זיהום אויר - צילום אילוסטרציה
מסיכה צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

האופוזיציה על אי פרסום דוח זיהום האוויר: "ההתנהלות של העירייה לא הגיונית"

בניגוד למה שנאמר העירייה לא פרסמה אתמול את הדוח, ונימקה זאת בשיקולים משפטיים, אך הוציאה הודעה לתקשורת בה נכתב שנמצאו חומרים מסרטנים. באופוזיציה תוהים איך זה שהדוח לא פורסם, אך חשוף לכולם במשרדי העירייה

פורסם בתאריך: 1.11.19 08:54

האופוזיציה במועצת העיר התכנסה הבוקר לישיבה מיוחדת בעקבות אי פרסום דוח הבודק המיוחד שבדק את זיהום האוויר בסמוך למספר מפעלים באיזור התעשייה סגולה. אתמול, יום חמישי, כולם חיכו לפרסום הדוח, אבל יום חמישי הגיע והעירייה לא פרסמה את דוח הבודק המיוחד שבדק את זיהום האוויר בסמוך למספר מפעלים באיזור התעשייה סגולה. זאת במטרה לזהות מה גורם לריחות הרעים ולמפגעי איכות הסביבה באם המושבות.

תחת זאת פרסמה העירייה הודעה לעיתונות בנוגע לדוח. בעירייה אמרו שהדוח המלא לא פורסם לעת עתה בהמלצת גורמים משפטיים שכן הדוח ישמש את העירייה כאשר תנקוט בהליכים משפטיים מול מספר מפעלים. עוד אמרו בעירייה שכל אדם החפץ בכך יכול להגיע בתחילת השבוע הבא למשרדי העירייה ולעיין בדוח. לפי מה שנאמר בהודעה שפורסמה אתמול, יום חמישי, נמצאו חומרים מסרטנים באוויר. בעירייה סירבו גם להעביר את סיכום הדוח. בהודעת העירייה גם לא מפורסמים שמות מפעלים באופן ישיר, אלא רק "אזור התעשייה סגולה".

גורם באופוזיציה אמר הבוקר: "אין היגיון במה שהעירייה עושה. לא יכול להיות מצב שהדוח לא מפורסם משיקולים משפטיים, אבל מצד שני הוא חשוף לכולם במשרדי העירייה, וגם לנציגי המפעלים. יש כאן משהו לא מובן ולא הגיוני בהתנהלות של העירייה וזה קצת מלחיץ".

האופוזיציה תבקש במקביל מבית המשפט להקדים את הדיון בעתירה שהגישו תשעה חברי מועצה בדרישה לפרסם לציבור את הדוח במלואו. הדיון נקבע לחודש פברואר. עוד דורשים באופוזיציה שמועצת העיר תקיים ישיבה מיוחדת שלא מן המניין אשר תוקדש אך ורק לנושא זה יחד עם צוות המומחים החיצוני וועד הפעולה של התושבים, לגיבוש תכנית פעולה מתוקצבת ובהתאם ללוחות זמנים מוגדרים.

בהודעת העירייה שפורסמה אתמול נכתב: "לבקשתה של עיריית פתח תקוה והעומד בראשה, רמי גרינברג, נערכה בדיקה אשר חשפה מפגעים סביבתיים והפרות של דיני איכות הסביבה המבוצעות ע"י מפעלים באזור התעשייה סגולה. הדו"ח הופק ע"י חברת אטומספיר אשר הקימה את תחנת הניטור ועובד על ידי היועץ הסביבתי צחי פרידמן. ממצאי הדו"ח מעלים כי במהלך חודש יולי 2019 ארעה חריגה משמעותית מתקני איכות האוויר הקבועים בתקנות אוויר נקי. חריגה זו מהווה הפרה הן של הוראות חוק אוויר נקי והן של הוראת היתר הרעלים של המפעלים. בנוסף, בחינת הממצאים מגלה כי המפעלים לא קיימו את הוראות רישיון המוביל שלהם, לצד הפרת תנאי הרישיון שניתן להם ע"י עיריית פתח תקוה. ב-8 וב-30 לחודש יולי נמדדו אירועים שבהם נמצאו חריגות בריכוזי החומר 1,3 בוטדיאן באוויר. על פי הדו"ח מדובר בחומר המוגדר "כחומר מסרטן וודאי לאדם בחשיפה נשימתית". כמו כן, ניתוח האירועים ע"י חברת אטומספיר מלמדים באופן ברור כי מקור החומר הינו ממפעלים הפועלים באזור התעשייה סגולה ולא ממקום אחר. יודגש כי חריגה מערכי הסביבה מקנה לרגולטור מגוון סמכויות פעולה בנושא ובכלל זה ביטול היתר הפליטה של המפעל המזהם ואף הוצאת צו כנגד פעילותו. לצד מפגעי האוויר, על פי הדו"ח נמצאו 18 חומרים מעל ספי הדיווח אשר גרמו למפגעי ריח. עוד מציין הדו"ח כי באירועים חריגים אלו, שבהם נמדדו ריכוזים גבוהים של החומר המסרטן למעלה משעה, המפעלים לא מסרו דיווח כנדרש למשרד לאיכות הסביבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לאון

    חיי אנשים לא שווים כלום כשמדובר בכסף, כל הכבוד לראש העיר מקווה שיסגרו את המפעלים לאלתר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר