ניקיון - גיטל אוחיון, אופירה אבירם
ניקיון - גיטל אוחיון, אופירה אבירם

עם הרבה חומץ, או אקונומיקה: שתי פריקיות של ניקיון מספרות איך עושים את זה בימי הקורונה

אופירה אבירם מתחילה לנקות בשש וחצי ומשתמשת בהמון חומץ, בשביל גיטל אוחיון אקונומיקה היא החיים. שתיהן מספרות על החיים והניקיון בימים מורכבים אלה

פורסם בתאריך: 8.4.20 09:09

אלו ימים לא פשוטים עבור אלו שאובססיביות לניקיון. הבית מלא באנשים, יש יותר לכלוך, וכל זה קורה דווקא לקראת פסח. אז שאלנו שתיים מהן איך מסתדרים ומה עושים.
אופירה אבירם היא נומרולוגית, אמא לשניים ונשואה לאלון, יועץ נדל"ן ואיש רכב. "הניקיון הוא חלק בלתי נפרד ממני", היא מספרת. "אני מנקה כל יום את הבית. אני היפראקטיבית ואחד התחביבים שלי זה לנקות וזה מרגיע אותי", היא מספרת בחיוך. "אני מתחילה כל יום את הבוקר בשעה שש בשאיבה של הבית וארגון לפני שהילדים מתעוררים לבית הספר. אני מעירה אותם לקראת שש וחצי ואחרי שאני לוקחת אותם לגן ולבית הספר אני חוזרת לנקות. אני עצמאית, לכן אני מנקה לפני שהלקוחות מגיעים אלי וחשוב לי שהם יגיעו והבית יהיה נקי. אני מנקה את הקירות עם ספוג הפלא וכל יום מנקה אבק ואת החלונות. אני מוציאה פעם בשבוע את הרשתות ושוטפת אותן, כי יש הרבה אבק באזור שלנו. בכלל אני מאוד אוהבת מים ואני כל יום שוטפת ושופכת מים והשכנים שלי מודעים לזה. הייתה תקופה שהייתי שופכת מים על החלונות וזה היה מרטיב לשכנה שלי את הכביסה, אז הגענו להסדר, שאני שופכת מים באמצע השבוע ובסוף השבוע כשהבן החייל שלה מגיע, אז לא, על מנת שזה לא ירטיב לו את הכביסה וילכלך את המדים".

אופירה אבירם

הילדים ובעלך עוזרים?
"יש הרבה דברים שאני לא טובה בהם כמו בישול ובעלי הוא הבשלן בבית. אז יש חלוקה, הוא מבשל ואני עושה כלים, הוא מבשל ואני שופכת את הזבל. מבחינת הילדים, בהתחלה חשבתי לתת להם לעזור לי, אבל ויתרתי".
מה קורה בתקופה הנוכחית לקראת פסח?
"מאחר ואני מנקה כל השנה, אז בפסח אני מנקה קצת יותר, אבל לא בטירוף. אני עושה ארונות ומסדרת יותר. אני מאוד אוהבת לנקות את הבית עם חומץ, הוא מבריק את הבית. אני מוסיפה את החומץ למים ושוטפת איתו את הבית. אחרי שאני מסיימת, אני שוטפת פעם נוספת עם חומר עם ריח שהוא יותר נעים. אני מוסיפה למים גם קצת מהכחול של החלונות. בכלל החומץ אצלי בבית נמצא עם חומרי הניקוי ולא במטבח. אני שמה חומץ גם במכונת כביסה, בשביל להשאיר ריח טוב ומנקה עם לימון את הברזים, זה נותן ריח ומוריד אבנית. בעבר, שבעלי היה שותה זירו, את הסוף הייתי שמה בשירותים ובאמבטיה. וכן קניתי קיטור, מבחינתי זו המצאת המאה וזה מגיע לכל הפינות בבית. וכמובן צריך לזכור שלנקות את הבית זה ספורט, אז גם מורידים קלוריות".
איך מתמודדים עם ניקיון שלא נגמר כשכולם בבית?
"אני מנסה לתת להם מטלות כמו לנקות את החדר או לטאטא את הבית. אני לא כל כך אוהבת שהם מסתובבים כשאני מנקה והם עוזרים לי טיפה וחוזרים לעיסוקים שלהם. הם בחדר, משחקים, רואים טלוויזיה וכדומה".

עוזרת בית יש לך?
לא, כשאני מנקה בעצמי אני יודעת שניקיתי כמו שאני אוהבת".

גיטל אוחיון

# # #
גיטל אוחיון עובדת במקפ"ת, אמא לשלוש בנות ונשואה לשרון אוחיון, עובד עירייה. "האקונומיקה זה החיים שלי", היא מספרת בחיוך. "אני מנקה הכל עם אקונומיקה, שירותים, מקלחת, במטבח ולפעמים גם עושה כלים עם אקונומיקה. אני מאוד אוהבת את הריח שלה, זה כמו בושם בשבילי ואני יכולה להסניף את זה. ברגע שיש ריח של אקונומיקה הבית נקי". את הניקיונות מתחילה גיטל בדרך כלל בערב, אחרי שהבנות הולכות לישון. בימים אלו היא בחל"ת ומציינת שיש לה יותר זמן לנקות. "אני כל יום מעבירה בבית טאטוא ושוטפת את הבית ומעבירה סמרטוט לאבק. אני אוהבת ללכת בבוקר יחפה ולא יכולה לדרוך על הרצפה, אם יש בה אבק או לכלוך אני הופכת להיות עצבנית. אני לא יכולה שהבית מבורדק ולכן אני חייבת כשאני קמה בבוקר, לראות שהכל מסודר ונקי לפני שאנחנו יוצאים. עכשיו בפסח אני עשיתי לעצמי תוכנית עבודה, אני כל יום מנקה חדר אחר. אני כל השנה מנקה, אבל בפסח מגיעים למקומות שבמהלך השגרה פחות אפשר. טיפ שלקחתי מאילנית לוי הוא לנקות את המיקרוגל עם לימון. סוחטים לימון לקערה, מוסיפים מים חמים ומכניסים למיקרוגל לארבע דקות ואז הוא מבריק".
הבנות והבעל עוזרים?
"עכשיו עם כל המצב זה לא קל לנקות, אבל אני לוקחת הכל ברוח טובה. אני לפעמים מדרבנת אותן לעזור לי. אז הן מוציאות דברים מהארון, אני מנקה והן מחזירות. אם זה לא זה, אז הן עושות עבודות, מציירות או פאזל, ויש לי שעה פנויה לנקות. הבנות יודעות שאחרי שהן משחקות הן מרימות אחריהן ושרון עוזר כל פעם קצת, למשל אם אני לא מספיקה לעשות ארוחת ערב, הוא דואג לעזור ונותן יד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר