עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

ירידה של שני מקומות לפתח תקוה בדירוג היציבות הפיננסית

בדירוג של חברת המידע העסקי CofaceBdi הגיעה פתח תקוה למקום ה-10, לאחר שלפני כשנה דורגה במקום ה-8. ומה הדירוג הסוציואקונומי של העיר?

פורסם בתאריך: 26.2.20 08:45

העיר פתח תקווה דורגה במקום העשירי מבין הערים בישראל בדירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות של CofaceBdi . העיר ירדה בשני מקומות בהשוואה לדירוגה לפני שנה. על פי הנתונים, הדירוג הסוציואקונומי שלה הוא 7 מתוך 10. העיר כאמור ירדה שני שלבים בדירוג בהשוואה לשנה שעברה, אז היא דורגה במקום השמיני ואילו השנה במקום העשירי. למעשה, מדובר בירידה של שישה שלבים בשנתיים, לאחר שבשנת 2018 היא דורגה במקום הרביעי.
המחקר של החברה בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל שבהם מעל 40 אלף תושבים, והתבסס על שימוש בשלושה מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות וכן ומאגרי המידע של חברת BdiCoface. על מנת לבחון חוסן פיננסי, נבחרו מספר מדדים המשקפים את יכולתן של עיריות לעמוד בהחזר חובות, כאשר בנוסף נבנה מדד שמשקף את יעילות התנהלות של עירייה או מועצה. בדרוג נכללו כאמור ערים שיש בהן לפחות -40,000 תושבים בדרוג סוציו אקונומי הנע בין 4 ל- 10, כאשר 10 הוא הדירוג הטוב ביותר.
הדירוג הסוציו אקונומי מבדיל בין האוכלוסיות חזקות לבין החלשות ובוחן בין היתר ההכנסה הממוצעת לנפש, כמות כלי הרכב ביחס למספר התושבים, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז מקבלי גמלה להבטחת הכנסה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר