חנוכת אולם על שם גברי לוי - קרדיט לשכת דובר העירייה

בית התרבות גולדה נקרא על שמו של גברי לוי ז"ל

לוי, שהיה יו"ר הפועל פתח תקוה, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מנהל להקת המחול שלום וכוריאוגרף ידוע, נולד וגדל בפתח תקוה והתגורר בה מרבית חייו

פורסם בתאריך: 26.12.19 19:07

ביום שלישי השבוע התקיים טקס קריאת בית התרבות גולדה ע"ש גברי לוי, יחד עם טקס חניכה רשמי של המקום. מי שהיה מנהל להקת המחול שלום, יו"ר הפועל פתח תקוה ויו"ר ההתאחדות לכדורגל. לוי ז"ל היה יקיר העיר פתח תקוה בשנת 2017. בית התרבות גולדה ע"ש גברי לוי שוכן במתחם של בית הספר השש שנתי גולדה, ברחוב אריה בראון 3 בשכונת אם המושבות ובמקום כבר מתקיימים אירועים, הרצאות, הפעלות לילדים, בני נוער ומבוגרים בשעות אחה"צ והערב ובשעות הבוקר מתקיימים כנסים ואירועים לתלמידים. מעל האולם נמצאת ספרייה המשמשת את תלמידי החטיבה והתיכון. המקום מנוהל על ידי מינהל התרבות.

לאחר הסרת הלוט התכנסו האורחים באולם, ביניהם שלמה שרף, צופית גרנט, משפחתו של לוי, שלמה רוזמרין שהיה יד ימינו של לוי והפיק את הערב ועוד. בני המשפחה הודו לראש העירייה רמי גרינברג וסיפרו על גברי – הבעל והאבא. גרינברג אמר: "גברי לוי היה אדם שלא ניתן היה להתעלם מנוכחותו, בכל מקום אליו הגיע הוא היה אדם משפיע ומשמעותי. גברי שילב בין אהבתו לספורט ולריקוד לבין אהבתו למשפחתו וזה כבוד עבורנו לקרוא לבית התרבות על שמו". את הטקס הנחה משה טימור ובמהלך הערב הופיעו אופירה גלוסקא, יגאל חדד ולהקת שלום. גברי לוי הלך לעולמו ב-16.8.2018 והותיר אחריו את לאה אשתו, שלושה ילדים ונכדים.

בני משפחתו של לוי, וראש העירייה רמי גרינברג בטקס חנוכת האולם על שם גברי לוי ז"ל צילום לשכת דובר העירייה

לפני כשנתיים קיבל גברי את אות יקיר העיר ואלה הדברים שנאמרו עליו: "הוא נולד וגדל בפתח תקוה, בוגר בית הספר היסודי פיק"א ותיכון מקצועי עמל. עם גיוסו שובץ לתפקיד טכני בחיל החימוש, אך השתחרר כסמל תרבות. בגיל צעיר התבלט ככדורגלן וכדורסלן בקבוצות הנוער של הפועל. במקביל, נמנה על להקת המחול עלומים פתח תקוה, עימה אף הספיק להופיע בחגיגות השבעים לעיר. לימים, ייסד וניהל את להקת שלום 76' המצליחה, הפיק וביים פתיחות של מופעי ראווה גדולים דוגמת אירועי המכביה, כינוסי הפועל, ושימש ככוריאוגרף של האירוויזיון היחיד שהתקיים בירושלים בשנת 1979. בארבע השנים האחרונות הוא מאמץ שתי להקות מחול בפריפריה – אחת מהן היא להקת מחול בעוטף עזה, שם לא ויתר על חזרות, גם בעת נפילת טילים, והשנייה בעמק יזרעאל. במסגרת תפקידיו בענף הספורט שימש בין היתר כיו"ר הפועל פתח תקוה וכיו"ר ההתאחדות לכדורגל. לוי הוא חתן הפרסים כינור דוד וורד הכסף על תרומתו לפולקלור הישראלי בארץ ובעולם".

לוי עצמו אמר בטקס: "זה כור מחצבתי. פה התחלתי את הקריירה שלי כרקדן. בצעירותי הסתובבתי עם הלהקות וקבוצות הכדורגל בכל העולם, אפילו גרתי חמש שנים בניו יורק, אבל כאשר היה לי מספיק כסף לבית משלי, זו לא היתה שאלה: ברור שבפתח תקוה. לפני מספר שנים גרתי על שפת הים של תל אביב, אך שוב, משהו משך אותי חזרה הביתה, לפתח תקוה. בכל מקום בעולם אזהה פתח תקואי. כולם מדברים בשפה של מלאבס. אני זוכר שב-1958 גרנו עם הלהקה במלון במנהטן. יום אחד נכנסתי למעלית וראיתי את ראש העירייה, פנחס רשיש. אמרתי לו: 'מה אתה עושה פה?', אפילו שבכלל לא הכרנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר