קורקינטים חשמליים בפתח תקוה

המהירות, הקסדות והאכיפה: האם פרויקט הקורקינטים החשמליים בפתח תקוה ייבחן מחדש?

בעקבות התקנות החדשות והמחמירות של עיריית תל אביב, דורשים באופוזיציה לדון מחדש בפרויקט ומתלוננים על כך שלמרות שהעלו הצעה לסדר לא התקיים דיון. העירייה: "ראש העיר בוחן את התקדמות הפיילוט בפרמטרים שונים"

פורסם בתאריך: 17.12.19 14:27

לפני כחודש בחודש נובמבר השנה, העלו חברי סיעת הביצועיסטים הצעה לסדר היום בנושא הקורקינטים החשמליים. הם ביקשו לבחון מחדש את הפעלת המיזם העירוני וזאת לאור התאונות האחרונות ובעיקר מותו הטראגי של רועי אברהם ז"ל מרמת גן, שנפגע באורח קשה בראש ובגפיים לאחר שרכב פגע בו ונפטר לאחר מכן. הצעתם נכללה בסדר היום של הישיבה האחרונה שהתקיימה ב- 24/11 אך לטענתם רמי גרינברג הוריד את זה מסדר היום וסירב לקיים דיון בנושא, בעוד רשויות אחרות מבינות את הסכנה ואת הדחיפות.

השבוע הודיעה עיריית תל אביב שעקב הגידול במספר הנפגעים בתאונות בקרב רוכבים והולכי רגל, היא עושה סדר בשימוש בכלים. העירייה פרסמה תקנות לחברות השכרת הכלים עם אזורים אליהם לא יוכלו להיכנס החל מה-1 בפברואר, הגבלת מהירות הכלים באזורים מסוימים בהם יש מפגש עם הולכי רגל, הצבת קסדות בכל אחד מהכלים עד ה 15 ביוני ומה-1 בינואר עליהן להתקין בכלים לוחיות רישוי וכלי ללא לוחית רישוי יוחרם. זאת בתקווה שתושבים יתעדו עבירות של הכלים, ישלחו להם את התמונות וניתן יהיה להנפיק דוחות לפי מספר הלוחית. לצד זה, העירייה תרחיב את האזורים הייעודים בה ניתן יהיה להחנות את הקורקינט.
"עיריות אחרות מזהות את הסכנה והבעיה ומחפשות פתרונות", אומר חבר המועצה איציק ישראל, "לצערי, הנהלת העיר סירבה לדון בנושא בישיבת המועצה האחרונה, בנושא שהוא משמעותי, קריטי ופוגע בחיי אנשים. אנחנו מתכוונים לעלות זאת פעם נוספת למועצה הקרובה על מנת לבדוק דברים רבים שלא נבדקו לפני שהרשות הכניסה את הזכיין. החל מהמהירות, הקסדות, המפגעים על גבי המדרכות, הסברה ואכיפה. מדובר באחריות של העירייה ואפשר וצריך לעצור ולתת את הדעת על כך לפני שיקרה אסון".

מלשכת ראש העיר נמסר: "בניגוד לנטען, התקיים דיון בנושא וכפי שראש העיר רמי גרינברג הסביר בישיבת המועצה האחרונה, מדובר בפרוייקט אשר נמצא בשלבי הפיילוט שלו ובשל כך הוא פועל, נכון לעכשיו, בעיקר באזורי התעשייה. ראש העיר בוחן את התקדמות הפיילוט בפרמטרים שונים, לרבות מההיבט הבטיחותי וככל שידרש תיקון בנושא, הוא ייעשה במיידי. נציין כי מעבר לדרישות המחמירות שהעירייה הציבה למפעילים, מדובר בכלים מפוקחים ומוגבלי מהירות. כמו כן, השימוש בכלים אלו מתבצע על ידי אנשים בגירים או לכל הפחות תחת חסותם של אלו המחזיקים בכרטיסי אשראי. ניסיונות האופוזיציה להחזיר את פתח תקוה לבינוניות – לא יצלחו. היקף השימוש שהציגו המפעילים עד כה בתחומי העיר פתח תקוה עולה על עשרות אלפי רכיבות לעומת היקף התלונות אשר שואף לאפס. נתון זה מעיד כי מדובר בפרוייקט מוצלח ונצרך עבור תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר