נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת וישב

פורסם בתאריך: 20.12.19 08:03

כניסת השבת בפתח תקוה: 16:19
יציאת השבת: 17:13

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת וישב:

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

"מי הייתה אשתו של יוסף הצדיק? התורה מספרת על נישואי יוסף עם אסנת בת פוטי-פרע. ברש"י, וכן בחלק מהמדרשים, משמע שהיא אכן הייתה הבת של פוטיפר. אבל במרדש-פרקי דרבי אליעזר (פרק לח) ובעוד מדרשים כתוב דבר נפלא. שלאחר שהייתה דינה אצל שכם בן חמור, היא הרתה ממנו ונולדה ממנה אסנת. וכאשר נולדה, רצו השבטים להרגה, כדי שלא יהיה חילול ה' ויאמרו שיש בת זנות בבית יעקב.
מה עשה יעקב? לקח אותה יעקב ושם על צווארה ציץ של זהב וכתב בה את ייחוסה, והזהיר אותה שתדבק רק בבני יעקב ושלח אותה לדרכה. בא המלאך מיכאל ולקח אותה למצרים והטיל אותה בין החומות. ובאותו יום יצא פוטיפר לטייל ושמע קול בכי של תינוקת, אמר פוטיפר למשרתיו שיביאו לפניו את התינוקת, וכשראה את הקמע על צווארה, אמר 'בת גדולים היא', וכיון שאשתו הייתה עקרה לקח את התינוקת וגידלה בביתו.
כאשר יצא יוסף על מצרים, עמדו בנות המצרים על החומות וזרקו לפניו תכשיטים, ואף אסנת עמדה שם ולא מצאה מה לזרוק, נטלה את הקמע שהיה תלוי בצווארה וזרקה אותו. כשראה יוסף את מה שכתוב בקמע, ביקש מפרעה שהוא רוצה לשאת אותה לאישה. ומיד "וַיִּתֶּן לוֹ אֶת אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֹן לְאִשָּׁה…".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר