הכנת סלי מזון באחת העמותות צילום ליאור גלפרין
הכנת סלי מזון באחת העמותות צילום ליאור גלפרין

פסח בצל קורונה: "אנשים פוחדים להידבק, אבל מה יהיה על החלשים"?

בצל משבר הקורונה מנסים בעמותות השונות להיערך לפסח. הם מדווחים על עליה בכמות הפונים, לצד ירידה בכמות התורמים וכמות המתנדבים, ובעיקר על חשש גדול אצל רבים

פורסם בתאריך: 5.4.20 08:19

מי שמנסים בינתיים להיערך לפסח בצל משבר הקורונה, ומדווחים על עליה בכמות הפונים, לצד ירידה בכמות התורמים וכמות המתנדבים, הם אנשי העמותות השונות ברחבי העיר. רונן ניסן, מנכ"ל עמותת חסדי יעקב, סיפר השבוע על המצב הנוכחי וההתמודדות של העמותה אותה הקים אביו, משה ניסן ז"ל. "יש הרבה יותר ביקוש, הרבה פחות תורמים, ויש פחות מתנדבים", הוא אומר. "לא עשינו חלוקה כבר שבועיים בגלל המצב. כרגע יש לנו ביקוש גם ממשפחות שאנו לא מכירים, ויש משפחות שיצאו לחופשה ללא תשלום מהעבודה בגלל המצב והם לא עובדים כעת, כאשר גם ככה המצב לא היה משהו. יש גם גופים שפונים בשם אחרים שצריכים עזרה. אנחנו נערכים לחלוקת המזון וקיבלנו סחורה. אך כאמור יש מספר מתנדבים מצומצם. אנחנו מקווים שנצליח לחלק לכולם בעזרת השם. אני מעריך שנחלק בערך ל-500 אנשים, כולם תושבי פתח תקווה, מהם 220 משפחות שאנו מחלקים להם באופן קבוע, ובפסח מצטרפות משפחות נוספות. יש לי גם רשימות של מחלקת הרווחה. בחבילות שלנו יהיה בשר, מצות, יין, שימורים, קטניות, חומרי ניקוי וכל מה שצריך. עלות חבילה כזאת היא סביב ה-300 שקלים. אנו מחלקים בהתאם לכמות הנפשות בבית".
ניסן מציין שהם נערכים לחודשים של ביקוש מוגבר בשל המצב הכלכלי ואומר: "אנחנו ננסה לספק את הביקוש, אבל המשאבים מצומצמים מראש. אם יהיה גל גדול של מבקשים בחודשים הקרובים, זה יתחלק בין כל העמותות".
מנכ"ל של אחת העמותות, שביקש להישאר בעילום שם, ציין השבוע: "לי אין מתנדבים, ולא הגעתי לשליש מהסחורה שאני צריך לחלק. אני לא יודע מי יוכל לשנע ולקחת. אני 18 שנה בתחום הזה, ולא היה לי דבר כזה. אני פונה לאנשים שהיו מתקשרים פעם לבד לתרום, והם דוחים אותי. מתנדבים אומרים לי שלא ניקח אותם בחשבון, בגלל שאנשים חוששים להיפגש ואף אחד לא רוצה להידבק. יש בזה היגיון, אבל מצד שני מה יהיה על האנשים החלשים? אני חושב על זה כל הזמן, אני חושב את מי אני מסכן מהעובדים, ומאיפה אני מביא כסף ותרומות. גם אם הייתי לוקח הלוואה לצורך המזון, איך אני מחלק את זה? אני עובד כרגע על גיוס תרומות, ואם לא נוכל לחלק סלי מזון, אז לפחות אנסה לגייס אנשים שאבקש מכל אחד מהם לדאוג לעוד סל מזון למשפחה ולשים להם ליד הדלת. זה כנראה מה שנעשה. חלוקה שנתית של מאות מנות כמו בכל שנה, זה כבר לא יהיה השנה".
לגבי היערכות לתקופה עמוסה יותר בשל כמות המובטלים, הוא אומר: "תקופה לא קלה עוברת על כולם ועל כל עם ישראל. כבר מפורים אנשים ביקשו ורוקנתי כל מה שהיה לי במחסן לחלוקה שבועית", הוא מוסיף. "יש עליה כבר עכשיו, אנשים אומרים לי שהם פוטרו והשנה נצטרך לעזור להם. יש אנשים שעבדו בחברות גדולות כמו אל על או אפילו נהגי מוניות שמבקשים עזרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איץתי וייס

    עם ישראל קדוש נותנים בלב רחב מצווה ענקית יפה מאד בגויים לא יודע חלשים חושבים מסכנים חיים פי הרבה ממני ילדים שלהם בגדים הכל עוזרים להם המון באמת עם קדוש חילונים הכל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר