קמין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אוספים חתימות: בעלי תנורי קמין ומעשנות בשר מוחים נגד האיסור החדש

חוק איכות הסביבה שעבר בישיבת המועצה האחרונה אוסר שימוש בתנורי קמין, מעשנות בשר וטאבונים, המופעלים על ידי שריפת עץ. יוזמי המחאה: "חוק זה יפגע בנו קשות"

פורסם בתאריך: 3.2.20 16:28

תושבים משכונת עמישב מגייסים בימים אלו חתימות להתנגדות לחוק איכות הסביבה שעבר בישיבת המועצה האחרונה, ובו חל איסור להפעיל, בין היתר, קמינים שםועלים על שריפת עץ. מדובר בתושבים וותיקים שמפעילים את הקמינים בבתיהם מידי חורף כבר עשרות שנים. הם טוענים שמדובר בחוק שפוגע בהם.
במסמך התנגדות שגיבשו חתמו עד כה מספר תושבים, נכתב: "אנו החתומים מטה, בעלי קמין עץ עשרות שנים ובעלי מעשנות בשר וטאבון, תושבי העיר פתח תקווה, מבקשים להתנגד להצעת חוק שתעלה בישיבת מועצת העיר שאוסרת הפעלת קמין. חוק זה יפגע בנו קשות. העברת חוק עירוני זה מבחינתנו היא מכת מוות".

כנסו כאן לקרוא על החוק

כזכור, החוק שעבר במועצת העיר, נועד על פי העירייה להביא לשיפור איכות האוויר ברחבי העיר, למנוע ולצמצם את זיהום האוויר, בין השאר על ידי קביעת חובות ואיסורים בהתאם לעיקרון הזהירות המונעת, והכל לשם הגנה על חיי התושבים בעיר, בריאותם ואיכות חייהם. על פי החוק החדש, קיים בין היתר איסור שימוש בהסקת עץ, דרישה מבעל עסק או מפעל לנקוט בכל האמצעים הדרושים למניעת זיהום אוויר, ועוד. אמנם החוק מנוסח כלפי בעלי עסקים, אך הוא מתייחס גם לבתים בהם יש קמין, טאבוני עץ או אפילו מעשנות, שבכולם נעשה שימוש בהסקת עץ".
"יש לי קמין עץ בבית כבר 40 שנה", אומר אחד המתנגדים, "יש לו ארובה וכל מה שצריך. כרגע אני ממשיך להשתמש כרגיל. החוק עבר במועצה וצריך לעבור את משרד הפנים וזה תהליך שייקח כשנה. רציתי להיפגש עם ראש העיר וביקשו מאיתנו לשלוח מכתב. יש כבר 20 חתימות של תושבים שמתנגדים לחוק. אנו גם בשלבי המשך גיוס של תושבים. מדובר בעיקר בתושבים שיש להם בתים פרטיים והם לא יוכלו להפעיל את הקמין בגלל החוק החדש. כרגע מדובר בחתימות של בתים בעמישב ושיכון בילינסון, אבל ננסה להגיע לבתים נוספים אולי באזור כפר גנים. אני יכול לומר בוודאות שמי שמדליק את הקמין, אין כלל ריח או מפגע. הקמין משמש אותנו לחימום הבית, אבל גם יש כאלו שיש להם מעשנת, אז גם זה אסור? וטאבון של פיצות גם אסור?".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "כפי שנאמר בישיבת המועצה, נושא השימוש בקמין ייבדק שוב לעומק והנחיות על כך יינתנו בהתאם. נציין כי בלי קשר לחוק העזר העירוני החדש, המשרד להגנת הסביבה קידם חוק ברמה הארצית למניעת השימוש בקמין. בהתאם לכך, הרשות מחויבת לאכוף זאת ולמנוע את השימוש בקמין כאשר תלונה בנושא מגיעה לפתחה. כך, מעבר לחוק העזר החדש, גם המשרד להגנת הסביבה פועל היום נגד השימוש בקמין. נציין בנוסף כי מטרת חוק העזר העירוני החדש היא אחת – להטיב עם הסביבה ולדאוג לבריאותו ולשלומו של התושב. חוק העזר הישן למניעת זיהום אוויר היה רלוונטי לשנת 1988 ונגע במפגעים שנוצרים בין היתר משריפת פחם ודלק – מפגעים שכמעט ואינם רלוונטיים לימנו. בתוך כך, ראש העיר רמי גרינברג, פעל כדי לעדכן את חוק העזר העירוני כדי שייתן מענה אמיתי – בין היתר כנגד מפגעים הנוצרים מפעילות המפעלים ובתי העסק, ובכך להבטיח כי איכות חיי התושבים תשמר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שרול

    "מכת מוות"???? הקמינים מרעילים את האוויר של כל תושבי העיר. אנחנו לא חיים בימי הביניים. אני לא מעשן אצלכם בתוך הבית, איזה זכות יש לכם להכניס לי עשן של מדורה יום אחר יום לתוך הבית שלי ????

  2. הגיע הזמן !

    קמיני עץ מרעילים את האויר במדינה. הם חונקים את השכנים וממררים את חייהם כל החורף. מי רוצה לחיות עם ריחות של ל"ג בעומר 3 חדשים בשנה?? אפשר לחשוב שהחורפים הקשים בפתח תקוה מכריחים מישהו ללקט עצים ביער. הגיע הזמן שיאסרו על המנהג הברברי הזה, לא להאמין שכמה בעלי קמין מזהמים את האויר יותר מכל תחנות הכח בארץ (תראו את מרשמי הפליטה של המשרד להגנת הסביבה, זה פשוט לא יאמן!)

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר