אליהו ברוכי, ישראל פרידמן. צילום זאב שטרן
אליהו ברוכי, ישראל פרידמן. צילום זאב שטרן

"תרבות הדיון אלימה וצעקנית". נציגי יהדות התורה החרימו את ישיבת המועצה

כזכור בישיבת המועצה הקודמת התנהל דין ודברים בין גרינברג לפרידמן, במהלכו "שלח" גרינברג את פרידמן "להירגע בחנות שמוכרת שרימפסים ובירה". לשכת ראש העיר: "הימים בהם הם עשו במערכת העירונית ככל העולה על רוחם תמו"

פורסם בתאריך: 28.1.20 18:54

חברי מועצת העיר מיהדות התורה, אליהו ברוכי וישראל פרידמן, החרימו הערב את ישיבת המועצה, וזאת בגלל האווירה ואופן הדיבור וההתנהלות בישיבות לדבריהם. במכתב שהוציאו השניים לתומכיהם, הם ציינו: "בישיבת המועצה הקודמת נמנעה מאיתנו ומאחרים – ולא בפעם הראשונה – זכות הדיבור הלגיטימית על פי חוק, זכות וחובה גם יחד הנובעת בעיקר מתרבות הדיבור בין בני אנוש. לו היינו חושבים כי ראש עירייה ייתן לנו לומר היום את אשר על ליבנו ולעשות את שליחותם של תושבי העיר אותם אנו זוכים לשרת נאמנה, היינו מצטטים בישיבה את ההתפארות בישיבת המועצה הראשונה כי "אנחנו עושים היסטוריה וממנים רק שלושה סגנים בשכר במקום חמישה כי אין בכך צורך". היינו מוסיפים ומסבירים לציבור הרחב כי חוק העזר העירוני החדש בעניין זיהום אוויר הינו זריית חול בעיני הציבור, ולא יפחית את זיהום האוויר הקשה במאומה".

כזכור, בישיבת המועצה האחרונה לפני כחודש התנהל דין ודברים בין פרידמן לגרינברג, במהלכו ציין גרינברג בפניו כי: "יש פה איזשהו חנות שמוכרת שרימפסים ומוכרת גם בירה. לך תירגע שם".

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

כנסו כאן לקרוא על העימות בין פרידמן לגרינברג

בהמשך המכתב ציינו השניים: "מהניסיון המר בו תרבות הדיון וטון הדיבור האלימה והצעקנית – לא נוכל להשתתף היום בישיבת המועצה אותן אנו מקפידים לכבד ולהשתתף ולבצע את שליחותינו. אינן לנו אלא להצטער על כך ולקוות לשינוי השיח וההתנהלות בקרוב. מצפים אנו כי הממונה על המחוז יטה אוזן קשבת לבקשתנו ויתארח בישיבות המועצה שאינן מוסיפות כבוד לעיר ואם בישראל כפתח תקווה. נמשיך להיות אוזן קשבת למאות הפונים אלינו בכל התחום ובקשת עזרה עירונית ולא ניטול היום חלק בדמגוגיה פחדנית וחסרת תועלת".

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "הזמנים השתנו ואיתם גם המדיניות העירונית. הגיע הזמן שחברי המועצה מיהדות התורה יבינו שהימים שבהם הם היו עושים במערכת העירונית ככל העולה על רוחם – תמו. היום יש מנהיגות שדואגת לכלל תושבי העיר באופן שיוויוני וללא אפליה. ראש העיר רמי גרינברג פועל לרווחת תושבי העיר בין אם הם חילונים, דתיים או חרדים. מאז כניסתו לתפקיד, כולם זוכים לקבל את המקסימום מהמערכת העירונית באופן שווה על פי צרכיהם. צר לנו כי יש חברי מועצה שעדיין לא הפנימו את הבשורה החדשה שהגיעה לעיר. עובדתית היום כל התושבים מקבלים את הפתרונות והמענים ישירות מראש העיר ולא דרך העסקנים. כך, למרות קולות הבכי והנהי ראש העיר ימשיך בשליחותו למען התושבים ויפעל כדי שכל מגזר בעיר יקבל את המיטב מהמערכת העירונית".

גם חברי סיעת הביצועיסטים לא הגיעו לישיבת המועצה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש העיר חזק ואמץ גם לחילונים מגיע לא פחות מדתיים אם לדתיים לא מתאים יכולים ללכת לבני ברק…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר