וונדליזם בכיכר ע"ש קינן צועמי ז"ל

מחריד: הושחתה אנדרטה בפתח תקוה לזכר קינן צומעי ז"ל שנהרג בפיגוע

"אני בשוק ובהלם מכך", אמרה מזל צומעי, אמו של קינן ז"ל, "14 שנה אני מחכה לרגע הזה, שתקום כיכר לזכרו של קינן, אני בהלם לאיזו רמה אפשר להגיע ואני לא חושבת שמדובר בבני נוער"

פורסם בתאריך: 29.12.19 21:57

שבוע לפני טקס חשיפה, הושחתה אנדרטה שהוקמה לזכרו של תושב העיר, קינן צומעי ז"ל, אשר נרצח בגיל 20 בפיגוע טרור בקניון השרון בנתניה בשנת 2005.

בשבוע הבא אמור להתקיים טקס מיוחד לחשיפת הכיכר על שם צומעי ז"ל. את הכיכר לזכרו הקימה עיריית פתח תקוה ברחוב חדווה רשיש בשכונת עין גנים. השבוע השחיתו אלמונים את האנדרטה שהוצבה במקום, המורכבת ממספר פסלים מיוחדים. כמו כן נכתבו כתובות על משטח העץ שבמקום.

וונדליזם בכיכר ע"ש קינן צומעי ז"ל

"אני בשוק ובהלם מכך", אמרה לנו בשיחת טלפון מארצות הברית, מזל צומעי ששמעה על כך לראשונה "14 שנה אני מחכה לרגע הזה, שתקום כיכר לזכרו של קינן. הבאתי מעצבת והעירייה בנתה את הכיכר והשקיעה. בהתחלה רציתי לעשות משהו יותר גדול, אבל חברות אמרו לי שהן נתקלו בוונדליזם בכיכרות ולכן בסוף החלטנו לעשות משהו שורשי, אבנים ועץ זית ועל כל אבן כתבנו מילים כמו אהבה, נתינה, תכונות שאפיינו את קינן. בעבר ביקשתי מהעירייה שישימו במקום מצלמות ואחזור ואבקש פעם נוספת. בנוסף, לשכן שגר ממול יש מצלמות בבית ואבקש ממנו לבדוק האם רואים מי עשה זאת. אני בהלם לאיזו רמה אפשר להגיע ואני לא חושבת שמדובר בבני נוער. מלבד הציורים, שבעבר העירו להם, לדעתי מדובר בבני מיעוטים, כי בעבר ראינו אותם מסתובבים סביב הכיכר". היא מתכוונת לקיים במקום סדנאות של ערכים לזכרו של קינן ז"ל.

וונדליזם בכיכר ע"ש קינן צומעי ז"ל

וונדליזם בכיכר ע"ש קינן צומעי ז"ל

קינן צומעי ז"ל נרצח לאחר שיצא מקניות בקניון השרון. חבר שהתלווה אליו, סיפר באותה תקופה, כי השניים היו כבר בשער הכניסה, אלא שאז חזר החבר לקניון כיוון ששכח שם חפץ. הוא ביקש מצומעי להמתין לו בכניסה, ומסר לו את מעילו. לאחר שיצא החבר מהקניון מצא את מעילו זרוק במקום שבו אירע הפיגוע. בפיגוע שבוצע על ידי מחבל מהג'יהאד האיסלאמי נהרגו חמישה בני אדם ויותר מ-40 נפצעו.  קינן צומעי הותיר אחריו הורים, מזל ושמואל, ושני אחים, ליאור ואוהד.

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בהמשך לוונדליזם שבוצע במקום, פעלה הרשות באופן מיידי לתיקון הליקויים בכיכר. כמו כן, מערך הביטחון העירוני תוגבר באופן משמעותי באזור, במקביל לטיפול המשטרה בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר