הופעת ינקי רובין בהדר גנים

גרסאות שונות: למה קטעה העירייה הופעה של זמר מוכר ומסיבת מרפסות בהדר גנים? צפו באירוע

ביום שני הופסק אירוע בו הופיע הזמר החרדי ינקי רובין, הציוד הוחרם והזמר נקנס. בעירייה טוענים כי האירוע לא תואם וגרם למטרד ולהתקהלות, וכי באותו יום היה קודם לכן אירוע בשכונה. ירון קדושים: "היה כיף גדול, לא הייתה התקהלות"

פורסם בתאריך: 16.4.20 15:17

עיריית פתח תקווה הפסיקה ביום שני אירוע בהדר גנים, קנסה ואף החרימה את הציוד של זמר חסידי תושב השכונה. מדובר ביוזמה פרטית בה הופיע ינקי רובין, זמר ואמן חרדי מוכר, בחצר הפרטית שבה הוא מתגורר ברחוב מנחת שלמה בשכונה. מחוץ לגינתו הוצבו רמקולים, כאשר תושבים רבים מהשכונה עמדו במרפסות. מדובר ביוזמה די דומה למה שמקיימת העירייה בימים אלו, כמו גם עיריות אחרות, בהן זמר מופיע, והתושבים רואים אותו דרך המרפסות, כל זאת בשל האיסור על התקהלות.
"רציתי לקיים אירוע על משאית שתסתובב בשכונה ושעליה יופיע ינקי רובין", אומר ירון קדושים, פעיל בשכונה, "בעירייה לא אישרו את קיום האירוע, ואנחנו כיבדנו את זה וביטלנו. לפיכך, החליט הזמר לקיים את האירוע באופן פרטי בחצר ביתו, כשהוא שר לתושבי השכונה יחד עם משפחתו. האירוע היה אמור להתחיל בשעה שבע והתחלנו בסופו של דבר בערך בשעה רבע לשמונה בערב, כאשר ההופעה הייתה אמורה להימשך חצי שעה בלבד. הכל היה אמור להסתיים סביב השעה שמונה ורבע. העירייה הגיעה בשעה שמונה, קראה להפסיק את המוזיקה בטענה שמדובר במוזיקה אחרי השעה שבע בערב. חשוב להבין שגם לא הייתה שם התקהלות, אולי רק אחרי שבעירייה העמיסו את הציוד של הזמר, מה שהפך לאטרקציה לבני נוער".

צפו באירוע בהדר גנים:


כאמור, הציוד של הזמר הוחרם, וזה כולל רמקולים וציוד נגינה, וכמו כן, הוא נקנס בסך של 475 שקלים. לטענת קדושים, ההופעה התקבלה באהדה גדולה אצל התושבים. "אנשים הגיבו להופעה בצורה מטורפת. היו מאות אנשים במרפסות. כל השכונה רקדה בחלונות. היה כיף גדול. אנשים לא קיבלו אירוע כזה הרבה זמן. חבל שפתאום הגיעו מהעירייה עם ניידות ואופנועים כאילו אנחנו פושעים. לא הייתה מהומה, ניסינו לדבר ולשכנע ולערב חברי קואליציה שידברו עם ראש העיר שלא יבטל את ההופעה, אבל זה לא עזר והוא החליט לעצור את האירוע. מעבר לכך, לבוא ולהחרים ציוד ולתת דוח מבלי שנותנים אזהרה, זה היה מיותר".
מלשכת ראש העיר נמסר: "בהמשך להודעת ראש העיר שפורסמה מיד לאחר המקרה, נוסיף כי ראש העיר קיבל פניות מתושבים רבים מגני הדר אשר ציינו כי הם מתנערים מהמעורבות של קדושים בנושא. שכן, הקידום העצמי שהוא מנסה לעשות על גבם גורם להם נזק. נציין בנוסף כי השיטור העירוני הגיע למקום רק בשעה 20:30, כשעה וחצי לאחר תחילת האירוע. זאת בהמשך להנחיות המשטרה שאסרה את קיום האירוע ובעקבות תלונות התושבים שהתקבלו במוקד העירוני.

"בניגוד לנטען, השתלשלות המקרים הייתה כך:
תושב משכונת גני הדר פנה ביום ב' בשעה 14:00 לעירייה בבקשה לאשר הפעלת משאית מוזיקלית לאחר השעה 19:00, באותו היום, ללא ליווי משטרתי שיאכוף את הוראות ההתקהלות וכיוצא בזה. בקשתו סורבה מכיוון שאירוע מעין זה דורש תיאום עם גורמי האכיפה והרשות – בדומה לכלל האירועים שמתקיימים ברחבי העיר. לחילופין הוצע לתושב לקיים את האירוע המבוקש לפני כניסת החג או לאחריו, תוך השלמת התיאומים הנדרשים מול הרשות והליווי המשטרתי הנחוץ. יצויין כי באותו יום (ב') בשעות אחר הצהריים קיימה העירייה אירוע דומה בשכונות הדר גנים, גני הדר ועמישב אשר במסגרתו סיירה המשאית המוזיקלית של העירייה במשך שלוש שעות ברחבי השכונות וניגנה מוזיקה המתאימה לציבור אליו הגיעה. בנוסף, כפי שניתן לראות בפרסומי העירייה, המשאית המוזיקלית עברה בערב החג (יום ג') גם בריכוזים החרדיים במרכז העיר וניגנה מוזיקה התואמת את אורח החיים של המגזר. לכל בר דעת ברור כי מעבר לתיאום המשטרתי הנדרש כדי, בין היתר, למנוע התקהלות, אירוע מוזיקלי פרטי נוסף בשעות הערב מעמיס על התושבים ומהווה מטרד. לאחר שבקשת התושב סורבה, החליטו קומץ תושבים משכונת גני הדר לקיים אירוע מוזיקאלי נייח בשעות הערב, באופן פרטי וללא האישורים הנדרשים. בעקבות המקרה, התקבלו תלונות על כך שהמוזיקה מפריעה לילדים להירדם וכו'. על כן, הגיעו למקום צוותי משטרה ופיקוח מטעם הרשות כדי להסביר למארגני האירוע את הנסיבות ולבקש מהם לחדול. במקום להתנצל על המפגע, החלו המארגנים להתעמת עם גורמי האכיפה שנאלצו להחרים את ציוד ההגברה. נדגיש כי מדובר במערכת מוזיקלית בעוצמה לא מידתית ביחס לרחוב בו היא הוצבה אשר עם הפעלתה – תושבים רבים ירדו מהבתים ויצרו התקהלות מסוכנת. כמו כן, הרמקולים הועמדו בשטח ציבורי. כאמור, גורמי האכיפה ביצעו את המוטל עליהם כדי להבטיח את בטחונם של התושבים בימים אלו וכדי למנוע את המטרד. מדובר בציבור שעד כה נשמע להוראות בצורה מעוררת כבוד והמשך קיום אירוע פרטי שכזה היה יכול להכתים אותם שלא באשמתם".

קדושים ביקש לציין בנוסף: "מעולם בחיי לא קיבלתי גב ותמיכה כמו שקיבלתי ממאות תושבים הפעם. גם גרינברג עצמו התמודד עם מאסה אדירה של תגובות זעם נגד המעשה". עוד טען קדושים כי "איש לא התעמת עם גוןרמי האכיפה שהגיעו למקום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יחי

    נו מה אתם רוצים אם זה היה אייל גולן היו נותנים לו וגם מפצים ברבים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר