דליה אוחיון צילום זאב שטרן
דליה אוחיון צילום זאב שטרן

דברי הפרידה של דליה אוחיון: "איציק, היית צנוע ועניו. ידעת מאיפה באת ולאן אתה הולך"

"איציק, כמה כואב ועצוב שדווקא בחלק הכי טוב שלך, בחוכמת הדעת והבינה, נפגעת", כתבה דליה אוחיון לזכרו של בעלה, איציק אוחיון ז"ל. גרינברג: "איציק היה אדם מיוחד, איש של אנשים". אהד: "הרגשתי שמישהו הכניס לי אגרוף בבטן ורוקן לי את האוויר"

פורסם בתאריך: 8.3.20 11:43

אשתו של איציק אוחיון ז"ל, דליה כתבה דברים מרגשים לזכרו. להלן הדברים שכתבה:

"איציק אהוב ליבי, החצי השני והחשוב שלי. אבי ילדינו, הסבא של נכדינו, אחינו, ראש עירנו היקר ואהוב.
אחרי תקופה ארוכה של סבל וייסורים, אנו נפרדים ממך בכאב ובצער רב. היית בשבילי הכל ואם הייתי מבקשת ממך אבנים מהירח, היית עושה זאת בשבילי.
היית צנוע ועניו. ידעת מאיפה באת ולאן אתה הולך, גם כשהיית ראש עירנו ועשית דברים גדולים ונשגבים, פרויקטים עצומים, נשארת אותו איציק, בן אדם שווה בין שווים, אוהב ואהוב על הבריות.
דואג לכל אחד ואחת. כל אחד יכול היה לפנות אליך ולספר לך על הצרות והבעיות שלו, כי כולם יידעו שתסייע ותעזור להם. היה לך מקום בלב לכולם, הקשבת בסבלנות וסובלנות אין קץ ואין תושב שלא יכול היה להיכנס אליך. עזרת לכולם, גם בסתר בלי שאף אחד ידע. איש שלא אנשים, עם לב ענק.
היו לך הרבה מאוד תכונות טובות, אנושיות, היית כמעט על אנושי, היית רחום וחנון, בעיקר לשונאיך ולמבקשי רעתך, לא שמרת טינה והשבת טובה תחת רעה. קיבלת ואספת את כולם באהבה רבה. האמנת באדם באשר הוא.
איציק, כמה כואב ועצוב שדווקא בחלק הכי טוב שלך, בחוכמת הדעת והבינה, נפגעת. אתה שידעת לפתור כל בעיה, על הצד הטוב ביותר, שידעת עצה טובה ולהשכין שלום בין כולם.

איציק, אתה חסר לי, וחסר לכולנו מאוד. אוהבת אותך לעד.
יהיה זכרך לעולם ועד. תהא מנוחתך עדן".

אבל כבד בפתח תקוה: ראש העירייה לשעבר, איציק אוחיון, הלך הלילה לעולמו

ראש העירייה רמי גרינברג כתב אתמול בדף הפייסבוק שלו: "היום הלך מאיתנו איציק אוחיון ראש העיר השמיני של פתח תקוה, מורי ורבי, ידידי היקר שהיה לי הכבוד לעבוד לצידו ולהכירו היטב. איציק היה אדם מיוחד, איש של אנשים, שהבין לליבם של האנשים וידע לתת מענה הולם וראוי לכל אחד ואחת, תמיד השיב הנפש חפצה ובדאגה אישית ואמיתית. איציק היה איש עבודה שלא היסס כשהיה צריך גם להפשיל שרוולים ולעבוד בשטח בעצמו, מתוך אמונה ושליחות .
איציק חסר לי כבר תקופה ארוכה והבשורה הקשה על מותו היא קשה ובלתי נתפסת. בתחילת הקדנציה נעניתי לפנייתה של דליה רעייתו לקרא לפארק הגדול על שמו מתוך כבוד לאיש שיזם והקים את הפארק הגדול העיר. היום אלפי תושבים נהנים מהפארק וכל האירועים הגדולים בעיר מתקיימים בו.
בשמי ובשם כל תושבי העיר אני מבקש להביע את צערי העמוק בפני דליה – רעייתו, ילדיו וכל בני המשפחה.
יהי זכרו ברוך!".

חבר המועצה אורי אהד, שהיה בעבר בן טיפוחו של איציק אוחיון ז"ל, ולימים ממלא מקומו, אמר אתמול (שבת) לאחר שנודע על פטירתו של אוחיון ז"ל: "לפעמים קשה למצוא מילים והבוקר הזה היה אחד מאותם רגעים שאתה מוצא את עצמך עומד נטוע במקום ומרגיש שמישהו הכניס לך אגרוף בבטן ורוקן לך את האוויר.
כך בדיוק הרגשתי כששמעתי שאיציק נפטר. איציק אוחיון ז"ל הוא שילוב מילים שלא מתעכל בבטן. המחשבות רצו מייד לשנת 1984, לרחוב סלומון 12, לבית התלמיד, שם פגשתי את איציק בפעם הראשונה. איציק כמנהל אגף הנוער ואני נער בן 14, יו"ר מועצת התלמידים של חטיבות הביניים. איציק היה הראשון שממש דחף אותי לפעילות ועשייה ציבורית, תמך, גיבה וקידם מנהיגות נוער צעירה, שמהר מאוד הפכה למודל ארצי. אני זוכר היטב איך ליוויתי יחד עם רבים נוספים את איציק לטקס המרגש בעפולה, שם קיבל איציק את פרס החינוך הארצי על פעילותו זו, מאת שר החינוך דאז יצחק נבון ז"ל".

עוד ציין אהד: "בשנת 2003 שימשתי כממלא מקומו של איציק ובשנת 2013, לאחר שחלה ונאלץ לפרוש החלפתי את איציק כראש עיריית פתח תקווה. כמעט 15 שנה שימש איציק כראש העיר ואין תחום בעיר שעשייתו לא ניכרת. בתקופתו הפכה העיר לחמישית בגודלה בארץ, נבנו שכונות חדשות, מוסדות חינוך רבים, הושלמה בניית היכל התרבות והאיצטדיון העירוני הגדול ועוד. בעבור כל זאת הייתה לי, כראש עיר, הזכות, בשמם של תושבי העיר וכהוקרת תודה על פעילותו, להעניק לאיציק בטקס שרבים הזילו בו דמעה ואף יותר, את התואר אזרח כבוד של העיר פתח תקווה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר