נפצים. צילום זאב שטרן
נפצים. צילום זאב שטרן

"היינו בטוחים שזה יריות". תושבים ברחבי העיר סובלים בלילות מרעש נפצים (הקשיבו לפיצוץ)

פורים יהיה רק בעוד כחודש, אבל בשכונות רבות מתעוררים תושבים בבהלה בלילות מרעש חזק במיוחד של נפצים. "בערב שבת זה היה אחרי השעה שלוש לפנות בוקר", אומרים באם המושבות

פורסם בתאריך: 2.2.20 11:10

בלוח השנה פורים מופיע רק בעוד כחודש, אך תושבים רבים מתלוננים כבר מספר שבועות על רעשים עזים של נפצים אותם מפוצצים ככל הנראה בני נוער בעיקר בשעות הערב והלילה המאוחרות. הרעש נשמע כמו יריות ומעורר בהלה. תושבים שראו את בני הנוער בפעולה מספרים על כך שמדובר בנפצים חזקים במיוחד. "הרעש מפחיד ברמות קשות", מספר תושב משכונת עין גנים, "נסעתי ברכב עם הבן שלי, לקראת השעה שבע בערב ופתאום אנחנו רואים קבוצת נערים ואחרי שתי שניות שומעים רעש מחריש אוזניים ורואים עשן, ואז הם צוחקים ובורחים מהמקום. אחרי שניה הבנו שהם פיצצו נפצים". תושב אחר מוסיף: "זה נשמע כמו פיצוץ עז. אנחנו יושבים בתוך הבית ושומעים את זה, הילדים שלי ממש מתעוררים מהשינה ולצערי, אנחנו צריכים לסבול מזה עכשיו עד פורים".

הקשיבו לאחד הפיצוצים בשכונת כפר גנים:

לטענת תושבים שמתגוררים בשכונת עין גנים, הם התקשרו מספר פעמים למוקד העירוני, על מנת שישלחו שיטור עירוני. "הם מניחים את הנפצים ובורחים, מבחינתם זו בדיחה ומבחינת לא מעט אנשים זה סכנת חיים. ואני לא מדברת על בעלי חיים שהרעש הזה מפחיד אותם ועל אנשים הלומי קרב", אומרת תושבת השכונה.

נפצים. צילום טס שפלן

נפצים. צילום ארכיון טס שפלן

גם בשכונת כפר גנים מתלוננים בדיוק על אותה תופעה. "לצערי, בני הנוער נותנים לנו תזכורת שפורים בפתח, כל שניה יש רעש של פיצוץ. בני הנוער מניחים את הנפצים שלהם באמצע הרחוב ובורחים עם האופניים", אומר אחד התושבים בשכונה, "לצערי, עד שלא יקרה אסון אף אחד לא יתעורר. אין לי מושג מי מוכר להם את זה, אבל זה מאוד מפחיד ומאוד מסוכן".
את הרעש מכירים היטב גם תושבים בשכונת אם המושבות. "כמעט כל לילה אנחנו מתעוררים מרעש חזק של נפצים", אומר אחד מתושבי השכונה. "בהתחלה היינו בטוחים שזה יריות, זה נשמע כמו קולות נפץ, אבל אחרי שזה חוזר ערב אחרי ערב, הבנו שמדובר בבני נוער משועממים. אני לא מבין איפה ההורים שלהם. הרעש הוא כמעט בכל שעות הערב והלילה ובערב שבת זה היה אחרי השעה שלוש לפנות בוקר".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "תופעת השימוש בנפצים קיימת בכל הארץ ונפוצה בעיקר לקראת חג הפורים. בהתאם לכך, השיטור העירוני והמשטרה מתגברים את הסיורים באזורי ההתכנסות של בני הנוער וכן מתבצעות פעולות אכיפה כנגד המפיצים. מדובר בצעצועים מסוכנים אשר השימוש בהם גובה מידי שנה פציעות בדרגות חומרה שונות ועל כן אנו קוראים לציבור ובפרט להורי בני הנוער, לשוחח על חומרת הנושא עם ילדיהם ולהסביר על הסכנות הטמונות בשימוש בנפצים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רונית

    למה מספקים לחנויות ,צריך לאסור מכירת נפצים ,זה מאוד מסוכן ויכול לגרום לפציעות ,ממש מפחיד

  2. דורית

    התעוררתי מהרעש הנורא בשעה 03:40 ולא הצלחתי להירדם אחרי זה… חשבתי שזה יריות והתקשרתי בפחד למשטרה. חלאס עם זה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד שלא יקנסו את מי שמוכר את זה יהיה לו שווה לעשות עלינו כמה שקלים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר