יאיר קמיר. צילום זאב שטרן
יאיר קמיר. צילום זאב שטרן

יאיר קמיר מפתח תקוה מוביל את הפגנת המראות: "תעשיית היופי בבעיה קשה"

מצוקת בעלי העסקים: "אנחנו כל השנה משלמים וברגע האמת לא מקבלים כלום", אומר קמיר, "אנחנו מבקשים לחזור לעבוד ולפעול על פי החוקים. אני למעשה מסכן את עצמי, אבל אף אחד לא נותן לנו פתרונות"

פורסם בתאריך: 16.4.20 07:49

ביום ראשון הקרוב, ה-19.4, תתקיים הפגנת המראות אותה מארגנת תעשיית היופי (מעצבי שיער, קוסמטיקאיות, בונות ציפורניים, איפור קבוע, יבואנים, משווקים, ספקים וסוכנים), בהובלת התאחדות המלאכה והתעשייה. אחד ממובילי ההפגנה הוא יאיר קמיר מפתח תקוה, יו"ר התאחדות הספרים הארצי. קמיר מציין שהם קוראים לכולם להגיע להפגנה עם מראות. על המצוקה של בעלי מקצועות אלו ועל הדרישות שלהם מהממשלה, הוא אומר: "תעשיית היופי בבעיה מאוד קשה, היא הראשונה שהפסיקה לעבוד ולצערי אנחנו כל השנה משלמים וברגע האמת לא מקבלים כלום. המדינה מדברת על כך שכל עצמאי יקבל 6,000 שקלים, אבל מבדיקה שקיימנו הממוצע שאנשים מקבלים נע בין 1,500-2,000 שקלים והרוב כלל לא מקבלים זאת כי הם לא עומדים בקריטריונים", הוא אומר בכעס. "היינו בוועדת הכנסת, נלחמנו שישנו את הקריטריונים, אבל שיהיה באמת שינוי שיביא לכך שגם כל עצמאי שהמחזור שלו הוא עד מיליון שקלים יקבל. אבל מה שקורה זה שזה יהיה רק בפעימה השניה שתהיה רק במאי. אז מה יעשו העצמאים בינתיים? הרי אנחנו ממשיכים לשלם שכירות, ארנונה ויש לנו הוצאות שוטפות גם שהמספרה סגורה. אני יכול לדבר על עצמי, אני נמצא במינוס גדול מהחודש האחרון. אני משלם לעובדים שלי משכורת עבור הימים שבהם עבדו ואני בעצמי בלחץ כלכלי. אנחנו העצמאים כל השנה משלמים מיסים, מע"מ, ימי מחלה לעובדים, ימי חופשה ופנסיה וברגע האמת, לנו העצמאים אין כלום. במשך 50 שנה אני עצמאי ובחיים לא לקחתי שקל מביטוח לאומי ועכשיו שאני באמת צריך אף אחד לא עוזר לי. במקום לבוא לעצמאים ולתת להם עשרת אלפים שקל בחודש, על מנת שיהיה להם אם מה לקנות במכולת או לתת לנו מענק שבבוא היום נוכל לפתוח מחדש, אנחנו מרגישים שאף אחד לא תומך בנו".
מה הדרישות שלכם?
"קודם כל אנחנו מבקשים מענק הישרדות. בנוסף, אנחנו מבקשים שיורדו את המע"מ שהיום עומד על 17 אחוז. לצד זה אנחנו מבקשים לחזור לעבוד. אנחנו מתחייבים לפעול על פי החוקים, ללבוש כפפות ומסכות. הרי בזה שאני חוזר לעבוד, אני כביכול מסכן את עצמי, אבל אין לנו ברירה, כי לצערי, אף אחד לא נותן לנו פתרונות. יושבים בטלוויזיה הבכירים ממשרד האוצר ולא באמת נותנים תשובות, הם ממשיכים לקבל משכורת והטבות ובטוחים שהעצמאים הם מיליארדרים. הרי כל השנה אנחנו משלמים מיסים וזה מה שמאפשר להם לשלם לשכירים. אנחנו מתכוונים לזעוק בהפגנה את זעקתנו, בתקווה שנצליח. אנחנו כבר חודש ומשהו בתוך האירוע ולצערי אף אחד לא באמת דואג לנו".
ההפגנה תתקיים ביום ראשון 19/4/20, בשעה 10:00, בחוף הצוק תל אביב, השיירה תנוע לנקודה בתל אביב – בהתאם לאישור המשטרה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר