רמי גרינברג
רמי גרינברג. צילום ראובן קופולינסקי מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה אורי אהד

חודשים אחרי העתירה: העירייה העבירה לחברי המועצה את דוח איכות הסביבה, הממצאים נחשפים

כזכור העירייה לא פרסמה לפני כשלושה חודשים את הדוח, והסתפקה בהודעה לעיתונות. בעקבות זאת הוגשה העתירה לבית המשפט

פורסם בתאריך: 20.1.20 17:15

כמעט שלושה חודשים לאחר שתשעה חברי מועצה מהאופוזיציה עתרו לבית המשפט כנגד העירייה בדרישה להעביר לידיהם את דוח היועץ הסביבתי שבדק את זיהום האוויר בסביבת מפעלי טביב ואקוכם, הודיעה העירייה היום לבית המשפט על הסכמתה להעביר לידיהם את הדוח.  חברי המועצה שעתרו היו: אורי אהד, איציק ישראל, תמי ז'יטלני, ענת זנזורי, ישראל פרידמן, גנאדי בורשבסקי, איציק ברוורמן, אליהו ברוכי ומשה משה.
בהודעה מטעם בא כוחה של העירייה, עו"ד יחזקאל ריינהרץ, נכתב: "המשיבים מתכבדים להודיע בזאת כי אין מניעה להעביר לעותרים את מסמך היועץ הסביבתי. כשיוער, כי המסמך גולה ממילא במסגרת הליך משפטי מקביל בין העירייה לחברת טביב, היא החברה נשוא הדוח".
הדוח נעשה לבקשתה של העירייה ובמטרה להציג מפגעים סביבתיים והפרות על דיני איכות הסביבה המבוצעות על ידי תחנת המעבר פסולת חומרים מסוכנים טביב ואקוכם באזור התעשייה סגולה פתח תקווה. לאחר פרסום הדוח, בעירייה סירבו להעביר העתק ממנו, והסתפקו בהודעה לעיתונות בלבד. גם חברי המועצה שפנו לקבל את הדוח מעצם היותר חברי מועצה, נענו בשלילה, ונאלצו להגיש עתירה לבית המשפט. בדוח נטען, בין היתר, וכפי שציינה בזמנו העירייה, כי בבדיקות שנעשו נמצאה חריגה משמעותית מתקני איכות האוויר הקבועים בתקנות אוויר נקי, חריגה שמהווה הפרה הן של הוראות חוק אוויר נקי והם מהוראות היתר הרעלים של המפעלים.
בתגובה להודעה שהוציא ראש העירייה רמי גרינברג על העברת הדוח, טען אורי אהד כי גרינברג מעוות את המציאות. "בעקבות בקשות שהגיעו אלי וללשכתי מתושבי העיר בדבר פרסום דו"ח המומחים לניטור איכות האוויר באזור התעשייה סגולה, נענתי לבקשתם והוריתי על פרסום הדו"ח", ציין גרינברג וצירף את הדוח, "אציין כי ההחלטה על פרסום הדו"ח התאפשרה לאור הדיון שנערך אתמול בנושא ולאור העובדה כי הדו"ח כבר הוגש לבית המשפט ומטבע הדברים גם הוגש למפעל שהדו"ח עוסק בעניינו. עד כה נמנענו מלפרסם את הדו"ח משום החשש כי פרסומו יוביל לפגיעה בהליך המשפטי אותו העירייה מנהלת מול המפעל בסגולה. עד כה התושבים אשר ביקשו לראות את הדו"ח התאפשר להם להגיע אל משרדי העירייה ולהיחשף לממצאים העולים מתוכו".
אהד ציין בתגובה: "לצערי רמי שוב פעם מעוות את המציאות, הדוח יצא בזכותנו, מראש לא היה צריך שלא לחשוף את הדוח. רמי טען שהדוח לא נחשף בגלל ההליך המשפטי, אך הדיון שהיה השבוע כלל לא נגע לנושא זיהום האוויר. מעבר לכך, העירייה העבירה את הדוח לטביב כבר לפני שלושה חודשים, אז אין סיבה לא לפרסם את זה, מדובר בגחמה של רמי".

בתגובה לדברים אלה נמסר מלשכת ראש העירייה: "מדובר בחברי מועצה שמלבד רעש וצילצולים, לא עשו בנושא זיהום האוויר דבר – הן בקדנציה הקודמת והן בנוכחית, ואף מעבר לכך – הם פעלו כדי שהעירייה תפרסם את הדו"ח עוד לפני שמוצו כל האפשרויות המשפטיות בנושא. הם לא עשו את המינימום המתבקש וקידמו יוזמה כלשהי בעניין, כפי שעשה גרינברג בקדנציה הקודמת מול הרגולטור שהוא הכתובת בנושא. בניגוד לרעשי הרקע, ראש העיר רמי גרינברג פעל באחריות וחשף את הדו"ח בפוסט שפרסם היום רק לאחר שהוסר החשש כי הדבר יפגום בהמשך ההליך המשפטי. לצד זאת, עם צאת הדו"ח, ראש העיר חשף אותו בפני תושבים בפורומים מצומצמים וכל מי שביקש יכל לראות את הדו"ח במשרדי העירייה. עובדה זו סותרת לחלוטין את הטענה כי מדובר בהסתרה מכוונת. כאמור, הדו"ח שימש את הרשות כ"קלף" בתוך מכלול הפעולות שהרשות וראש העיר מקדמים בנושא. ובתוך כך, לא היה נכון לחשוף את הדו"ח בפומבי בטרם הדיון שהתקיים אתמול בנושא. ראש העיר רמי גרינברג, ימשיך לנהוג בשקיפות כלפי התושבים וימשיך לשתף אותם בפעולות שהרשות מקדמת בנושא זיהום האוויר. זאת מתוך מטרה כי שילוב הכוחות בין הרשות לתושבים תוביל אל התוצאה הרצויה והמיטבית לטובת תושבי אם המושבות. האינטרס שעומד לנגדו של ראש העיר הוא אך ורק טובת התושבים ולשם כך הוא גם ימשיך לפעול בהמשך ההליך שמתנהל בנושא".

ממפעל טביב לא התקבלה תגובה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר