תת אלוף גל שוחמי. צילום דובר צה"ל
תת אלוף גל שוחמי. צילום דובר צה"ל

טור מיוחד של תא"ל גל שוחמי מפתח תקוה: חיילי המילואים הם נכס לחברה הישראלית

ביום שני השבוע התקיים ערב הוקרה למערך המילואים. מפקד עוצבת המפץ, תת אלוף גל שוחמי מפתח תקווה, בטור אישי מיוחד

פורסם בתאריך: 26.2.20 18:44

מערך המילואים של צה"ל מהווה לבנה מרכזית בביטחון ישראל, ברגיעה ובחירום. אין תחליף לבשלות, לבגרות ולמקצועיות המאפיינת את חיילי ומפקדי המילואים, המהווים נכס לחברה הישראלית. שירות המילואים בישראל אינו בגדר בחירה, אנו מודעים לכך. הוא בהכרח נובע מהמציאות הביטחונית בה נתונה מדינת ישראל מאז הקמתה, ומהווה מרכיב חשוב בחוסן הלאומי.

במהלך השנים האחרונות חל תהליך שיפור משמעותי בכשירותו ובמוכנותו של צה"ל, ומתוך כך גם בזו של מערך המילואים. אני יכול להעיד, מנקודת מבטי כמפקד "עוצבת המפץ", אוגדת המילואים של פיקוד הצפון, שמשרתי המילואים כיום מאומנים יותר, מקצועיים יותר ומחוברים יותר למשימות צה"ל בחירום. לנו חובה מקצועית ומוסרית לשמור על כשירות מלאה – זו הציפייה שלנו מאנשי המילואים, ואנו יודעים שזוהי גם הציפייה שלהם מאיתנו.

אנשי המילואים שלנו לוקחים הפסקה מעיסוקם היום יומי, עוזבים את המשפחה, החברים והילדים ומגיעים להתאמן, מבוקר עד ליל, על מנת לממש את דרישות צה"ל באופרציה המבצעית. לכן, בראש ובראשונה, מהסיבה הזו, קשה לדמיין את צה"ל ללא אנשי המילואים שלו, שעושים את משימתם במסירות נפש.

ברור לנו שמעמד משרתי המילואים אינו סוגיה צה"לית בלבד. זוהי סוגיה חברתית-לאומית בה אני נתקל כמפקד אוגדת מילואים. אני רוצה להצדיע לחיילי המילואים ולבני משפחותיהם, ולומר שאני מעריך את פועלם ואת הירתמותם. זכינו במשרתי מילואים המתנדבים לכל מבחן, תובעני וקשה ככל שיהיה. עם ישראל ומדינת ישראל זכו במשפחות של משרתי מילואים שמאפשרות להם לעשות השירות ותומכות בהם.

משרתי המילואים הופכים את הצבא לחזק יותר, ומוכן יותר לאתגרים העומדים לפתחו, הם אלו המשמרים את העוצמה המאפשרת את ביטחוננו הלאומי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר