מתחם הקטורת. צילום זאב שטרן

"הושפלתי עד עפר". תושבים בשעריה טוענים כי מתפללי מתחם הקטורת מגדפים נשים שעוברות בסמוך

עוד טוענים התושבים שהמתפללים במקום משמיעים מוסיקה בקול גבוה ומפריעים לתושבים הגרים בסמוך. בסיעת הביצועיסטים דורשים לדעת מי אישר את השימוש במבנים במתחם שנבנו ללא היתר

פורסם בתאריך: 23.12.19 10:36

תושבים המתגוררים סמוך ל"מתחם הקטורת" בשכונת שעריה, מתלוננים על כך שאנשים המתפללים בבבית הכנסת שהוקם במקום, מטרידים את הנשים העוברות בסמוך, קוראים להן קריאות גנאי ומעירים להן על לבושן. באחת מקבוצות הוואטסאפ של השכונה, נכתב לאחרונה על ידי אחת התושבות: "בבוקר שבת שעברה טיילתי עם הכלב ברחוב שלמה כהרגלי, לבושה במכנס קצר ונורמטיבי לחלוטין. כשחלפתי ליד מתחם הקטורת פנו אלי מתפללים בצעקות מתלהמות ואמרו לי שאסור לנשים להסתובב כאן במכנס קצר. הם היו חדורי קנאות דתית מתלהמת והטילו עלי מורא רב". התושבת, שהעדיפה לא להתראיין, הוסיפה בפוסט שפורסם בשכונה: "אני קוראת לכולם להתעשת ולצאת למלחמה על זכותנו לחיים חופשיים בשכונתנו. פולשים זרים עושים בנו כרצונם ואנו מתקפלים, מבליגים, מוותרים. הושפלתי עד עפר וחייבת הייתי לחלוק זאת עם כל תושבי השכונה כדי שידעו מה מגמת תהליך ההתחרדות מביאה על ראשי כולנו".

עוד העלו תושבים טענות כי המתפללים הם שרים בקול רם, משמיעים מוזיקה בקולי קולות,דבר שמפריע למי שמתגורר בסמיכות. "מרבית המתפללים לא מתגוררים באזור בית הכנסת", אומר אחד התושבים, "בהתחלה הם היו במתחם אחר ממול, לאחר שבית משפט הוציא להם צו פינוי, הם קיבלו מהעירייה את המיקום הנוכחי. הם מתפללים בקולי קולות וזה מפריע לתושבים בעיקר בסופי שבוע. אין לנו דבר נגד דת ויש סביבנו המון בתי כנסת, אבל הפעם מדובר במשהו קיצוני וזה לא נעים".
לצד זה, סיעת הביצועיסטים, ביקשה לעלות לסדר היום את נושא בית הכנסת הזה בטענה שבהתאם לרישומי מנהל ההנדסה קיימים לכאורה במתחם כארבעה מבנים ללא היתר בנייה וזאת על שטח בבעלות עירונית. "אם לא די באמור לעיל, הרי שבחודשים האחרונים לא רק שעיריית פתח תקוה לא הרסה את המבנים הבנויים ללא היתר, אלא אף הקימה ושיפצה בכספי ציבור עירוניים שני מבנים הבנויים ללא היתר וזאת לכאורה, בניגוד לחוק המחייב הריסת מבנים ללא היתר והוצאת היתר בנייה". עוד טוענים בסיעה כי המבנים נמסרו ללא הקצאה חוקית ואישור וועדת הקצאות העירונית ומועצת העיר לקבוצת מתפללים אשר עד לאחרונה שכנו במבנה אחר, שאף הוא נבנה ללא היתר ונהרס בצו בית המשפט. הביצועיסטים מבקשים לדעת מי הגורם העירוני אשר יזם את שיפוץ המבנה במתחם הקטורת, מה הייתה עלות השיפוץ, מי פיקח על ביצוע העבודות, מתי אמורים המבנים הבנויים ללא היתר להיהרס ומי הגורם העירוני אשר אישר לקבוצת המתפללים לעשות שימוש במתחם הקטורת
תגובת לשכת ראש העיר: "אין דבר לומר על דבריי הביצועיסטים מלבד – צביעות. מצד אחד אמר אורי אוהד יו"ר הביצועיסטים, כי יילחם לטובת הציבור החילוני בעיר, אך בפועל הוא עושה דברם של החרדים ונלחם עבורם על הקצאות לא חוקיות ושומר על האינטרסים שלהם גם בנושא אחרים כמו בתי הכנסת. למעשה במועצת העיר אורי אוהד נלחם על האינטרסים של האליטות החרדיות האשכנזיות. לגופו של עניין, בשטח המדובר הייתה השתלטות לא חוקית וניתן צו בית משפט שהורה על הריסת המקום, צו שראשי ערים קודמים, כולל אורי אוהד בתקופה הקצרה ששימש כמ"מ ראש עיר, נמנעו מליישם את הצו וזאת ממניעים פוליטיים! ראש העיר הנוכחי, גרינברג הוא היחיד שאינו חושש וכיבד את צו בית המשפט המורה על הריסה. עיריית פתח תקוה תמשיך להקפיד על השקעה במבנים עירוניים שאחר כך השימוש בהם, נעשה בפיקוח היחידה הרלוונטית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר