בני סולימני קרדיט לשכת הדובר
בני סולימני קרדיט לשכת הדובר

טס לאיראן להציל נערים יהודים, סייע להעלאת יהודי אתיופיה. הלך לעולמו יקיר העיר פתח תקוה בני סולימני

סולימני היה איש חינוך בבית ספר אמי"ת, שם שימש בהמשך דרכו כמנהל ומפקח. ב-1979 יצא לאיראן בשליחות כדי להציל נערים יהודים אחרי המהפיכה. רמי גרינברג כתב עליו: "בני סולימני היה איש יקר עם לב רחב ונתינה אינסופית"

פורסם בתאריך: 26.12.19 11:08

בני סולימני, יקיר העיר פתח תקווה לשנת 2019, הלך ביום רביעי השבוע לעולמו. סולימני, יליד איראן, עלה לארץ בגיל שנה. בילדותו גדל במעברת קדימה, אך כשהיה בן 14 קיבל מלגה ועבר ללמוד במוסד עליה בפתח תקוה, היום בית ספר אמי"ת, שם נשאר לשמש כאיש חינוך עד לתפקיד מנהל ומפקח. בשנת 1979 נסע לאיראן בשליחות כדי להציל נערים יהודים אחרי ההפיכה. בשנת 1982 היה שותף סוד לפרויקט העלאת יהודי אתיופיה, הקים אולפן להנחלת השפה העברית ל-30 בחורים מביתא ישראל, שבסופו של תהליך חזרו לאתיופיה לעזור למוסד כדי לארגן את העלייה של ביתא ישראל לארץ. הוא ממקימי עמותת "חסד קרן צדקה – איחוד קהילות הדר גנים", המסייעת לכ-150 משפחות נזקקות.

כנסו כאן לקרוא על יקירי העיר פתח תקוה לשנת 2019 

טקס אות יקיר העיר. צילום: לשכת דובר עיריית פתח תקוה

טקס אות יקיר העיר. צילום: לשכת דובר עיריית פתח תקוה

ראש העירייה רמי גרינברג ספד לסולימני בדף הפייסבוק שלו וכתב: "היום נפרדנו מבני סולימני. איש יקר עם לב רחב ונתינה אינסופית. בני היה איש חינוך שבמסגרת תפקידו החינוכי הקים מרכז לאיתור, אבחון וטיפול בתלמידים לקויי למידה, ובית ספר ערב לבגרות. בני היה גם ממקימי עמותת "חסד קרן צדקה – איחוד קהילות הדר גנים", וסייע במהלך השנים לאנשים רבים. לא מזמן היה לי הכבוד להעניק לבני את אות יקיר העיר כאות הערכה על פועלו הרב".

ירון קדושים, קרוב משפחתו של סולימני, אמר: "חוץ מהיותו של בני ז"ל איש חינוך ותיק, בני היה איש חסד ענק בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. איש התנדבות ואיש למען הכלל. בני ז"ל ייסד וניהל את הגמ"ח השכונתי בהדר גנים שתמך באופן שקט ומסור מאוד במשפחות קשות יום בלי כותרות ובלי פירסום. פעמים רבות היה אומר לי שאם יש משפחות שאני מכיר שזקוקות לעזרה שאפנה אותם אליו או שאפנה בעצמי. רב שכונת הדר גנים הרב רבינוביץ סיפר בלוויה על שליחות שבני ז"ל  ביקש ממנו להעביר תמיכה מהגמ"ח לאדם מסויים שכולם ישבו שהוא אמיד. אבל רק לאחר כמה שנים סיפר לו אותו אדם איך שבני ז"ל הציל אותו באותו ערב פסח".

יהי זכרו ברוך. מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר