נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

דרורה איאס מספרת על פרשת מקץ

פורסם בתאריך: 27.12.19 09:25

כניסת השבת בפתח תקוה: 16:21
יציאת השבת :17:24

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

דרורה אטיאס. צילום זאב שטרן

דרורה אטיאס על פרשת השבוע, פרשת מקץ:

"פרשת מקץ מביאה לנו בשורה שלכל דבר יש קץ, בסוף הכל נגמר, גם אם זה טוב וגם אם זה רע. בפרשה אנו לומדים איך הקשיים בחיים משרתים אותנו ולמה הם טובים. אפשר להשליך זאת לחיים לדוגמא: בכיתה א' הקשיים שונים מכיתה י"א ולכן כל שנה שחולפת, מובילה אותנו להתמודדות שלבסוף מביאה אותנו מוכנים למבחני הבגרות.
"בפרשה, יוסף הצדיק עובר ייסורים קשים: האחים שלו מקנאים בו, זורקים אותו לבור, מוכרים אותו לישמעאלים והוא נלקח לבית פוטיפר שאשתו מעלילה עליו שהוא רוצה אותה ומשם, הוא נשלח לכלא. נער צעיר בן 17 נכנס לכלא והוא לא יודע מתי הוא ייצא. ומה החזיק אותו שפוי? האמונה שמכל הקושי הזה יצא רק טוב. הקדוש ברוך הוא, לפני שמעלה את אדם, בוחן אותו אם עבר את המבחן זוכה להתרומם ולהצליח.
"הצלחה היא כמו מטאור, מה שבא בקלות הולך בקלות ולכן זו לא הצלחה. הצלחה אמיתית באה לאדם ביושר אחרי יגיעה. בתהילים (פרק קה,יט) נכתב "עד עת בא דברו אמרת ה' צרפתהו". כלומר: רק שה' אומר זה קורה, נגמרים הייסורים, הוא עבר את המבחן ועולה לגדולה.
"עוד נכתב "שלח מלך ויתירהו מושל עמים ויפתחהו", כלומר ברגע ניתן לראות שהגלגל התהפך: מבירא עמיקתא לאיגרא רמא. יוסף יוצא מהכלא והופך להיות שליט במעצמה הכי חזקה בעולם. וזה בזכות האמונה שכל מה שה' עושה הכל לטובה שאחרי החושך יבוא אור גדול. כי כוחות הנפש מתגלים רק בשעת הניסיון, רק כך אדם מבין כמה כח יש לו".

# דרורה אטיאס היא מאמנת ומרצה להעצמה נשית ועורכת ערבי הפרשת חלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר