נפילת עץ אקליפטוס בצמוד למונטיפיורי 19

נזקי הסערה: עץ אקליפטוס נפל על בניין וגרם נזק, התושבים דורשים פיצוי מהעירייה (וידיאו)

"היינו בטוחים שאירעה רעידת אדמה, או נפל טיל גראד בסמוך לבית", אומרת ג'ניה דידין, המתגוררת ברחוב מנטיפיורי וטוענת כי נתקלה ביחס מזלזל בפניותיה לעירייה. היא מדגישה כי על העץ יש שלט לשימור של העירייה

פורסם בתאריך: 5.2.20 17:21

בני זוג, בשנות ה-70 לחייהם, דורשים מהעירייה לשאת בנזק בסף אלפי שקלים שנגרם להם לטענתם בגין עץ אקליפטוס לשימור שנפל לאחרונה וגרם נזק לדירתם. מדובר בעץ אקליפטוס עתיק, שלטענת הזוג נמצא בשטח בית הדפוס, שהוא מבנה לשימור, הגובל בבניין בו הם מתגוררים ברחוב מונטיפיורי 19. "מכתב זה נשלח לאחר שורה ארוכה של שיחות טלפון עם נציגי מחלקת גנים ונוף ומחלקת ביטוחים, אשר הסתיימו בלא תוצאות למעט בזבוז זמן יקר וטרטור בלתי פוסק מגורם אחד למשנהו", כתבה הדיירת ג'ניה דידין. "אני ובעלי זוג קשישים המתגוררים בפתח תקווה מזה 30 שנה. בתאריך 24/01/2020 נשמע קול נפץ ורעדה נוראי אשר הרעיד את ביתנו, עובדה שגרמה לי ולבעלי לבהלה ולחרדה שקשה לבטאה במילים. היינו בטוחים שארעה רעידת אדמה, או נפל טיל גראד בסמוך לבית. הסתבר כי עץ עתיק יומין, אשר התנוסס עליו שלט רשמי של עיריית פתח תקווה ובו כתוב "עצי אקליפטוס לשימור", קרס על הבניין. החבטה גרמה לפיצוץ זגוגיות חלון מרפסת השירות בדירתנו, מסגרת החלון ניזוקה וכמו גם מכונת הכביסה. שתי דירות נוספות, שלד הבניין והגדר שמקיפה את הבניין ניזוקו בצורה קשה".

צפו במה שקרה בחצר הבניין:


היא מציינת כי בפנייתה לעירייה קיבלה יחס מזלזל: "בפנייתי לעירייה, קיבלתי יחס מזלזל ולא מכבד בעליל, והתשובה הלקונית הייתה כי מדובר בעץ פרטי ולכן לעירייה אין כל אחריות לנזק שנגרם כתוצאה מנפילתו. למותר לציין כי לא זו בלבד שהשלט המוצב על גבי העץ נושא את סמל עיריית פתח תקווה, אלא שברור לכל כי עץ שנועד לשימור אינו רכוש פרטי של כל מאן דהו, אלא נמצא תחת אחריותה ופיקוחה של הרשות המקומית האמונה על שימורו של העץ כפי שכתוב על גבי השלט".
במכתב היא מציינת כי עד כה, הנזקים שנגרמו הינם בסדר גודל של כ-3,000 שקלים. "כפי שציינתי אנו אזרחים ותיקים, ולאחר שבדקנו את הפן המשפטי על כל היבטיו, אנו תובעים מהעירייה לשלם לאלתר את הנזק שנגרם לנו. ככל שהעירייה לא תעתר לבקשתנו תוך 14 יום, אזי לא תינתן התראה נוספת והנושא יועבר לבית המשפט, כאשר ההוצאות יהיו גבוהות באופן משמעותי בשל הצורך ניהול הליך משפטי ובזבוז זמן שיפוטי ומשאב זמן יקר. כולי תקווה כי לאחר 30 שנות תשלום מיסים לעירייה עם אפס פניות או בקשות, השכל הישר והתבונה הבסיסית יגברו על אינטרסים כלכליים".
העץ נמצא מעבר לגדר, ואחרי שגזמו אותו, השורש שלו עוד נשאר שם", מספרת ג'ניה, "הוא נמצא בשטח בית הדפוס לשימור. במידה והעירייה לא תענה לבקשה שלנו לשאת בנזק, אנו נגיש תביעה לבית המשפט כנגדה".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מבדיקת הממצאים עולה כי העץ המדובר נמצא בשטח פרטי. לצד זאת הנושא הועבר לבחינה מחודשת והחלטה על כך תתקבל בקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר