מגבילים – עד 500 מפגינים.

כזכור, במוצאי השבת האחרונה, ולאחר 40 שבועות של הפגנות בכיכר גורן, אסרה במשטרה על המפגינים להפגין במקום. לאחר שמארגני ההפגנה, אלדד יניב ומני נפתלי נעצרו בכניסה לעיר במוצ"ש האחרון, עברו המפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להראות נוכחות מול תחנת המשטרה ברחוב שטמפפר. השבוע, אחרי שהשניים שוחררו, מארגני ההפגנה ערערו יחד עם התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ נגד ההחלטה וזה דן היום בנושא בהשתתפות נציגי הצדדים.

מני נפתלי צילום-עופר ועקנין

מני נפתלי. צילום: עופר ועקנין

בית המשפט דן בנושא בהרכב של שלושה שופטים וקבע כי ההפגנות יתקיימו באופן מצומצם: "מבלי לנקוט בשלב זה עמדה בהתייחס לגופה של העתירה, ניתן צו ביניים, המורה למשטרה לאפשר לעותרים לקיים הפגנה ברחבת קניון גנים בפתח תקווה, במוצאי השבתות שעד להכרעה בעתירה, בכפוף לתנאים שלהלן", נכתב בהחלטת שופטי בית המשפט, יורם דנצינגר, אסתר חיות ועוזי פוגלמן.

ההפגנה במוצ"ש לפני כשבועיים. צילום מוטי מילרוד

ההפגנה במוצ"ש לפני כשבועיים. צילום: מוטי מילרוד

עוד נכתב בפסיקה: "בשלב זה לא נדרשת מהעותרים פניה לקבלת רישיון. בהינתן שנושא זה עומד להכרעה בעתירה, והנכונות שהביעה המשטרה למתווה דומה בבג"צ. בהינתן המתווה האמור, התנאים לקיומה של ההפגנה הם כלהלן: מספר המפגינים המירבי יהיה חמש מאות איש (לא כולל מפגיני הנגד), לא תהיה ירידה לכביש, המפגינים יוכלו לעשות שימוש בשני מגפונים, ולא יהיה שימוש באמצעי הגברה נוספים, ההפגנה תחל לא לפני השעה שמונה בערב, מארגני ההפגנה יעמידו סדרנים, לצורך שמירה על הסדר".

תגובת המשטרה: "משטרת ישראל רואה בזכות ההפגנה ערך דמוקרטי חשוב והוכיחה זו במשך עשרות שבועות בהפגנות בפתח תקווה בכל מוצאי שבת. לצערנו, לא זכינו לשיתוף פעולה של מארגני ההפגנות ונדרשנו לדיון בבג״ץ. המשטרה מברכת על החלטת הביניים של בג״ץ הקובעת את התנאים להפגנה, שתאפשר השגת איזון בין מימוש תכלית המחאה וחופש הביטוי, לבין שמירת הסדר הציבורי ובטחון הציבור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר