אושוויץ צילום AFP
מחנה ההשמדה אושוויץ צילום AFP

הערב בהיכל התרבות: טקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

במרכז הטקס, לאחר תפילת אל מלא רחמים והדלקת נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה תושבי העיר, תעמוד הצגה המספרת את סיפורם של ילדי טהרן

פורסם בתאריך: 26.1.20 12:29

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה, יתקיים היום, יום ראשון בשעה 19:00 בהיכל התרבות. הכנס יהיה בהשתתפות יו"ר המרכז העירוני להנצחת השואה משה פלדמר וראש העירייה רמי גרינברג. במהלך הטקס יקרא החזן יעקב בש את תפילת אל מלא רחמים, יודלקו שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי השואה תושבי העיר ובהמשך תוצג ההצגה מכתבים לאחי של תיאטרון השעה הישראלי ובה סיפורם המרגש של "ילדי טהרן".
"יש שלושה מועדים בשנה שבהם אנחנו מקיימים טקסים רשמיים", מסביר פלדמר, "יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שאותו מכיר כל עם ישראל, יום הקדיש הכללי שמצוין בעשירי בטבת והוא יום הזיכרון לאלו שנספו בשואה ויום פטירתם לא נודע ויום השואה הבינלאומי שמצוין בכל העולם. מדובר בשלושה תאריכים שבהם אנחנו יכולים לעצור, לזכור ולחשוב על מה שקרה לעם היהודי בתקופה הנוראה הזו, להנציח את אלו שנספו, להוקיר, לעודד ולהצדיע לאלו ששרדו. לאותם אלו שניצלו, הזיכרון הוא יום יומי והם זוכרים זאת לילה לילה שהם הולכים לישון. חובה מבחינתנו לציין את הימים הרשמיים ולקיים עצרת מרכזית".

פלדמר מוסיף שכאשר הקימו את המרכז להנצחת השואה המטרה שעמדה למול עינהם הייא לשמר את זיכרון השואה, בעיקר לדור הצעיר לאורך כל השנה. "אנחנו לא רוצים להיות עיר של שואה ודכאון ולכן מצד אחד אנחנו מצדיעים לאלו שנשארו ומספרים את הסיפור האישי שלהם ומצד שני, עושים דברים שייזכרו לא רק היום, אלא גם עוד 50 שנה. ולכן הקמנו את פרויקט 'רחובות מעידים'. יש בעיר 40 רחובות שקרואים על שם קהילות ואישים שנספו בשואה וסביב הרחובות הללו, אנחנו מקיימים סיורים לבתי הספר. זה יפתח בשלב כלשהו לכלל תושבי העיר. בימים אלה, אנחנו מקימים מרכז פיזי בתוך היכל התרבות שבו יהיו סרטים, תערוכת ומפגשים. במהלך השנה אנחנו ממשיכים בערבי שיח בנושא השואה והגבורה וכן מקיימים סדנאות כתיבה לבני הדור השני והשלישי. אנחנו מקיימים גם מחויבות אישית של תלמידים שנפגשים עם ניצולי שואה וכותבים ומתעדים את הסיפור שלהם. לצד זה, אנחנו מתכוונים גם לציין את ימי ההולדת של הניצולים. המטרה היא לזכור ולא לשכוח לדורי דורות".

טקס יום הזיכרון הבינלאומי מצויין מידי שנה ב-27 בינואר. תאריך זה נבחר משום שהוא היום שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים, ושימש מדינות אחדות, ובהן גרמניה ובריטניה, כיום הזיכרון לשואה עוד קודם להחלטת האו"ם. לראשונה צוין יום זיכרון זה בשנת 2006, וההחלטה עליו התקבלה פה אחד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר