אשר שטרית. צילום זאב שטרן

יו"ר ועד עמישב: "תושבי הדר גנים מנסים לשלוט על מה שקורה אצלנו"

לרגל שנת ה-70 להקמת עמישב, יו"ר הוועד, אשר שטרית, מדבר על השכנים, ומתלונן על כך שהמשפחות הצעירות לא מגיעות לשכונה משום שאין בה בית ספר ממלכתי

פורסם בתאריך: 10.2.20 08:44

שכונת עמישב מציינת השנה 70 שנה להקמתה כמעברה קולטת עלייה, שהלכה והתפתחה לאחת השכונות המרכזיות בפתח תקוה. השם עמישב ניתן בשל קיבוץ הגלויות בשנות ה-50 למעברה בה התקבצו עולים חדשים שהגיעו ממרוקו, פרס, עירק ורומניה. בעלותם, הגשימו את שיבת עם ישראל לארצו ומכאן השם עמישב. בתחילה קיבלה השכונה את הכינוי "מעברת פתח תקווה" והתנאים במעברה היו קשים, המתיישבים הראשונים התגוררו באוהלים ולאחר מכן בפחונים ובצריפים. בחורף סבלו מקור ושיטפונות, ובקיץ מחום, יובש ונחשים. בניגוד לשכונות ותיקות אחרות, מתיישבי עמישב עלו ארצה לפני הקמת המדינה.
בחורף 1951 הוצפה המעברה והיו צריכים לפנות את התושבים. הנהלת פתח תקווה הקימה מטה חירום, סיוע רפואי והמופנים פונו לבתי ספר בעיר, שם שהו כשבוע. לאחר דיונים מעמיקים בכנסת הוחלט שפתח תקוה תספח לתחומה את מעברת עמישב, והיא סופחה לפתח-תקוה בשנת 1956. עם הסיפוח החלו בשיפור התנאים הסניטריים, הוקמו בתי ספר, מרפאה והשכונה הוקפה במערכת כבישים שאפשרו גישה נוחה.

אשר שטרית, יו"ר ועד השכונה, הגיע לעמישב בשנת 1962. "אחד הדברים המייחדים את שכונת עמישב זה התושבים, זו שכונה משפחתית", הוא אומר. "אנחנו חיים באהבה, בשלווה ובשלום. מברכים אחד את השני בחגים וחברים טובים בזמן שמחה ובזמן צרה. אבל לצערי, השכונה שלנו, לאט לאט מתחילה לאבד מהייחודיות שלה. התושבים הצעירים עוזבים את השכונה ולא מגיעים במקומם חבר'ה צעירים. אחת הסיבות העיקריות היא שאין בשכונה שלנו בית ספר ממלכתי. בעבר היה את בית הספר יובלים שנסגר והיום הילדים שלנו נאלצים ללמוד מחוץ לשכונה. אני מתגורר בשכונה שנים רבות ולאורך השנים עשינו דברים יפים כמו למשל פרויקט שיקום שכונות עם הוועד הקודם שבסופו בנו לנו את הבריכה והמתנ"ס. הם עשו עבודה למופת שהרימה את השכונה בעשר דרגות. אבל לצערי, חלפו למעלה מ-40 שנה ונראה שמאז כמעט דבר לא השתנה, מלבד הבנייה בהדר גנים, שאמנם אנחנו גרים באותה שכונה, אבל תושבי הדר גנים לא מתחשבים בנו. הם מנסים לשלוט על מה שקורה אצלנו, הודיעו שהם לא מוכנים שהבריכה תפתח בשבת ומנסים להשתלט על המתנ"ס שלנו. אנחנו מקווים שראש העיר ימשיך לפעול כמו שהוא הבטיח לנו ולא לפגוע בסטטוס קוו. מאוד חשוב לנו שתהיה אהבה ואחווה ושנוכל לחיות ביחד ולכבד אחד את השני, אנחנו גדלנו בשקט ושלום ואנחנו לא רוצים מלחמות".
איך מחזירים את החבר'ה הצעירים לשכונה?
"לאחרונה התחילו לשפץ את הכבישים והבנתי שראש העיר רוצה לעשות לשכונה סוג של מתיחת פנים ולהתחיל לשפץ את הבניינים הישנים. כיום החבר'ה הצעירים לפני שהם באים לקנות בית בעמישב, שואלים מה יש לשכונה להציע. אז יש בריכה ויש מתנ"ס, אבל כשהם שואלים על חינוך ובתי ספר ומבינים שהילדים שלנו לומדים מחוץ לשכונה, הם מוותרים. אני מקווה, שברגע שיעשו פה פינוי ובינוי, יגיעו חבר'ה צעירים ואז העירייה תדאג לפתוח פה בית ספר וכך השכונה תחזור לימים היפים שלה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    לא הבנתי על איזה ימים מדבר אדון שטרית מתגעגע ?! לשכונה שהייתה מוכת כנופיות פשע ,חיסולים . ועוני?!
    שגרמה למעט האוכלוסיה האיכותית לערוק להדר גנים .בזכות התפתחות ויוזמת דיירי וועד הדר גנים . שכונת עמישב קבלה בשנים האחרונות צבע ובנייה מתחדשת והם גם מי שפעלו מול גורמים בערייה לשיפוץ הבריכה ולולי תושבי הדר גנים המתנס היה מיותם מכל פעילות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר