בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון צילום זאב שטרן

"בכיתי בלב". לראשונה מאז המאה ה-19, בית הכנסת הגדול בפתח תקוה נסגר

"ההרגשה היא מאוד קשה. אתמול בכיתי בלב. לשמחתי המתפללים קיבלנו את זה בהבנה", אמר גבאי בית הכנסת, משה בלומנטל

פורסם בתאריך: 27.3.20 14:03

לראשונה אולי מאז הקמתו, סגר בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון את שעריו, והיום כבר אין בו תפילות ומניינים שהיו מקובלים במשך שנים רבות. זאת בעקבות ההגבלות החדשות וההנחיה לא לקיים תפילות ועילויות בתוך בתי הכנסת.בית הכנסת הוקם כזכור בשנות ה-90 של המאה ה-19 ברחוב חובבי ציון. כיום מונה בית הכנסת כ-400 מקומות ישיבה והוא מחולק לחלל אחד גדול ושני היכלים קטנים.
גבאי בית הכנסת, משה בלומנטל, מספר על הכאב של סגירת בית הכנסת: "כתבתי גם למתפללים של בית הכנסת שלאחר 122 שנות פעילות שבו פעל בית הכנסת כמעט 24 שעות ביממה, נאלצנו לסגור אותו", הוא אומר, "לא היה דבר כזה, ואני אומר את זה למרות שלא חייתי 122 שנה, אבל אנו יודעים מהדור הקודם שבית הכנסת מעולם לא נסגר. ההרגשה היא מאוד קשה. אתמול בכיתי בלב. לשמחתי המתפללים קיבלנו את זה בהבנה. לא ידוע על מישהו שלא קיבל זאת בהבנה. מעבר לכך, לא ידוע לי גם על נשא קורונה שהסתובב בבית הכנסת".
בלומנטל מספר על כך שגם רחבת בית הכנסת תיסגר: "לאור המצב, סגרתי גם את הרחבה של בית הכנסת, כי אז תהיה התקהלות וירצו להוציא ספרי תורה. לכן לא יכולתי להסכים לדבר שכזה. היו מי שביקש לקיים תפילות מתחת לבתים והסכמתי לעזור עם ספרי תורה, אך כל מה שקשור לבית הכנסת, זה יהיה סגור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרה

    אני ילידת 1938. אב יליד 1912 אימי 1912 נולדנו בארת. בפתח תקוה. גץלסבי וסבתי שגרו בפתח תקוה. סבי. ואבי היו להם מקומות שמורים בבית הכנסת. כילדים לוינו את אבי בחגים. עצוב לחדוב שאינו פעיל בימים אלה. אבל…נחזור ונחגוג אחרי הקורונה ונדע להעריך יותר את יופי המקום הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר