רחוב מנחם בגין צילום מהסרטון
רחוב מנחם בגין צילום מהסרטון

מחדל וסכנת חיים ברחוב בגין: צפו בילד יורד לכביש כי המדרכה מסתיימת באמצע

נתיב נוסף שנפתח בחלק מכביש מנחם בגין בהדר גנים מקל מאוד על הנהגים, אבל בקטע ממנו מסתיימת לפתע המדרכה. סרטון שצולם על ידי תושב השכונה ממחיש את הסכנה הגדולה

פורסם בתאריך: 10.2.20 16:42

הנתיב הנוסף בחלק הצפוני של כביש מנחם בגין בהדר גנים נפתח ביום חמישי האחרון, והכביש המורחב כולל כעת שני נתיבים בחלק זה, בין רחוב רוזובסקי לרחוב פינקל, מה שמקל מאוד על תנועת כלי הרכב בכביש. אך בזמן שהתושבים נהנים מהכביש החדש, בשטח צולמו תמונה וסרטון שממחישים את המצב הבעייתי בו חלק מהמדרכה מסתיים בקו הבתים, מה שמאלץ הולכי רגל לרדת לכביש וללכת נגד כיוון התנועה. בסרטון המצורף כאן נראה ילד שנאלץ לרדת לכביש.
כפי שפורסם בעבר במלאבס, תחילתו של הסיפור בשנת 2018, בקדנציה הקודמת, כאשר בתים פרטיים ברחוב מנחם בגין קיבלו צווי הריסה חלקיים, וזאת בטענה כי פלשו לכאורה לשטחים לפני עשרות שנים. הרקע היה החלטה של העירייה להרחיב את הכביש. חלק מהתושבים נגדם נטען כי פלשו לכאורה טענו בפניה אז לעירייה באמצעות עורך דינם אריאל בוכניק, כי צווי ההריסה נוגדים הסכמים קודמים, וזאת לאחר שסוכם בינם לבין העירייה כמה שנים קודם לכן על נסיגה של 1.5 מטרים, כאשר הגבול החדש שנמתח היה בהסכמה, ולכן צווי ההריסה הם בניגוד להסכמים. כך, נותר הנושא שנוי במחלוקת.

צפו בילד נאלץ לרדת לכביש:

מאז היו בחירות, התחלף ראש עירייה, כמו גם בעלי תפקידים אחרים בעירייה, והכביש כעת אכן עובר הרחבה, אך באותו המקום הוחלט לסלול את הכביש ללא המדרכה ובעצם לא לטפל בהריסת הבתים בשלב זה. "העירייה לא מיישמת את צווי ההריסה שלה", טוען תושב השכונה, "יש לפנות שטח לחניות ומדרכה מלאה, בנוסף לשני הנתיבים בכביש. מה שקורה עכשיו בקטע מסוים זה שאין מדרכה בכלל. אולי תהיה מדרכה צרה מאוד, אך בפועל כל השטח הזה צריך להיות של הציבור. במצב הנוכחי אנשים פשוט ילכו על המדרכה עד שהיא תיגמר. מחכים עשרות שנה לכביש ואז בסוף מקבלים כביש ללא מדרכה".
בסרטון שצולם אתמול, לאחר בניית המדרכה, ניתן לראות את המצב הקיים. אחד מתושבי השכונה צילם סרטון שממחיש איך ילד הולך על המדרכה, מגיע עד לסיומה, ואז יורד לכביש, ונאלץ ללכת נגד כיוון התנועה.
"לא מדובר רק באנשים מבוגרים שיורדים לכביש, אלא גם ילדים שחוזרים מבית הספר ופשוט הולכים על הכביש מול מכונית נוסעת", אומר ירון קדושים, פעיל בשכונת הדר גנים. "זה פשוט מצב שבו סכנת חיים, ועל כן עדיף לבטל את המדרכה בכלל, כי כרגע לא רלוונטית ומסכנת את החיים. זה עניין של זמן עד שיקרה שם משהו. הזמנתי למקום קצין משטרה כדי שיראה את המצב".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בתכנון שהיה תקוע מסיבות שונות במשך שנים ועם כניסתו של ראש העיר רמי גרינברג לתפקיד, הופנו המשאבים המתאמים וכבר ביום שישי האחרון הנתיבים נפתחו בהתאם להסדרי התנועה הנדרשים והמאושרים. מדובר באזור שהיה מסוכן מבחינה תנועתית ועל כן הנתיבים החדשים ייתנו את המענה הבטיחותי הנדרש במקום. בעתיד אחרי שיסתיימו ההליכים המשפטיים שנמצאים כעת בעיצומם, יהיה ניתן גם להשלים את המדרכה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר