אליהו גינת. צילום זאב שטרן
הרב אליהו גינת. צילום זאב שטרן

סערה: יו"ר מקפ"ת אליהו גינת התפטר מתפקידו

על רקע דוח מבקרת העירייה החריף שציין ליקויים משמעותיים בהתנהלות מקפ"ת והחשש מפחיחת חקירה משטרתית, התפטר חבר המועצה מטעם ש"ס ויו"ר מקפ"ת אליהו גינת מתפקידו: "ישנו גל הסתה חסר תקדים נגד הדתיים בעיר"

פורסם בתאריך: 5.9.17 14:42

חבר מועצת עיריית פתח תקווה מטעם סיעת ש"ס, אליהו גינת, הודיע היום על פרישתו מתפקידו כיו"ר מקפ"ת (מרכזיים קהילתיים פתח תקווה). לדבריו הסיבה לפרישתו היא גל ההסתה נגדו ונגד דתיים בעיר. ההתפטרות מתרחשת על רקע דוח מבקרת העירייה, איילה קדוש, לשנת 2016 שפורסם לאחרונה ובו צוינו מספר ליקויים משמעותיים בהתנהלות מקפ"ת.

המרכז הקהילתי "מאור יהודה", ברחוב פרופ' קלויזנר 13 ברמת ורבר עמד במרכז הביקורת של קדוש. על פי המבקרת, בעוד אנשי העמותה מציגים את המקום כמתנ"ס הרי שבפועל הוא פועל גם כבית כנסת שמעבירים אליו מאות אלפי שקלים לשווא לכאורה. מאז התפרסם הדוח בעירייה ישנו חשש ממשי בקרב גורמים בעירייה מפתיחת חקירה משטרתית. בימים האחרונים קראו גורמים בעירייה לפטר את גינת מתפקידו.

מקפ"ת הוקמה בשנת 1987 ומהווה כגוף העירוני המוביל את כל תחום הספורט תרבות ופנאי לתושבי פתח תקוה. העמותה מעגנת בתוכה את רוב המרכזיים התרבותיים של העיר, ופועלת לקידום הקהילה. כזכור, עד לפני שנה סבל הגוף מגירעון משמעותי בסך מיליוני שקלים, מה שהוביל לביקורת גדולה כלפיו וכלפי העירייה.

"כאשר מוניתי לתפקיד יו"ר מקפ"ת גיליתי גוף עם גרעון ענק ואי סדר משווע", כתב גינת לראש העיריה איציק ברוורמן במכתב ההתפטרות שלו. "השקענו שעות אין ספור להעלות את מקפ"ת על דרך המלך מתוך שליחות אמיתית. במהלך כהונתי עברה מקפ"ת תהליך התייעלות, הכולל אישור ניהול תקין ונחתם הסכם קיבוצי מצוין והיסטורי לטובת העובדים. לאחרונה קיבלה מקפ"ת דוח ביקורת המצביע על מספר לקויים. לא מיותר לציין כי כמו בכל גוף עיסקי, עמותה או ארגון המעסיק מאות עובדים, מתגלות לעיתים תקלות. לשמחתי אין בדוח ולו מילה אחת המרמזת על עבירה פלילית לכאורה, של מי מעובדי מקפ"ת או מחברי ההנהלה. בעקבות הממצאים בדוח, הקימה מקפ"ת וועדה לטיפול בליקויים. הועדה החליטה לשכור את שירותיו של עו"ד מרכדי בס. כבר בבדיקה הראשונה שלו, לדבריו, נמצאו אי דיוקים בדוח שקיבלו התייחסות, ומנגד יש ליקויים שכבר תוקנו. כעת מוכרחים ללמוד את הדוח היטב ולפעול לתיקונם של יתר הליקויים".

גינת, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס, טוען להסתה, "לצערי, גל ההסתה חסר תקדים ששוטף את העיר, בהובלת גורמי אופוזיציה נגד תנועת ש"ס ונגד הדתיים בכלל, לא מאפשר זאת. לכן, מתוך דאגה שאף עובד לא יפגע ומתוך רצון לשמור ולפתח את הפעילות החשובה של מקפ"ת, אני מבקש להודיע על פרישתי לעת עתה ממקפ"ת, לטובת המשך עשייה פעילה למען תושבי העיר במסגרת שאר תפקידי הציבוריים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר